Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod speleo 16. 2. 2020 22:01

Čeští vědci prokázali, že nejdůležitější plán Evropské unie „Zelený úděl“ je technicky neproveditelný

Pokud bychom v ČR měli nahradit jen všechna benzínová a dieselová auta elektromobily, tak bychom k jejich nabíjení potřebovali ke všem nyní fungujícím jaderným, uhelným plynovým, vodním a solárním elektrárnám přistavět 1,5 nového Temelína. Pokud by místo jaderné energie měl být použity obnovitelné zdroje, znamenalo by to celý Pardubický kraj zastavět větrnými turbínami. Jednu vedle druhé. Navíc by bylo nutné celou Prahu plošně pokrýt fotovoltaickými panely.

Fakticky něco takového není proveditelné. Čím dříve bude šílený plán „Zelený úděl“ zastaven než nutně zkrachuje, tím méně škod eurokrati napáchají. Učiním,co je v mých silách, aby se nerealizoval.

Čeští vědci Jan Macek a Josef Morkus publikovali v odborném časopisu České komory autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT) „Stavebnictví“ závěry studie množství elektrické energie potřebné k nahrazení spalovacích motorů elektromobily. Jejich závěr je zdrcující. Technicky to není možné. Vědci při výpočtu pracovali s údaji o spotřebě paliv a účinnosti motorů. V roce 2016, z něhož použili statistiky u nás bylo do spalovacích motorů spotřebováno 1,8 miliardy litrů benzínu. Naftové motory spotřebovaly 2,5 miliardy litrů nafty. Při přepočtu na energii nutnou k pohybu vozidla započítali známou účinnost benzínových motorů 24% a dieselových motorů 29% . Po přepočítání všech dalších ztrát v převodech a podobně zjistili, že benzín a nafta dodaly autům k jízdě 36.414 TJ energie. Po započítání účinnosti baterií kolem 60% udávaných výrobci, a při zvážení nutnosti elektřinu požívat i k topení a pohonu přístrojů už proto vychází nutnost nabít do akumulátorů ekvivalent 63 191 TJ ročně. Při přepočtu pohybové energie v Joulech na elektrickou energie jde o hrozivé číslo. Pro srovnání Temelín v roce 2016 vyrobil 12.149 TWh elektřiny, což je cca 43.740 TJ. K nahrazení benzínu a nafty v motorech bychom tedy potřebovali navíc 1,5 nového Temelína.

Dosud je v provozu pouze polovina této jaderné elektrárny a o dostavbě druhé poloviny se již 15 let pouze žvaní. Pomalu končí platnost všech úředních povolení pro dostavbu, takže pro nejbližších 20 let nemůžeme počítat ani s druhou půlkou. O jednom celém Temelínu navíc si můžeme nechat leda zdát.

Jenže Evropská komise chce odstavit i všechny uhelné a plynové elektrárny, jejichž podíl na celkové výrobě elektřiny je u nás 42%. To by znamenalo nutnost přistavět navíc 3 nové Temelíny. Nahrazení uhelných a plynových elektráren obnovitelnými zdroji u nás není možné, ani kdybychom větrné elektrárny postavili na všechny kopce a fotovoltaické panely na každý volný metr. Pořád by to nestačilo.

Plné znění článku lze nalézt v 11 čísle časopisu Stavebnictví z roku 2019 na stranách 30 až 38.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 16. 2. 2020 22:03

Psal sem to tu uz asi 5x. Ace ti vysvetli ze je to nesmSl
JardaB 25. 3. 2020 22:55
Se klidne omluvim kdyz to bude za pul roku vsechno cajk.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petrs77 17. 2. 2020 06:37

No tak se holt postaví elektrárna na benzín, jak ho bude přebytek, tak zlevní
Petrs77
Štamgast

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 2. 2020 06:56

:idea:
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 17. 2. 2020 07:44

A pak, ze se nenajde reseni, však ono to pujde 8-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 17. 2. 2020 10:06

jo jo řešíte problémy dneška, které v budoucnu existovat nebudou. U benzínové auta se taky chodilo pro benzín do lékárny na začátku. A tadá... dnes si kupuješ bagetky a hotdogy na čerpacích stanicích.
4 techničáky a všechno RWD
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 2. 2020 10:12

pro benzin se nechodilo do lekarny, ale to je vcelku jedno... souhlasim, ze v budoucnu to problem nebude. Jen nikdo zatim nevysvetlil, kde ten vykon dvou temelinu vezmeme a kdo to zaplati
JardaB 25. 3. 2020 22:55
Se klidne omluvim kdyz to bude za pul roku vsechno cajk.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 2. 2020 10:16

That's a Problem for future Homer
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 17. 2. 2020 10:21

Nejakej pirat v rozhovoru rikal, ze je zbytecny u nas resit vyrobu elektriny, když ji lze dovazet (myslim to bylo jako argument na to, ze u nas není k dispozici dost "obnovitelných" zdroju.) Takze vyreseno :P
Taky jsem nedavno nasel argument, který me pobavil: Uhli a ropa jsou také obnovitelne zdroje, jde jen o to, jak je clovek netrpelivy :D
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 17. 2. 2020 10:23

"In 1900 there were no gas stations—blacksmiths and pharmacists sold the fuel. ..."
4 techničáky a všechno RWD
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 2. 2020 10:30

a taky v lékárně prodávali coca-colu, takže tehdejší lékárna je vlastně dnešní benzinka; kolu a benzín tam seženeš taky
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 2. 2020 10:31

tak on ten styl lekarny naseho typu na zapadne moc nefunguje
JardaB 25. 3. 2020 22:55
Se klidne omluvim kdyz to bude za pul roku vsechno cajk.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 17. 2. 2020 10:31

ale tý koky už asi moc neobsahuje :D

-- 17. 2. 2020 10:41 --

jinak si tady myslím, že než nastane nějaký problém s nedostatkem elektřiny tak si spíš myslím že bottle neck celé elektrifikace budou problémy s dostatkem baterek. Alespoň u některých výrobců co to nemají pošéfovaný a nakupují na volném trhu a ne in house.
4 techničáky a všechno RWD
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 17. 2. 2020 10:50

To uz je. Dyt jag a audi nemaji z ceho vyrabet (a elektromobilu se porad prodava smesny cislo).
Way to go guyyyys.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 17. 2. 2020 10:53

ace2 píše:ale tý koky už asi moc neobsahuje :D

-- 17. 2. 2020 10:41 --

jinak si tady myslím, že než nastane nějaký problém s nedostatkem elektřiny tak si spíš myslím že bottle neck celé elektrifikace budou problémy s dostatkem baterek. Alespoň u některých výrobců co to nemají pošéfovaný a nakupují na volném trhu a ne in house.


naprosto bez ohledu na to, zda tu nejake elektro bude nebo nebude potrebujeme nahradit dukovany, protoze v horizontu 30 let definitivne doslouzi pres 3 posunuti zivotnosti. Tam uz nejede vlak. Navic spotreba elektriny roste i bez elektro aut.
A jelikoz nejsme ani tva vysnena Cina a ani tvuj vysneny emirat, tak tu takove veci trvaji dlouho a stoji hodne. A jelikoz neni ani projekt, jehoz cast zabira okolo 10 let a vystavba dalsich 20 a vice a stoji to bratru 200-300 mld, tak i bez elektra mame problem.
A i kdyby se zacalo dnes, drive jak za 30 let to nebude.

Ale to jsme tu uz resili asi 20x a je to porad dokola
JardaB 25. 3. 2020 22:55
Se klidne omluvim kdyz to bude za pul roku vsechno cajk.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron