Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 7. 2021 18:30

A taky predjizdeni kamcaku, to jim vycucne baterku hned jinak :D
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 26. 7. 2021 19:21

mrazik píše:Kazda leghrace se musi dotahnout do konce - https://www.autozive.cz/konec-dieselovych-nakladnich-automobilu/

Dementi.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 26. 7. 2021 21:10

Nahodou genialni. Po silnicich prestanou jezdit osobni auta, na ne mit nebudem. Bude potreba vyrazne navysit pocet kamionu, abychom nemeli ty tvrde rohliky. Konecne mi davaji smysl ty budovane cyklostezky.
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Japhy 28. 7. 2021 07:15

A po konečně opravené D1 se budou honit leda ty pověstný křoviska z emerickejch filmů.
Japhy
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 7. 2021 08:24

Kdepak, cokoli ze dreva bude uz davno spaleno v elektrarnach... Uz chapu, proc u nas mizeji ve velkym lesy a prkna sehnat stejne nejdou.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahra ... ranici_wag
Více než polovina energie vyrobené z obnovitelných zdrojů pochází ze spalování biomasy nebo paliv získaných z biomasy. Právě biomasa je předmětem řady sporů o to, zda se vůbec jedná o obnovitelný zdroj. Za účelem ochrany starých lesů proto Komise o něco zpřísnila „kritéria udržitelnosti“ používaná k určení, zda lze určitou formu lesní biomasy považovat za obnovitelnou.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 28. 7. 2021 09:21

mrazik píše:Me z toho celeho nejvice desi, jak se EU stava vice a vice zavisla na Cine, ktera si pocka az evropske automobilky padnou na dno, Cina je velkoryse zachrani a vladnoci predstavitele jim za to jeste vlezou do .... no vite kam.
Jen jsem zvedavy, jestli lidi najdou odvahu se zvednout nebo ne.


Elektro toto nijak nemeni ani nezhorsuje. Nevim co to ma spolecneho s tematem.
Staci se podivat na soucasnou situaci s cipama.

Pridam do ohne.
Na cine, rusku, arabum jsme zavisli v mnohem dulezitejsich oborech nez vyroba aut, soucasne auta by klidne mohli jezdit dalsich 30 let a nicemu by to nevadilo. Ale co budes delat bez paliva, bez pocitacu, bez plastu, bez oceli.
Nikdo evropskym automobilkam nezakazuje vyvazet spalovaky. Uz jsme tam dosahli technickeho vrcholu, nejde je udelat efektivnejsi, proto vidime nejvetsi vyvoj v technologiich a podobnych zbytecnostech a toto vyvoj elektra nijak neomezuje.

Evropa vetsinu svych zdroju uz vycerpala, takze v tezkym prumyslu nema sanci konkurovat, neni schopna pokryt ani svoji poptavku. Je zavisla na poskytovani sluzeb. Ekonomika evropy jinak postavit nejde a nikdy uz nepujde, naopak, snaha o to bude znamenat velky upadek kvality zivota vsech. A bez vyreseni recyklace a obnovitelnych zdroju se toto nijak nezmeni, spise naopak.

Elektro auta jsou soucasti reseni zavislosti. Muzes je napajet z cehokoliv, jsou mnohem efektivnejsi takze te energie potrebujes mene, kdyby jsi mel sadit repku aby auta mohli jezdit, tak nemas sanci, ale evropa ma dostatek vlastnich zdroju na vyrobu elektriny pro sebe a elektroauta.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod mrazik 28. 7. 2021 09:45

Auta na elektrinu nasi zavislost jen zvysuji - suroviny pro baterie, plyn na vyrobu elektriny, takze na tom budeme jeste hur nez ted.
Evropa nemuze konkurovat cenou proti konkurencni cine a tim sama systematicky nici a stava vice a vice zavisla. A pritom zpusoby jak tomu zabranit jsou, jen se do toho nikomu nechce.
Elektricka auta nemaji vybudovanou infrastrukturu, nemaji vyresenou recyklaci, jejich vyroba je ekologicka katastrofa, jsou dvakrat az trikrat drazsi.
Podle posledni vety je jasne, ze absolutne nechapes vyrobu elektriny, jeji distribuci a pocinajici energetickou krizi. Elektriny je preci dost a je v kazde zasuvce.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 28. 7. 2021 10:53

On nechápe ani jak funguje HSD.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 7. 2021 11:12

zacatek156123 píše:...Elektro auta jsou soucasti reseni zavislosti. Muzes je napajet z cehokoliv, jsou mnohem efektivnejsi takze te energie potrebujes mene....

Mohl bys tu mnohem lepší efektivitu trochu rozvést ? Zkus třeba porovnat spotřebu energie z paliva vstupujícího do elektrárny se spotřebou energie obsažené v PHM u spalováku. Alespoň nahrubo
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 28. 7. 2021 11:53

Vana dovolim si odpovedet za nej. Zastanci BEV aut ti vysvetli, ze elektricky motor ma ucinnost pres 90%, zatimco spalovak ma lehce pres 30. To s jakou ucinnosti probehne vyroba elektriny, dalsi ztraty v distribuci plus pri nabijeni, je preci uplne jedno.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 7. 2021 12:16

Elektrina se ale predpoklada jen ze solaru, vetrniku a prehrad v blizke budoucnosti, takze je bez emisi. Cert vem, ze bude jen obcas 8-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 28. 7. 2021 12:39

Jo tohle me taky vzdycky pobavi. ,,Ja nabijim zadarmo, protoze mam FVE". Oni se nekde FVE rozdavali zdarma i s montazi ?
Jardo kdyz nebude svitit, tak to budou brat z baterek nebo napoji BEV auto, ktere utahne barak klidne i nekolik dni. Vsechno zachrani baterie, nemusi se stavet zadne elektrarny.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fortress 28. 7. 2021 13:32

V případě Ruské a Arabské závislosti je to ale "oni nám levné suroviny a my jim zpět výrobky s vysoce přidanou hodnotou"

V případě Číny to je "zahoďme do koše evropský náskok ve spalovacích motorech a konkurujme si s Čínou v elektromobilitě, elektronice a plundrování nerostných zdrojů nebo výstavbě gigatováren"
Superb L&K 2.0TSI 206kW & Mustang GT V8 ME 310(350)kW & Audi R8 V10 RWD 397kW
fortress
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 29. 7. 2021 17:18

No a nevíte - jaká je šance, že do přechodu na elektromobilitu hodí vidle nedostatek/raketově stoupající cena nějakého vzácného kovu?

A jsou tedy kovy dobývány pracovníky, které jsou na tom lépe než černoští plantážníci před 175 lety na jihu USA?

Jako já nevim - všichnii ty elektromobilisti mají mnohdy plnou hubu BLM, tak zajímají se o pracovní podmínky černošských dobyvatelů potřebných vzácných kovů?

A pokud jsou jejich pracovní podmínky naprosto nehorázné, že by se z toho osypal i nejbozhlednější továrník ze sudet, tak neměli všichni ty BLMBEVové odmítat nákup BEV do doby, než budou suroviny na na jejich BEV dobývány lidmi, jež nemají nelidské pracovní podmínky?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Japhy 29. 7. 2021 17:38

Už takhle to je drahý jak prase a ty bys ještě zdražil další ze vstupů :)
Japhy
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků