Benzin x nafta v Le mans

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod metaljohn 17. 4. 2010 14:20

Často slýchávám, že v závodech 24h Le Mans mají nafťáky pravidlech nějaký zvýhodnění oproti benzínům - nevíte někdo něco konkrétního? Dost by mě to zajímalo, abych měl čím operovat, až mi jeden ze známejch zase bude cpát do hlavy, že diesely jsou sportovnější než benzíny...
BMW 130i, Fabia IV, BMW Z3 2,8i (na prodej)
metaljohn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod n.f.x. 17. 4. 2010 14:34

To asi záleží na kategorii, ve které auto soutěží. Obecně bych řekl, že přeplňované dieselové motory mají větší povolený objem válců než přeplňované benzínové motory (např. max. 5,5 litru oproti 4 litrům u benzínu), ale zase mají větší minimální povolenou hmotnost a menší nádrž. Takže o nějakém zvýhodnění se moc mluvit nedá, záleží na tom, jak to dokáže konkrétní konstruktér využít.
n.f.x.
Nováček

Odeslat příspěvekod Pajjoun 17. 4. 2010 15:42

Nafta má povolený turbo, kdežto benzín musí bejt atmosférickej. To je asi největší rozdíl. Jestli je to nějak kompenzovaný kilama a objemama netušim.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metaljohn 18. 4. 2010 16:44

Chtělo by to asi někde splašit přímo ty pravidla na pročtení...
BMW 130i, Fabia IV, BMW Z3 2,8i (na prodej)
metaljohn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pepa-1 18. 4. 2010 17:20

Pravidla jsou na oficiálních stránkách závodu.
http://www.lemans.org/24heuresdumans/pa ... nt_gb.html

Zjednodušeně je to tady:
http://green.autoblog.com/2009/08/23/ac ... t-less-ai/

Diesely na tom dříve byly v kategorii LMP1 co se pravidel týká výhodněji, ale postupně se rozdíly dorovnávají. Pro r. 2010 mají mít diesely větší hmotnost (930 vs. 900 kg) a restriktory sání byly zvětšené pro benzínové motory a naopak zmenšené pro diesely.
pepa-1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod najatuw4646 11. 9. 2015 05:17

kilama a objemama netušim.
คาสิโน
najatuw4646
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod stormbringer 24. 10. 2016 13:42

Je to jednoduché. Je v tom politika. Jak teď naftové motory opouštějí vyšší příčky *****, od zvýhodnění v soutěžích se pomalu ustupuje. Jako sorry, ale pokud by se konečně srovnaly podmínky, tedy pokud i benzíny dostanou zpátky turbo, nemají traktory v rychlostních soutěži šanci ani v rychlosti, ani ve spotřebě...
Life is hard. Then you die.
stormbringer
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nu168 29. 3. 2018 05:38

918kiss Enjoy hundreds of casino game apps. Win with big prizeMany activities for customers. Free Credit CardsDownload now
Obrázek
nu168
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 29. 3. 2018 11:02

*****.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nu168 20. 4. 2018 16:34

Spam.
Naposledy upravil salam01 dne 24. 4. 2018 16:47, celkově upraveno 1
Důvod: Spam
nu168
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod amnomy 5. 8. 2019 11:23

bla bla
Naposledy upravil Anonymous dne 5. 8. 2019 11:24, celkově upraveno 1
Důvod: ahoj test
amnomy
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků