Jak rychle se vytvoří voda v benzínu?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod davpro 7. 1. 2011 22:36

Tak jsme zhruba v polovině listopadu odstavili Feldu (druhé auto v rodině) a jezdili jsme jen jedním. Vytáhl jsem baterku, dobil, atd atd. Nyní po cca 2 měsících se chystám baterku vrátit a auto oživit.

Nebude už v benzínu voda? Jaká jsou rizika?
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 1. 2011 22:39

Od ty doby, co tam davaji lih, s tim IMHO neni problem - lih vodu navaze a pojede to. Pul roku az rok bych neresil. Ja vytah frezu co stala od ledna do listopadu v kulne a na prvni zatahnuti naskocila a jela jak o zivot ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 7. 1. 2011 22:39

podle me ne, ja mam v nadrzi benzin jenom na startovani takze se tam dlouho vali a i treba po trech mesicich se na to da normalne jet :)
Zdá se, že já smím být pouze doma,“ postěžoval si exministr.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davpro 7. 1. 2011 22:40

No ten benzín bude tak z října 2010 :-) používá se taky jen na start a pár set metrů, pak LPG, zítra testnu a nechám se překvapit :-)
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 7. 1. 2011 22:55

naprosto bez problemu
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 7. 1. 2011 22:56

davpro píše:Tak jsme zhruba v polovině listopadu odstavili Feldu (druhé auto v rodině) a jezdili jsme jen jedním. Vytáhl jsem baterku, dobil, atd atd. Nyní po cca 2 měsících se chystám baterku vrátit a auto oživit.

Nebude už v benzínu voda? Jaká jsou rizika?


Ale prd ... současná Fordka Escortka stávala bez hnutí od podzima do jara i několik měsíců a na velikonoce chytla bez problémů pokaždý. Já bych se toho nebál. Čtyřtaktní sekačka jakbysmet. Na podzim člověk uklidí, na jaře nadlábne a funguje.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davpro 7. 1. 2011 23:12

Tak to mě strašili lidi zbytečně, ale kdysi jsem o tom pár pohádek slyšel, jak po pár měsících to bylo v pr...
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 7. 1. 2011 23:19

normalne se vytahujou 20 let stary kanystry benzinu a jezdi to celkem obstojne
Seat Leon ST TGI
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 7. 1. 2011 23:29

voda v benzínu se nevytvoří... musí se tam nějak dostat. Nicméně, když jsem měl služební auto, tak můj tehdejší forman stál 6 měsícú bez hnutí za barákem apo těch 6 měsících naskočil napoprvé a jel normálně. Takže pokud máš slušnou baterku tak bych se nebál...
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CHiP 7. 1. 2011 23:55

Půl roku (přes zimu) odstavený favorit a na jaře nikdy žádný problém :-]
S autobusem ujeto 300tis. km bez zaviněné nehody 8)
CHiP
Autobusák roku 2009
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Terminator3 8. 1. 2011 01:26

Voda se tam nevytvoří, musí se tam nějak dostat. Koncentrace vody může v nádrži vzrůstat, pokud v zimě často tankuješ pár litrů do prázdné nádrže - voda po otevření nádrže může na jejích stěnách kondenzovat. To je asi jedné riziko. Ale i tak je to jen teoreticky a týká se to spíše jen moderních citlivých nafťáků. Benzinovej motor si s tímto poradí bez ztráty kytičky.
Terminator3
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davpro 8. 1. 2011 12:44

Měli jste pravdu, došel jsem k autu, zapojil baterku a na první drc auto chytlo. Pohoda lahoda.
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p.hlavicka 21. 2. 2011 17:58

Pokusím se tady vysvětlit problematiku s vodou v palivu. U aut je tento jev zanedbatelný, voda v palivovém systému se řeší hlavně u letadel. Když přestane jet motor u auta, tak se nic tak strašného nestane ;)
Nezáleží na tom, jak dlouho auto stojí. Záleží pouze na podmínkách uskladnění vozu. Voda se do nádrží dostává za určitých podmínek. Je třeba, aby byla vysoká vlhkost vody ve vzduchu a byl veliký rozdíl teplot ve dne a v noci. Navíc v nádrži musí být co nejmíň paliva. Potom na stěnách nádrže kondenzuje voda, která pak steče na dno a přes palivové čerpadlo se dostane do systému.
Pak stačí nechat auto s prázdnou nádrží v létě stát přes noc a máte vodu v palivu. Prevence je mít v nádrži co nejvíce paliva (čím víc paliva v nádrži, tím míň se tam dostane vlhkého vzduchu a tím je menší pravděpodobnost kondenzace vody na stěnách nádrže).
Můžu potvrdit že ta voda se do paliva dostane přes noc.... už mám za sebou jedno nouzové přistání (úspěšné) kvůli vodě v palivu a následnému vysazení motoru.
U auta to ale moc neřešte. Motor prostě jen zdechne, ale když té vody není moc, tak se nastartuje (napoprvé nebo naponěkolikáté) a jede se dál.
p.hlavicka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod P2005 21. 2. 2011 18:01

Normálně tam kondenzuje vlhkost. Tedy pokud už člověk rovnou vodu nenatankoval u pumpy. A líh také jímá vodu. Ale to už je problém vícelihových směsí :-))
P2005
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 21. 2. 2011 18:29

nemají letadla odvodňovací výpušťáky, který by se měli před vzletem zkontrolovat?
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků