ace2 píše:Můj osobní a skromný názor je ten že typického a hlavně reálného zájemce o EV nejsou provozní náklady tím proč se pro EV rozhodl.
Je to vidět i z diskuzí. Vadí to majitelům spalovacích motorů. Majitelům EV je to celkem jedno. Je tu i analogie kolik % lidi tankuje na dálničních benzínkách a kolik jich tankuje radši někde poblíž doma o 3 czk levněji za litr. To chování EV uživatelů tohle v podstatě kopíruje a bude kopírovat i do budoucna. Dálniční superchargery budou premiovou službou za premiové ceny, drtivá většina EV auta se bude nabíjet přes noc doma a pravděpodobně ani ne každou noc.
Pěkna vize a snaha, jak být opět proti, ale tvoje úvaha má ten problém, že ty stojany nejsou jen u dálnic, ale i jinde a to zdražení je i jinde. To, že lze nabíjet doma je samozřejmě pravda a s ohledem na cenu aut ty ceny "paliva" nejsou zásadní, ale vše skončí v okamžiku, kdy si EV bude chtít koupit někdo, kdo nemá dům a bude naopak plně odkázán na benzinky, tak jako asi každý kdo má spalovák.
Navíc argument, jak je nabíjení zdarma, nebo ultra levné jsem slyšel vždy od majitelů. Ať to byli zdejší majitelé, nebo je to i častá informace na stránkách hybridu.cz nebo i mnoho redaktorů v testu chválí nízké náklady na ujetý km, ostatně je to i jeden z velkých titulků u EV a to nízké provozní náklady.
Takže zkus to jinak.