Výpočet spotřeby paliva podle obsahu motoru

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aloisicek 3. 2. 2009 18:47

Zdravim,

existuje nějáký vzorec na výpočet spotřeby paliva podle obsahu motoru nebo výkonu?

Děkuji za odpověď
aloisicek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 3. 2. 2009 18:56

??? To je vtip? :hm
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 3. 2. 2009 19:06

4,1 x objem motoru v litrech = spotřeba v litrech na 100 km při rychlosti 90 km/h
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 2. 2009 19:09

nahodou existuje.

Spotreba se vypocita dle vzorce:

+- ABSp=chK*Vv/((KW+dZpp))-Zpjbmbs

Kde:
+-ABSp - plus minus autobus spotřeba
chK - chamuratiho konstanta (dosazuje se libovolne cislo)
Vv- objem válců
kW - výkon vozu v KW
dZpp - delka zamacknuti plynoveho pedalu v cm
Zpjbmbs - zpozne prani jaka by mela byt spotreba
anonymni

Odeslat příspěvekod motorol 3. 2. 2009 19:14

Kdepak, ono stačí dělit výkon obsahem a to celé násobit studentskou konstantou (která musí být kladná). No a pak ti to vyjde na chlup přesně i s ohledem na jízdní styl a povětrnostní podmínky :D
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 2. 2009 19:15

motorol: valivy odpor pneu je obsazen uz v te konstante?
anonymni

Odeslat příspěvekod motorol 3. 2. 2009 19:15

goes píše:nahodou existuje.

Spotreba se vypocita dle vzorce:

+- ABSp=chK*Vv/((KW+dZpp))-Zpjbmbs

Kde:
+-ABSp - plus minus autobus spotřeba
chK - chamuratiho konstanta (dosazuje se libovolne cislo)
Vv- objem válců
kW - výkon vozu v KW
dZpp - delka zamacknuti plynoveho pedalu v cm
Zpjbmbs - zpozne prani jaka by mela byt spotreba

Máš tam někde chybu. Počítal jsem to pro svoje auto a vyšlo mi, že je to továrna na benzín :hm 8-P
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 3. 2. 2009 19:15

u TDI do 2 ltr a 125kW je to max 4 litry
u TDI nad 2,0 max 4,5 litrů
benzín do 2 ltr a 150 PS minimálně 10 litru
benzín nad dva litry a nad 150 PS min. 15 litrů
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 3. 2. 2009 19:16

goes: jasně, že ano, jinak by ten výpočet postrádal onu absolutní přesnost
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 3. 2. 2009 19:25

no pak mi to tedy sedi na 3 desetinna mista presne s tim, co ukazuje PP umocnen tremi, odmocnen osmi a zlogaritmovat a to vse pod brutalni derivaci chlupateho zadku ridice kamionu.
anonymni

Odeslat příspěvekod motorol 3. 2. 2009 19:36

goes: no vidíš to, cesta k cíli je sice složitá, ale odvodit si to umíš pěkně a vyšlo ti to výborně.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 3. 2. 2009 19:38

Spotreba zalezi na technologiich pouzitych pri spalovani (karbec vs. strikacka, FSI, nafta vs. benzin..) a predevsim zalezi na vykonu, ne na objemu.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rewi 3. 2. 2009 19:39

chjo sem se zase rozesmal :tleskani :-D
Zákon schválnosti mi komplikuje život.

Za snížené viditelnosti používejte potkávací = tlumená světla, nikoliv světla pro denní svícení ! ! !
rewi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 3. 2. 2009 19:54

Spotřeba je věc ošidná :pozor
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 3. 2. 2009 20:04

Goggy píše: a predevsim zalezi na vykonu, ne na objemu.


Ani to neni uplne smerodatne, viz 1.9SDI 47kw vs. 1.9TDI 96kw. Objem stejny, vykon dvojnasobny, spotreba se lisi max. o 20%.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků