Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mrazik 15. 1. 2021 08:47

Za cenu Tesla mam dve nove auta a s odpovidajici infrastrukturou.
deaktivován na vlastní žádost
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 1. 2021 11:52

+1
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 15. 1. 2021 11:55

za cenu tesly se postaví tak 1cm dálnice, hádám :D
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 1. 2021 11:56

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 15. 1. 2021 22:47

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 1. 2021 23:17

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 16. 1. 2021 00:18

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Redlajn 16. 1. 2021 14:42

:D
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 1. 2021 06:35

Tohle je moc hezka analyza, kvalifikovanym odhadem soudim, ze cisla celkem sedi...
http://dfens-cz.com/tesla-model-s-12-kg-uhli-na-100-km
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 18. 1. 2021 08:58

Klasická demagogie, řeší účinnost až do té doby, dokud se mu to nehodí.

Stačí říct, že účinnost spalováku je 35%, zatímco u elektra na 90%, takže jeho srovnání že na 1 kWh je potřeba vyrobit 1.25 kWh a na 1l "jen" 1.0046, nedává v kontextu žádný význam.

1.25kWh>využito 0.9kWh
1.0046l>využito 0.35l

Ale to se mu už nehodí. Když už napsal takový článek, proč srovánává jabky s hruškama, převod všeho na CO2 se tak nabízí.
Elektromobilita závisí na přechodu na obnovitelné energie, to je jasné a svět, nebo Evropa v tom dělá pokroky, vývoj je důležitý ne jen přítomnost, taky stále nejezdíme parníma lokomotivama.

Srovnání s Čínou nedává smysl, oni si na zelené nehrajou, pro ně mají reálně elektromobily obrovské výhody v regionálním znečištění měst, to je pro ně priorita.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 18. 1. 2021 09:05

Ale mnozstvi uhli celkem sedi, je potreba vzit i ucinnost elektrarny, ktera je taky celkove necelych 40%, podobne jako u dyzlu. Obnovitelne energie jsou u nas utopie, jedine jadro ale to je ekonomicka silenost dneska.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 18. 1. 2021 09:27

Jak jsem říkal, elektroauta závisí na přechodu na lepší zdroje energie.

Výroba nafty je snad bezztrátová? K tomu 0,2% na převoz ropy z ***** do evropy a všude jinde mi moc jako kvalifikovanym odhodem smysl nedává. Nemluvě o tom, že jakmile je jedna nehoda tankeru nebo stanice, tak jsou ztráty nevyčíslitelné, oproti tomu je elektrické vedení nesrovnatejně bezpečné a nezávadné.

Však už se další bloky mají stavět, prachy jsou i na další když bodou 2 biliony z lithia. Zadlužení jsme pořád málo, takže se to klidně může stavět na dluh.
Hlavní problém v tom vidím že ČEZ už není 100% státní podnik a dávají se peníze soukromníkům, které si je dávají na odměnách, místo aby dělali pro stát tu energii čistější.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod yndezit 18. 1. 2021 10:05

Furt ale bude chybět ještě minimálně poslední míle u drátů.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 18. 1. 2021 10:47

zacatek156123 píše:Klasická demagogie, řeší účinnost až do té doby, dokud se mu to nehodí.

Stačí říct, že účinnost spalováku je 35%, zatímco u elektra na 90%,....


Tady bych zas viděl demagogii z tvé strany. Účinnost elektromotoru v autě je kolem těch 90%, ale účinnost samotné výroby elektřiny (s výjímkou větru a vody) je zas na úrovni toho spalováku. Takže šulnul
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 18. 1. 2021 11:03

Přesně.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků