Budoucnost LPG / CNG

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tycoon 21. 11. 2019 18:55

Mr. Murphy píše:vláda která prošustrovala už úplně všechno si všimla že je ještě někde něco, co by šlo trošku dodanit:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/c ... nomika_kou
bravo.... zejména provozovatelé ekologických autobusů na CNG jistě poděkují....


Proč nadáváš na tuto vládu? A proč by měli provozovatelé autobusů "děkovat", když to 12 let věděli a mohli se na to připravit?

Předkladatel zákona: Vláda ČR, předseda vlády Mirek Topolánek (ODS)
Zákon 261/2007 Sb.
Část čtyřicátá pátá, Paragraf 6, Odstavec 2

Sazby daně jsou stanoveny takto:
a) 264,80 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 29 a 2705, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
b) v období od 1. ledna 2008 do 31. prosince 2011 činí sazba daně 0 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 11 a 2711 21, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
c) v období od 1. ledna 2012 do 31. prosince 2014 činí sazba daně 34,20 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 11 a 2711 21, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
d) v období od 1. ledna 2015 do 31. prosince 2017 činí sazba daně 68,40 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 11 a 2711 21, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
e) v období od 1. ledna 2018 do 31. prosince 2019 činí sazba daně 136,80 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 11 a 2711 21, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
f) od 1. ledna 2020 činí sazba daně 264,80 Kč/MWh spalného tepla pro plyn uvedený pod kódy nomenklatury 2711 11 a 2711 21, který je předmětem daně podle § 4 písm. a),
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 21. 11. 2019 19:00

Pravda, tohle se vi milion let, tak ted predpokladam "klasicky" paniku.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaIIx 21. 11. 2019 19:24

Tak tak, na toto postupné zdražování se i tady v tomto vlákně upozorňuje roky. Nakonec to CNG zcela pohřbí. I když tuším, že od nového roku bude LPG a CNG za téměř nulový příplatek oproti benzínu. Kvůli platbám za CO2 se to výrobcům takto vyplatí.
JardaIIx
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 21. 11. 2019 19:33

tycoon: tak v tom článku na který jsem odkazoval se nepíše že to je už v zákoně od Topolánkovy vlády.... myslel jsem že to je další babišovina.... ale i tak samozřejmě nikdo vládě nebránil aby ten zákon změnila a CNG výhody nechala ve vyšší míře.... ve finále na to doplatíme všichni, každý CNG autobus se počítá....

jinak mě osobně to může být jedno, i když dvě CNG auta ve firmě mám.... najedou mi ročně 60tkm, to je 2400kg CNG.... jestli mi to zdraží o korunu nebo o dvě, to mě fakt nepoloží....

ale vidím to taky že to je další z hřebíčků do rakve zajímavého paliva.... ten největší hřebík samozřejmě zatloukla Škodovka, která dělá Octu už jen s DSG a malou nádrží na benzín....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaIIx 21. 11. 2019 20:13

Bude zase i manuál v nové generaci. A Malá nádrž na benzín znamená na druhou stranu velkou nádrž na CNG, což se počítá. Ale především je to kvůli homologacím nebo zase nějakým daním, nevím, někde jsem četl, že takto je to prostě výhodnější, protože se to bere jako čistě auto na CNG a ne na obě paliva.
JardaIIx
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 21. 11. 2019 20:14

Jo, Skodovka udelala fakt krok vedle. Meli tam nechat 50 litru na benzin a 3kg cng, jak to bylo predtim...
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 21. 11. 2019 20:26

Jarda: někde psali že díky malé nádrži na benzín to nemusí mít filtr pevných částic.... čili nějaká úspora.... a může být i pravda jak říkáš že pak je to auto brané jako čistě na CNG a neplatí ty emisní pokuty....bohužel s tou malou nádrží na benál se prostě nedá jet do ciziny kde není hustá síť.... i na Slovensku to je nic moc....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 21. 11. 2019 21:40

Jak píše Jarda Octa IV dostane CNG v automatu i manuálu. Jen ne hned ze startu výroby.
Ingos
Inventář

Odeslat příspěvekod Dix_ 13. 7. 2020 08:42

Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 7. 2020 08:54

LNG bude asi zajimavy spis pro kamiony nez pro osobaky - ono to asi nevydrzi neomezene dlouho natankovane a vubec by me zajimaly bezpecnostni otazky kolem garazovani atp., kdyz se musi pocitat s prirozenym unikem odparovanim.
https://oenergetice.cz/plyn/zkapalneny-zemni-plyn-lng
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 19. 1. 2022 12:40

Mr. Murphy píše:.... jestli mi to zdraží o korunu nebo o dvě, to mě fakt nepoloží....

Tak o korunu nebo o dvě fakt nee.
Včera cena 38 Kč/kg
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod koenzym.q10 30. 6. 2022 18:54

Nechci zakládat nové téma, ale máte nějaké tipy na LPG ojetinu do za zhruba 200 až 250? Moc "moderních" ojetin už asi na přestavbu vhodných není, za poslední dekádu měly fabrickou zástavbu asi jen nějaké Dacie, Fiaty, Opely...?
MI nerozhoduje, priorita je levné ježdění, doteď bezproblémově sloužila Fabia 1.4 2007, ale už má najeto přes čtvrt míče, z toho přes dvě kila právě na LPG a uživatel nechce i přes zřejmé nevýhody jinak, než se dále vozit fplynu.
koenzym.q10
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 6. 2022 18:57

Octavia 2 1.6MPi LPG by měla být za zhruby tyto ceny.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 30. 6. 2022 20:36

Alternativně P301/C-Elysée s 1.6 Vti, což je motor ze staré řady TU, ne Prince.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speedfred 22. 11. 2023 23:10

Má niekto reálnu skúsenosť s CNG v dodávkach?
biele auto
biele auto
čierne auto
zelené auto
speedfred
Nováček

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků