"Offroad" - benzín nebo nafta?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod svob.Walther 31. 3. 2010 10:52

Zdárek, řekněme že bych chtěl pořídit nějaké "větší" vozítko.
Požadavky jsou jednoduché - 4x4 a kufr nad 400l (čím víc, tím líp).
Prvotní výběr padl na Fronteru a nějaké starší Pajero (oboje dluhé)
Otázka se týká výběru motorizace. Rád bych se spotřebou nepřekročil 10l, čímž dosáhnu asi jen nafťákem, ale na druhou stranu se bojím startu v zimě.
Řekněme, že se někdy uprostřed zimy na víkend odporoučím do končin, kde široko daleko nikdo/nic není, v neděli se vrátím k autu, bude třeba -25...
Nemám zatím s nafťákáma žádné zkušenosti, takže se ptám, jaký motor, popř. od kterého roku auto hledat, aby s takovým startem nemělo problémy? (předehřev paliva?)
Nebo je to jen můj tajný sen, takový motor nenajdu, a budu muset do benzínu? :)
Díky za reakce
EX - Fiat Palio Weekend 1,2 16V 59kW rv.2003 - "Červená rakev"

ø 6,18l--->5,94--->5,78--->5,41--->5,33--->5,08

Nyní - Subaru Legacy Wagon 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,85--->8,78
svob.Walther
Nováček

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 3. 2010 11:02

na roku nezáleží pokud je motor v pořádku
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod svob.Walther 31. 3. 2010 11:07

Vana666 píše:na roku nezáleží pokud je motor v pořádku


myslím tady jestli se třeba v nějakém konkrétním roce začal montovat ten předehřev paliva, nebo jibé blbinky pro zimní starty :)
EX - Fiat Palio Weekend 1,2 16V 59kW rv.2003 - "Červená rakev"

ø 6,18l--->5,94--->5,78--->5,41--->5,33--->5,08

Nyní - Subaru Legacy Wagon 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,85--->8,78
svob.Walther
Nováček

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 3. 2010 11:26

jediné co je pro zimní starty opravdu dobré je bufík
všechno ostatní je zbytečné pozlátko
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireIX 31. 3. 2010 11:40

Vana666 píše:jediné co je pro zimní starty opravdu dobré je bufík
všechno ostatní je zbytečné pozlátko


Ve Skandinávii mají hodně elektrickej ohřev - počítám, že to zbytečné pozlátko nebude - občas tam mají docela kosu. Akorát to pořebuje parkovací místo se zásuvkou.
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 31. 3. 2010 12:12

Fronteru bych asi rovnou vyradil, nachylnost natfaku bude velika, naopal to pajero by mohlo byt drzak. jeste se koukni po patrolu. Predpokladam, ze kvuli rozsirenosti pajera a patrolu budou na trhu nejake produkty k tomu co potrebujes
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yorkin 31. 3. 2010 12:41

Fronteru nebrat - strašlivě reznou a serou se, Pajero i Patrol jsou dobré možnosti, i když u Patrola si dát pozor (vyhnout se :-)) motoru 3.0Di v Y61, raději osvědčený 2.8tdi (u Y61 se doporučuje vyměnit čerpadlo za mechanické z Y60), ale důkladně zkontrolovat hlavu, jestli není prasklá či nebyla prasácky opravovaný. Do výběru bych ještě zařadil Land Rover Discovery, vyšší (až extrémní ;-)) spolehlivost 300tdi, lepší pohodlí Td5.
Pokud máš v pořádku motor i baterku, nemělo by být nastartování v -25oC problém u žádného zmíněného motoru, pokud chceš být maximálně citlivý, teplovodní nezávislé topení s dálkovým ovládáním se dá starší pořídit za 10, nové kolem 20 tisíc Kč.
Volvo XC70 2.5T + Volvo V70 2.5TDi + Saab 99 GL + Simca 1301
Yorkin
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 31. 3. 2010 12:43

spitfireIX: jj, eletrika není nezávislá
a Walther přece píše že "se někdy uprostřed zimy na víkend odporoučím do končin, kde široko daleko nikdo/nic není..."
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spitfireIX 31. 3. 2010 12:45

Vana: Jj, v pustině (pokud tam není zásuvka ;-) ) je elektrika na prd. Jinak to ale docela funguje.
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod svob.Walther 31. 3. 2010 13:01

Vana666 píše:spitfireIX: jj, eletrika není nezávislá
a Walther přece píše že "se někdy uprostřed zimy na víkend odporoučím do končin, kde široko daleko nikdo/nic není..."


JJ, jde o činnost spojenou s KVH, když by se jednalo o kasárna tak tam by se zásuvka našla, ale častěji se jedná nějakou ztracenou polňačku, popř. nejbližší vesnici, kde bych nerad otravoval důchodce z baráku, před kterým náhodou parkuji, jestli by neměli 10m prodlužovačku a neprohodili-li by ji na chvilu oknem :-)
EX - Fiat Palio Weekend 1,2 16V 59kW rv.2003 - "Červená rakev"

ø 6,18l--->5,94--->5,78--->5,41--->5,33--->5,08

Nyní - Subaru Legacy Wagon 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,85--->8,78
svob.Walther
Nováček

Odeslat příspěvekod spitfireIX 31. 3. 2010 13:02

Co to je KVH?
spitfireIX
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod svob.Walther 31. 3. 2010 13:15

spitfireIX píše:Co to je KVH?


Klub Vojenské Historie ;-)
EX - Fiat Palio Weekend 1,2 16V 59kW rv.2003 - "Červená rakev"

ø 6,18l--->5,94--->5,78--->5,41--->5,33--->5,08

Nyní - Subaru Legacy Wagon 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,85--->8,78
svob.Walther
Nováček

Odeslat příspěvekod Hyza 31. 3. 2010 13:24

na spotrebu pod 10 litrov zabudni :-)
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkie 31. 3. 2010 14:14

To je zase mýtů.. Fronter jsem měl několik od r.v. 2000 a nerezla žádná, to se týkalo předchozího modelu. Spotřeba dle výrobce v kombinaci 8,6 l je reálná. Přeci jenom to auto má 1,9 tuny a ne 2,5, jak je dnes zvykem. Není to ovšem na ježdění 150 po dálnici, zaprvé chybí výkon (max. 160 km/h) a zadruhé by to pak opravdu žralo. Do 120 není problém. Motor je jeden - 2,2 DTI - nic zásadního se mi na něm nikdy neposralo, rozvod řetězem. Do facelfitu (podzim 2002) to mělo 85 kW, po faceliftu 88 kW a mnohem lepší projev. Na terén dobré, má to rám a zadní tuhou nápravu, redukci, akorát vzadu není plnohodnotná uzávěrka diferenciálu, ale difer. se zvýšenou svorností. Pokud jsou v pořádku podtlakové hadičky, tak se starty není problém ani v -20, nějaký předehřev tam je u pal. filtru. Já u té poslední měl ještě nezávislé topení.

Pajero 3,2 Di-D mám teď asi dva roky. Dražší na údržbu, spotřeba kolem deseti, ale to auto je o něčem jiném. Hlavně na silnici s fronterou neporovnatelné. Kvalitnější materiály, moderněji udělané, větší, mnohem pohodlnější, vybavenější. Díky 121 kW už se s tím dá normálně jezdit. V terénu zvládne taky dost, nevím, zda víc než frontera, ale má plnohodnotnou uzávěrku na zadku. Je ale skoro o půl tuny těžší. Rám je integrovaný v kastli, zavěšení nezávislé, ale zase žádné ořezávátko. Je bytelně udělané. Ale jelikož chybí tuhá náprava, tak nějaké pravidelné trápení v podobě ran do podvozku by určitě levněji snášela frontera.
Ignorance is bliss
Majkie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 31. 3. 2010 18:39

spitfireIX píše:
Vana666 píše:jediné co je pro zimní starty opravdu dobré je bufík
všechno ostatní je zbytečné pozlátko


Ve Skandinávii mají hodně elektrickej ohřev - počítám, že to zbytečné pozlátko nebude - občas tam mají docela kosu. Akorát to pořebuje parkovací místo se zásuvkou.


cena 5k proti bufiku neni od veci. Spokojenost naramna.
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků