Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tslany 21. 6. 2021 15:05

Lžeš.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 21. 6. 2021 15:08

Jinak kdyby se opravdu o elektro kcháry masově zvedl zájem, jakože by se jich v EU prodalo třeba 5-10x tolik co dnes, co by to udělalo s cenama drahejch kovů? Taktéž by asi bylo třeba mnohem více těch nebohejch horníků, takže by se přecijen zvýšila poptávka po jejich práci a ty novodobí otrokáři by se asi sec jenom museli chovat o fous lépe než dosud, takže by jim museli platit více. Plus (snad!) by se to i výrazněji dostávalo do hledáčku různých lidskoprávních organizací, což by opět zvýšilo cenu těžby (vedle zvýšení ceny samotného drahého kovu).

-- 21. 6. 2021 16:10 --

tslany píše:Lžeš.


Tak medián je +-/ 30k a ne 40k?

Ano, počítám průměrnou mzdu dle ČSÚ a tedy včetně odměn a bonusů. Proto je vždy za 4Q výrazně vyšší jak za 1Q až 3Q
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 6. 2021 15:51

fricoolinek2 píše:
goes píše:
fricoolinek2 píše:Je to všichni na palici. Lidi jsou chudý jak kostelní myši.

Kolik lidí má čistýho 40 000? 15%?

A i takovj člověk by rok a půl nemohl jíst, aby si koupit eGolfa nebo tak něco.


Plat nad 40k hrubeho ma v CR cca 48 % zamestnancu
Plat nad 50k hrubeho ma v CR cca 28 % zamestancnu
Plat nad 60k hrubeho ma v CR cca 15 % zamestnancu
Plat nad 70k hrubeho ma v CR cca 8 % zamestnancu
Plat nad 80k hrubeho ma v CR cca 4 % zamestnancu
Plat nad 85k hrubeho ma v CR cca 3 % zamestnancu


Řekl bych, že by sis u každého toto platu/mzdy měl odečíst 10 000, aby ty % seděla... :/


Neměl. Pokud máš jiná data, než tato oficiální sem s tím.

-- 21. 6. 2021 16:54 --

fricoolinek2 píše:Jinak kdyby se opravdu o elektro kcháry masově zvedl zájem, jakože by se jich v EU prodalo třeba 5-10x tolik co dnes, co by to udělalo s cenama drahejch kovů? Taktéž by asi bylo třeba mnohem více těch nebohejch horníků, takže by se přecijen zvýšila poptávka po jejich práci a ty novodobí otrokáři by se asi sec jenom museli chovat o fous lépe než dosud, takže by jim museli platit více. Plus (snad!) by se to i výrazněji dostávalo do hledáčku různých lidskoprávních organizací, což by opět zvýšilo cenu těžby (vedle zvýšení ceny samotného drahého kovu).

-- 21. 6. 2021 16:10 --

tslany píše:Lžeš.


Tak medián je +-/ 30k a ne 40k?

Ano, počítám průměrnou mzdu dle ČSÚ a tedy včetně odměn a bonusů. Proto je vždy za 4Q výrazně vyšší jak za 1Q až 3Q


Prumerna mzda za lonsky rok je okolo 35500 Kc, medain cca 32500 nicmene porad plati, ze vice nez 40tis. cisteho ma u nas cca 30 % zamestnancu. Takze ne tvych 15... 15 % lidi u nas ma cistou mzdu cca 50tis. cisteho.
anonymni

Odeslat příspěvekod zacatek156123 21. 6. 2021 16:01

Cena baterii klesa uz roky a to se poptavka podstatne zveda, za tech 10 let kdy se uz ma prodavat asi 80% elektro v EU bude cena spise nizsi nez vetsi s tim pocitaji i automobilky, ti si nemuzou dovolit aby to tak nebylo.

Na elektro penize jsou, stejne jako byli penize na auta pred x lety, kdyz byli v pomeru k prijmu mnohem drazsi i nez soucasne elektro.
Nemusime se divat na nove auta, ale ty ojete i lehce, tam kupuje vetsina a na to penize jsou vpohode. I kdyby nemeli mit vsichni 2 a vice aut v rodine a kazdy udrzbar sluzebak.

Ohledne nemovitosti je*** CNB a vsechny zapadni inflacni meny, predevsim USA.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 21. 6. 2021 16:17

a ty baterky se masivně zlevní jak? zvýšením poptávky? mávnutím kouzelného proutku?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 21. 6. 2021 16:33

zacatek156123 píše:Cena baterii klesa uz roky a to se poptavka podstatne zveda, za tech 10 let kdy se uz ma prodavat asi 80% elektro v EU bude cena spise nizsi nez vetsi s tim pocitaji i automobilky, ti si nemuzou dovolit aby to tak nebylo.

Na elektro penize jsou, stejne jako byli penize na auta pred x lety, kdyz byli v pomeru k prijmu mnohem drazsi i nez soucasne elektro.
Nemusime se divat na nove auta, ale ty ojete i lehce, tam kupuje vetsina a na to penize jsou vpohode. I kdyby nemeli mit vsichni 2 a vice aut v rodine a kazdy udrzbar sluzebak.

Ohledne nemovitosti je*** CNB a vsechny zapadni inflacni meny, predevsim USA.


Ano, může se masovostí zlevnit technologie jejich výroby, ale zvýšením poptávky po kovech - nerostech, co se musí draze a s velkým usilím vykutat odkudsi ze země se může jejich cena zvyšovat.

BTW: Pokud by poptávka po kovech došla do nějakýho zlomu, mohlo by způsobit doslova expolozivní nárůst jejich cen? Tj. že výrobci baterií začnou doslova trhat ruce za ty drahý kovy? I třeba tak moc, že by klidně ty baterky (ať už hotový nebo nějaký komponenty) pak prodávaly dočasně se ztrátou, jen aby zůstaly na tom trhu a drželi si od těla konkureci?
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 6. 2021 16:38

To nejsou jen baterky. Medi je napr. potreba v autech na baterky dost.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 21. 6. 2021 17:10

Kolik chce ten stator u EV? 20 kg? 20 x 220 = 5 000 Kč. To je celkem prd.
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 21. 6. 2021 17:12

A kabeláž je myslíš z čeho? Z cukrkandlu?
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 21. 6. 2021 17:30

Ok, ale kabeláž je i u spalováka, kor u dnešních jezdících počítačů.

A fakt nevim, jaký je tam váhový rozdíl.
JSEM VÁŠ KRÁL, MOJI PODDANÍ!
Bazoš fůůůůj!
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 21. 6. 2021 17:47

fricoolinek2 píše:
zacatek156123 píše:Cena baterii klesa uz roky a to se poptavka podstatne zveda, za tech 10 let kdy se uz ma prodavat asi 80% elektro v EU bude cena spise nizsi nez vetsi s tim pocitaji i automobilky, ti si nemuzou dovolit aby to tak nebylo.

Na elektro penize jsou, stejne jako byli penize na auta pred x lety, kdyz byli v pomeru k prijmu mnohem drazsi i nez soucasne elektro.
Nemusime se divat na nove auta, ale ty ojete i lehce, tam kupuje vetsina a na to penize jsou vpohode. I kdyby nemeli mit vsichni 2 a vice aut v rodine a kazdy udrzbar sluzebak.

Ohledne nemovitosti je*** CNB a vsechny zapadni inflacni meny, predevsim USA.


Ano, může se masovostí zlevnit technologie jejich výroby, ale zvýšením poptávky po kovech - nerostech, co se musí draze a s velkým usilím vykutat odkudsi ze země se může jejich cena zvyšovat.

BTW: Pokud by poptávka po kovech došla do nějakýho zlomu, mohlo by způsobit doslova expolozivní nárůst jejich cen? Tj. že výrobci baterií začnou doslova trhat ruce za ty drahý kovy? I třeba tak moc, že by klidně ty baterky (ať už hotový nebo nějaký komponenty) pak prodávaly dočasně se ztrátou, jen aby zůstaly na tom trhu a drželi si od těla konkureci?


5 minut na googlu říká, že nedostatek surových materiálů není, problém je, že přechod na EV je rychlejší než se čekal, takže těžení zaostává.

https://blog.energybrainpool.com/en/is- ... batteries/
https://www.mining.com/scientists-devel ... -seawater/
https://blog.energybrainpool.com/en/is- ... batteries/
https://copperalliance.eu/enough-copper ... transport/

Když je dostatek nabídky, která se už plánuje budovat s poptávkou, je malá šance na zvýšení cen. Naopak další pokroky a menší použití těch nejdražších kovů může pro cenu baterek znamenat další pokles cen.

TLDR z článků, mědi se použije na elektro 60kg na normál 20kg, ale měd je plně recyklovatelná, i proto naprostý dostatek. Lithia je dostatek, minimálně aby vydržel déle než ropa. U Cobaltu je problém, že většinu zpracování dělá čína a většina surového je v Kongu, kde to taky vlastní čína. Ale je u toho největší šance, že se ho bude používat na baterky čím dál méně.
zacatek156123
Nováček


Odeslat příspěvekod MV_cz 25. 6. 2021 10:44

udělají bazénové parkovací domy, hodíš auto do nádrže a odplaveš na nákup :)
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 6. 2021 12:34

:D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 25. 6. 2021 15:20

Když ona většinová populace tak nějak nechápe, že se nejedná o žádný požár, a tudíž ani není co hasit. A zdá se, že to nechápou ani hasiči, když veřejně stále mluví o nějakém hašení elektromobilů.
Hoření je chápáno jako chemická reakce, kdy se něco slučuje s kyslíkem v exotermní reakci. A to se dá hasit zabráněním přístupu kyslíku, nebo snížením teploty ohniště pod zápalnou teplotu.
Nic takového u elektromobilu není možné. Probíhá tam reakce, která nemá žádnou danou zápalnou teplotu a vůbec nepotřebuje k reakci vzdušný kyslík.
ELEKTROMOBIL NELZE HASIT, LZE HO JEN CHLADIT a čekat, až se to vyzkratuje. Komplikováno tím, že nikdy nevít e, že už je konec. Zapřáhnete vrak k odtahu, trochu se to pohne a zkroutí a havarovaný blok baterie může opět vyzkratovat další ještě nevybité články.
Nekenieh
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků