Za kolik jezdíte s elektromobilem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 21. 10. 2019 23:05

Já si taky myslím, že skončí. Již příští rok nebudou mít co nabídnout.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 10. 2019 23:08

Ja uz se aj smiril s tim ze u toho elektra skoncime vseci no.
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 21. 10. 2019 23:14

Jo je to dost zřejmé. Proto nebudu hujeřit a dokud to pude, budu jezdit spalovákem. Ono mě to elektro nemine.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 22. 10. 2019 04:08

ace2 píše:..No dojezd to asi radikálně nezvýší ale těch jejich 10.000Nm krouťáku u nového Roadsteru by se tím mohl klidně vysvětlit.

No vysvětlení takového momentu bych taky rád slyšel. Podle mě tam reálně neexistuje, samozřejmě ne na žádném z motorů a nejspíše ani ne na žádném z kol. Předpokládám že jen někdo diletantsky sečetl momenty na všech čtyřech kolech aby s výslednou hodnotou mohl ohromovat naprosté hlupáky.

S takovým přístupem bychom mohli tvrdit že třeba celkový tlak v pneumatikách je 8 barů, nebo dokonce deset když do toho započítáme i rezervu a podobné pitomosti.

Neříkám že T.roadster nemůže jezdit dobře, ale vocaď pocaď.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 22. 10. 2019 05:10

ace2 píše:Navíc ty baterky uzce spolupracují s elektromotory na SW a i vlastně HW rovině. Vlastně s celým autem. Výměnné baterky bych pochopil maximálně u nějakých primitivních elektromobilů typu golfových vozíků, nebo střeba skutrů atd., ale u auta jako je Audi či Mercedes kde je ta baterka integrální část celého managementu auta by nešlo z toho dostat takové parametry.

Navíc tedy jako váží kolem 700kg ...

Ono by to pro bezny spotrebni auta typu fabie slo, unifikovat podvozek a baterku automaticky menit bez vylezeni z auta. Samozrejme nejde o nejake premiovky za miliony, tam si to zakaznik v klidu zaplati. Pro me jako kolenovrta je to proste problém, elektro bych si jako treti auto na jezdeni do práce klidne koupil, ale představa, jak mi v garazi starne draha baterka nebo jak s kazdym nabitim odepisu nejakou stovku z ceny nebo ze to tezko rozumnme prodam po zaruce… To by mi kazilo naladu. Kdybych zastavil na pumpe, pockal minutu, az mi to tam zespoda robot vymeni, zaplatil nejaky kilo za 200km a jel dal, to by slo. Během pojizdeni kolem komina dobijet doma by taky snad slo. Auto by mělo stat tak maximalne 2 kila bez baterky a vydrzet snad cca 15 let, co bude bezna zivotnost elektroniky.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 10. 2019 19:40

Taky dobry http://www.autoforum.cz/predstaveni/tazna-kapacita-vw-id-3-pripomina-dalsi-limity-elektrickych-aut/ koule na 75 kg :D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 30. 10. 2019 20:01

Hele zase, kolik si toho viděl tahat za Polem? :D Prioritou při výběru ID3 asi nebude to jestli to odtáhne koně na závodiště.

elektrický SUV tahat umějí
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 30. 10. 2019 20:02

To asi někdo něco popletl. Tipnul bych, že 75 kg je povolené zatížení např. nosičem. Nikoliv hmotnost přívěsu.
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 10. 2019 20:09

tak nejak
anonymni

Odeslat příspěvekod jamaco 11. 11. 2019 19:22

Právě jsem dočetl článek "Některé důsledky hromadného rozšíření elektromobilů pro ČR" zveřejněný v časopise Stavebnictví 11/19 pánů Macka a Morkuse z fakulty strojní.
Jedná se o zajímavé akademické cvičení na téma jak by to vypadalo kdyby všechna auta do 3,5t byla nahrazena elektromobilem. Článek rozsahu asi 8 stran je důkladně ozdrojován a níže Vám přináším výtah...

1/Úvod - EU chce méně CO2, které dlouho v důsledku regulací podstatně klesalo, ale nyní stoupá .. zřejmě v důsledku honu na diesly, které produkují CO2 méně..
Jediný způsob jak dále snížit CO2 je masivní náhrada spalovacích motorů elektromobily.
2/Dále je z dostupných zdrojů určena potřeba energie pro pohon současného množství automobilů a přes ztráty a vlastnosti jednotlivých pohonů je určena potřeba energie pro pohon elektromobilů. Je to provedeno poměrně sofistikovaně, s uvážením např. vlivu vytápění na spořebu Emobilů v průběhu roku atd..
3/Možné zdroje energie - solár a vítr vyhodnoceny jako neperspektivní (pro daný příkon zaberou plochu celého pardubického kraje+drobné problémy jako např. že slunce nesvítí v noci kdy se nejvíc předpokládá nabíjení emobilů, zábor zemědělské půdy, protesty obyvatelstva pardubického kraje apod..:) Jádro předpokládá nový 1,5 násobek JE Temelín
4/Vyhodnocení emisí - v současné energetickém mixu je přechod na Emobily CO2 neutrální - tedy nedojde ke snížení produkce CO2 - protože elektrárny mají taky výfuk- platí obecně i pro mezistavy postupného nahrazování spalovacích emobily. Lépe jsou na tom jaderné (Francie) nebo vodní (Norsko) velmoci.. Hůře uhelné (Polsko, Čína)
Velmi pozoruhodný je odstavec vyčíslující podíl automobilů na produkci CO2.. V krátkosti - naprostou většinu má příroda, Lidská činnost je 4% z toho doprava asi 1/4 z toho silniční doprava asi 3/4 z toho EU je jen 15%.. Masivní regulace ovlivní jen zlomek procenta (0,1%) světové produkce CO2
5/spotřeba Emobilů a modelové příklady.. Na třech modelových příkladech (RD/sídliště/rychlonabíjecí stanice) jsou vylíčeny požadavky na infrastrukturu a odhadnuty potřeby energie.. Ve všech případech vyplývá nutnost masivních investic do IS.. potřeby energie a prostoru jsou násobně vyšší než v současnosti. + kokmplikace ve špičkách kdy se prostě na všechny nedostane. Zkracování času nabíjení je vyhodnoceno jako kontraproduktivní a proto je vybudování dostatečného počtu rychlonabíječek je vyhodnoceno jako nemožné (čím více nabíjíme tím větší jsou ztráty, tím vyšší jsou náklady atd...)
6/ekonomické důsledky - ztráta na daních pro stát cca. 72 mld. ročně (což jistě stát jen tak nenechá být a dříve nebo později elektřinu více zdaní) Cena dobíjení je v současnosti netržní - podhodnocená - tedy dojde k jejímu zdražení.Drahá technologie nekonkurenceschopná bez dotací, které zaplatí buď stát (občané) nebo automobilky zdražením spalovacích aut (tedy zaplatí zákazníci) Jediným akutálním výsledkem současného zavádění Emobilů je tak zdražení spalovacích aut (již se děje)
7/ Závěr - elektrina patri do tramvají, elektrokol nebo nanejvýš do měststkých vozítek a její masové zavedení je podmíněno astronomickými investicemi do infrastruktury a nových zdrojů energie. Na současném stupni vývoje poznání je to jak píší "mimo dostupnou realitu"

Doufám, že autoři svůj článek poskytnou i místní redakci a příslušně ho rozšíří - ve zdrojích je i několik článků ze zdejšího webu..

Spalovacím motorům zdar!
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ace2 11. 11. 2019 20:48

Skromně bych si dovolil oponovat profesorum z fakulty

a) co je špatné na tom dát na celý Pardubický kraj solární panely... ted tam beztak roste jen řepka a to jen v sezoně. Za pár let to lidem ani nepřijde, naopak se sníží prašnost.

b) spalovací auta se dřív nebo později budou muset nahradit a vývoj někdy a někdo bude muset stejně začít. Principilálně trh existuje tak že se vytvoří poptávka a na tu reaguje nabídka. Obráceně to umí jen společnost Apple. Takže čekání na to až bude všude přebytek energie z ekologických zdrojů nikdy nenastane pokud nebude poptávka vytvořená třeba právě nyní elektromobilitou (at už bude zdroj el.energie po pohon motoru jakýkoliv, tedy nejspíš baterie a vodík).
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jamaco 11. 11. 2019 21:01

Pokud je ta oponentura myšlena vážně tak bych prosil to trochu rozvést ad a) např z pohledu majetkového těch ploch.. Ad b) v článku je právě ukázáno že přebytek (ale ani dostatek) energie z udržitelných zdrojů nenastane ani když bude poptávka..Tedy samosebou možnosti je dovoz energie odněkud.. (Sahara) ale tam jsou zase ty ztráty a politické otázky
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ace2 11. 11. 2019 21:10

v ČR asi není nikdo natolik naivní aby si myslel že bude ČR soběstačná z obnovitelných zdrojů na základě aktuálních technologií a vědeckých poznatků s výhledem +100 let. Pár moderních bloků JE je logickým a dostatečně ekologickým řešením. Když budeme uvažovat konec produkce spalovacích aut, tak k tomu nenastane patrně dřív než nyní +50 let, plus dojezd ojetin dalších +20 let. Tedy máme reálně +70 let na vykrytí energetické poptávky. Když se podíváme na rok 1950 a nyní 2020 tak se dá říci jestli je ČR schopná zareagovat na zvýšenou poptávku po elekřině v 70 letém výhledu.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jamaco 11. 11. 2019 21:27

To je právě ono.. Ten článek vlastně hodnotí co by bylo třeba udělat aby fungoval současný počet automobilů ale na Elektro.. Žádný vývoj spotřeby tan není zahrnuty a to se jistě shodneme že od roku 1950 spotřeba energie poněkud stoupla.. Do 2021 je limit co2 95g na km flotilovych emisí a do R 2030 má být 60g na km. Už těd je na splnění podmínek třeba masivní downsizing a hybridy..
jamaco
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 11. 2019 21:45

Uz se to tu probirali nekolijra a i ja sem to psal. Pokud by se v cr mely nahradit auta na elektro a to vsechny potrebivali bychom jeden temelin navic. K tomu posilit distrbucni sit. K tomu jeden temelin co b mahradil dosluhujici dukovany a prinesly nec navic.

Jenze realne je ze v horizint 20 let bude tak 10-15% elektro aut vie mo ne.
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků