Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 19. 7. 2021 06:40

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazo ... romobilito

Jinak pokud jsem to dobře pochopil, tak ani nějaká neustálá akcelerace stran ultra-rychlého nabíjení není úplně bezedná - je tam limit stran zahřívání baterie. Je teda možné používat 250-300kw superchargery stejně dobře (stejné % délky dobíjení) při např. letních vedrech, kdy tam z dálnice přijede vyšťavený elektromobil, grilovaný zvrchu slunečními paprsky, zespod sálavým teplem z rozpálené dálnice s (do té doby) trápeným akumlátorem na 130 km/h, kdy už tedy v tu chvíli trpěl nemalým odběrem. Je za této konstelace připraven čelit "monstróznímu nátlaku" energie z 250-300 kW/h? Po kolika desítkách tkm by pak takováto trýzněná baterie mohla začít odcházet? :hm

Protože samozřejmě - ten, kdo by neměl možnost to nabíjet v bydlišti/zaměstnání, tak by logicky to chtěl pojímat tak, že by dojel k superchargeru, holt 2x-3x tak často jako dříve k benzince a pobyl by tam 3x(???) déle.

Nebo bude to tak, že se do stávající sídlištní infrastruktury rozvodů elektřiny pro veřejné osvětlené nainstalují zásuvky pro pomalé noční nabíjení a že z velkého % parkovacích míst po sídlištích půjde dobíjet, řekněme s kabelem délky do 10-15m?

Nicméně - nehrozilo by pak, že by to (izolovanejma) nůžkama na plot v noci ostřihávali kikáni na měď?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 7. 2021 07:08

Jasne, volne natahany mnohametrovy kabely po parkovisti u panelaku, to bude zuzo :D
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 19. 7. 2021 07:32

Alternativa, pokud mají superchargery své limity?

Jako ze sídlišť se chudinská ghetta, jehož obyvatelé budou ve starých spalovacích vehiklech (á-la Kuba), nestanou. Na to na nich stojí byty neskutečné randály.

Samozřejmě - je to tak dobře. (A vlastně, asi takové obavy mohly v jistých časech být, že se střední třídy odstěhuje do bytových novostaveb a baráčkových satelitů a "komunistických králíkárnám" dá vale a zbude tam chudina).
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 7. 2021 07:48

Stejne si myslim, ze ve vysledku bude vetsina lidi proste bez auta a je to mozna i zamer. Nabijeni tolika aut proste nema rozumne reseni, pokud si nezaplatis k tomu vybavene stani a tech pro vsechny nebude dost. Navic auta budou draha, lidi v EU brzo zrejme vyrazne zchudnou a budou radi, kdyz zaplati elektrinu pro domacnost...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 19. 7. 2021 07:51

chm, od pátku mám půjčenou Corollu Hybrid 2,0 TS hybrid. Funglovka, když jsem auto přebíral, mělo najeto 12 km. Kolegyně s tím vyjela druhý den Brno - Praha - Teplice - Brno, celková spotřeba 5,4 :-O. Tempo 140-150

V sobotu jsem si to vzal, poskákal s tím pár okresek, celkem 200 km, dneska do práce přes Bíteš a D1, spotřeba 4,3.

Má to malou nádrž, od podvozku drobet hlučnější, ale fascinuje mě, jak často se zapojuje elektrika a vypíná motor.
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 19. 7. 2021 08:31

Nevyhnutelně se změnou mobility musí jít i změna bydlení. To je větší akce, a přitom se o ní mluví méně. Do rozsáhlých fantasmagorií se mi nechce.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod MV_cz 19. 7. 2021 08:38

PeTr7650 píše:chm, od pátku mám půjčenou Corollu Hybrid 2,0 TS hybrid. Funglovka, když jsem auto přebíral, mělo najeto 12 km. Kolegyně s tím vyjela druhý den Brno - Praha - Teplice - Brno, celková spotřeba 5,4 :-O. Tempo 140-150

V sobotu jsem si to vzal, poskákal s tím pár okresek, celkem 200 km, dneska do práce přes Bíteš a D1, spotřeba 4,3.

Má to malou nádrž, od podvozku drobet hlučnější, ale fascinuje mě, jak často se zapojuje elektrika a vypíná motor.

blbý je, že je to od 757 tisíc :( to jako za jak dlouho se to vrátí oproti takovému mocnému TSI v rapídkovi? :D
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 19. 7. 2021 08:57

Po dvou autorizovaných servisech, kde ti ho rozjebou :D
Plus kombi, k nezaplacení.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 19. 7. 2021 09:22

https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/ ... d=12670587

Mne zaujala jen jedna věc... Kona je postarší????

Jinak je to sranda...
:D
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 7. 2021 10:20

To muselo být dobrý divadlo :D Asi nečte fóra elektronadsencu, měl jít na kafe, pak je čekání u nabíječky cílem a zábavou :P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 7. 2021 10:22

goes píše:Cykly se berou jako prepoctene na 0-100. Pokud 2x nabijes 30-80 tak je to brani jako jeden nabijeci cyklus.

Nevím kdo to takhle bere, ale v praxi u lionek je mělké cyklování mnohem šetrnější než hluboké.
Takže prostá aritmetika tady určitě nefunguje a mělce cyklovaná baterka vydrží i několikanásobně víc (i v přepočtu na odebraný náboj)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 19. 7. 2021 10:23

maincoonsback píše:https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/to-ti-staci-ted-budu-nabijet-ja-rvacku-u-dobijeci-stanice-pred-lidlem-musela-resit-policie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=594040&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=TryKuWlQoNL-202107190709&dop_id=12670587

Mne zaujala jen jedna věc... Kona je postarší????

Jinak je to sranda...
:D

tak jak vyšel Enyaq, všechno je přece postarší a obsolentní :D a na foto má Háčko nějakou odřenou masku
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 19. 7. 2021 10:29

Vana666 píše:
goes píše:Cykly se berou jako prepoctene na 0-100. Pokud 2x nabijes 30-80 tak je to brani jako jeden nabijeci cyklus.

Nevím kdo to takhle bere, ale v praxi u lionek je mělké cyklování mnohem šetrnější než hluboké.
Takže prostá aritmetika tady určitě nefunguje a mělce cyklovaná baterka vydrží i několikanásobně víc (i v přepočtu na odebraný náboj)


jdes do nesmyslnych detailu.. v aute baterku nikdy nevybijes na nulu (myslno pri beznem provozu tam i kdyz zustanes stat je porad stava) a zaroven ji nikdy nenabijes na 100 %. K tomu jsou tam SW ochrany. Takze to nabijeni tam bude vzdy mekke jak ty rikas. Ten prepocet je takto bran orientacne, protoze tech promenych co to ovlinuji je samozrejem daleko vice.Baterie degraduji rozdilne i tim, jak velke odbery maji apod. kazdy ten kousek puzzle tvori tu realnou zivotnost.
Nicmene pro nejake orientacni hodnoceni zivotnosti stace ten prosty prepocet na cykly.

Takze auto baterie mivaji okolo 750 cyklu ke snizeni zivotnosti o 30 % tedy k hodnote, kdy se povazuji za k vyhozeni pro pouziti v aute. Zda to bude u nekho 500 a u jineho 1000 je uplne jedno. Je toasi jako se spotrebou. Kdy nekdo jezdi s danym autem za 5 a jiny za 10 a prumer je 7,5...
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 7. 2021 10:34

Goes: no říká se že baterka cyklovaná na 50% (např. v rozmezí 30%-80%) dodá za svůj život celkově cca 4x víc energie než ta co se cykluje 0-100%. A čtyřnásobný rozdíl mi teda nepřijde jako "nesmyslný detail", naopak je to už dost významné číslo
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 19. 7. 2021 10:44

Pouziji tva slova "nevim kdo to tak rika". Uvedom si, ze to co vidi ridit jako 0-100 je treba 20-80 realne kapacity baterky.
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků