Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 8. 5. 2021 19:41

No ne :D Ale většina testů je stejně přizpůsobena tomu, že jedu s elektroautem. Fakt mě zajímá, o kolik reálně klesne dojezd, když si člověk hodí 140 tempomat s klimou a rádiem, místo 90 bez klimy ve větrnym tunelu za kamionem :D
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fortress 8. 5. 2021 19:52

Hodně. Těžká noha je u elektra znát ještě mnohem víc než nafta vs benzín. U I-Pace se dojezd smrsknul na cca 250km když se s tim jezdilo jako se 400 koňovym autem. Škoda má výhodu v tom že nad 110km/h už se tomu moc nechce tak to netrápíš.
Superb L&K 2.0TSI 206kW & Mustang GT V8 ME 310(350)kW & Audi R8 V10 RWD 397kW
fortress
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 8. 5. 2021 22:50

To zase nemůžu úplně potvrdit. Když jsem jel na Moravu 320km cígem, které má aerodynamiku cihly, relativně malý výkon na svou váhu a směšnou velikost baterky, tak jsem se nejdřív bál a jel okresky 90-100, dálnice 120-130. Nakonec se ukázalo, že cestou zpět na okresce můžu klidně jet svých obvyklých 120, předjíždět, v rozdvojeních top speed a stejně jsem dojel se spotřebou 12,5-13kWh. Dálnice jsem teda držel spíš kolem 120, ale stačilo mi 32minut nabíjet a dojel jsem s ještě slušným dojezdem dojezdem 41km, jen o 55 minut později, než teď jezdím s fabíí, kterou jedu okresky 120 a dálnice max 145 tacho a to jsem jel cígem místo po dálnici přes Šternberk Uničov a tyhle *****.
Jasně, Enyaq je větší kráva, ale má mnohem lepší aero, vyšší výkon, takže motor nebude muset jet naplno při každé větší akceleraci, větší baterku, takže já myslím, že dám cestu skoro bez nabíjění. No budu sledovt, co to žere při těch 90, 140, 160.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod fortress 9. 5. 2021 07:24

e-cígo jsem nezkoušel, ale řekl bych že rozdíl bude v tom že Enyaq má 2.7 tuny, to se přeci musí projevit ne?

A teda ještě kromě "nohy" se projevují i další věci - profil trati, zima, klima, protivítr. To třeba u 3.0 TDI můžeme zanedbat.
Superb L&K 2.0TSI 206kW & Mustang GT V8 ME 310(350)kW & Audi R8 V10 RWD 397kW
fortress
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 5. 2021 08:35

No na spotrebu vs rychlost (ustalena) by hmotnost nemela mit velky vliv, jen aerodynamika a pasivni odpory.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 9. 5. 2021 08:39

už jsem to tady dával dřív...za kolik jezdí v průměru tesla S:

https://evannex.com/blogs/news/a-better ... emperature

110km/h - 22kw
120km/h - 26 kw
130km/h - 29 kw
140km/h - 36 kw
150km/h - 40 kw
180km/h - 60 kw

Jako 700 - 800 koní dobrý, ale na dálnici v "lepším" tempu to zatím moc není..
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 5. 2021 09:18

Ale těch 60kW při 180 km/h znamená spotřebu 33,3 kWh/100km. To není špatné, ne ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 9. 5. 2021 09:43

při těch průměrných 180 km/h(to už je umění toho dosáhnout u jakéhokoliv auta) to neujede ani 200 km na jedno nabití ...jinak to auto není špatný, to je pravda....

-- 9. 5. 2021 09:47 --

Vana666 píše:Ale těch 60kW při 180 km/h znamená spotřebu 33,3 kWh/100km. To není špatné, ne ?

jinak já s elektro nikdy nejel, takže nejsem gur, ale pro mě je spotřeba 60 kw při rychlosti 180 km/h pořád 60 kw ..to jako když mě žere moje auto při 150 třeba 13 litrů, tak je to pořád 13 litrů.... :hm
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 5. 2021 09:47

Pokud jsou čísla cos tu dal správná, při kapacitě aku cca 90 kWh by to mělo dojet 270 kiláků.

Pokud pojedu hodinu rychlostí 180 km/h, spotřebuju 60 kWh a ujedu 180 km.
Kolik ti vychází spotřeba v kWh/100 km ? Opravdu šedesát ? Mi těch třiaatřicet :hm
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 9. 5. 2021 09:51

tak to by mě zajímalo, jaký je tam výpočet...když to zežere 60 kw / na 100 km..při průměrné rychlosti 180 km/h..
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 5. 2021 09:51

60 kw / na 100 km je nesmyslný parametr

buď musí být příkon v kW, anebo spotřeba v kWh/100 km
kW/100 km je blbost
Naposledy upravil Vana666 dne 9. 5. 2021 09:53, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 9. 5. 2021 09:52

já jsem si tu tabulku našel, když Stealth testovat právě spotřebu s teslou S, a měli tamněco kolem 22 kw/na 100 při průměrné rychlosti něco kolem 107 km/h...což plně odpovídá té tabulce, co jsem našel....

-- 9. 5. 2021 09:54 --

Vana666 píše:60 kw / na 100 km je nesmyslný parametr

buď musí být příkon v kW, anebo spotřeba v kWh/100 km
kW/100 km je blbost

takže to malé h je asi celý problém...snad... :-)
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 5. 2021 09:54

opakuju, kW/100 km je blbost
máš bordel v jednotkách

-- 9. 5. 2021 09:55 --

jo to malé h je zásadní rozdíl
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 9. 5. 2021 10:15

Takze se shodnem, ze EV auta jsou na dalnici nahovno. Ale jak jsem byl poucen od vlastniku elektroaut, zastavovat kazdych 200 Km je normalni a hlavne bezpecne. Jen blazen by trapil rodinu zastavkou az po 400 az 500 km.
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 5. 2021 10:48

Copak zastaveni, to by jeste slo, ale to stani, nez se to nabije, to by me sralo :D
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků