Kolik žere auto při brždění motorem?

Které palivo je výhodnější?

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Clouseau 15. 5. 2008 09:54

Již delší dobu se s přáteli dohadujeme, kolik má spotřebu automobil při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí (brždění motorem).
Já tvrdím, že "nežere" téměř nic - hodnota blížící se nule. Mohli byste nás rozsoudit a zodpovědět na tendo dotaz?
Jak je to s dieselovým či benzínovým motorem, řízeným vstřikováním atp. atd...
Clouseau
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tadeas.1 15. 5. 2008 10:25

Bych řekl, že karburátor si bere víc než jen na udržení chodu, pak by nemelo cenu vyrazovat, pokud by nám nevadilo brzdění motoru...
tadeas.1
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 15. 5. 2008 10:30

Motory se vstrikovanim (obecne 90. leta a novejsi) si pri zarazeny rychlosti neberou pri brzdeni motorem vubec nic, dokud neklesnou otacky pod mez kdy jednotka vyhodnoti hrozici zhasnuti motoru a nezacne dodavat palivo (vetsinou okolo 1500ot) - viz. viewtopic.php?f=815&t=1031241&st=0&sk=t&sd=a&hilit=brzdeni+motorem

Motory s karburatorem si berou porad.
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kuku 15. 5. 2008 10:51

Motory s karburatorem si pri brzdeni motorem berou vic jak pri volnobehu. Bylo to krasne popsany myslim na webu skoda.panda.cz
Favorit 136L -> 626 GE 2.0
Fabia 1.4 MPI
No jo, vono dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už holt chce fištróna.
Naftak je jako prase. Chrochta a ***** !! ;)
kuku
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drgi 15. 5. 2008 11:14

'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 90 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
drgi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 15. 5. 2008 11:41

Se zařazenou rychlostí nula, s vyřazenou a motorem na volnoběh cca 0.5 - 0.8 litru. Dle PP.
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Joe King 15. 5. 2008 11:50

vyrazena rychlost s motorem je spotreba na volnobech prepoctena na aktualni rychlost, takze pokud pojedes na volnobeh 10km/h, tak to bude vic.
Joe King
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 15. 5. 2008 12:18

turbo: jak rikal joe, ta spotreba je u vetsiny auto okolo 0.5-1.5 litru za hodinu, takze kdyz to je 1L/hod a ty jedes 50 km/h tak mas spotrebu 2L/100 km, kdyz jedes na neutral 10km/h tak mas aktualni spotrebu 10L/100km etc...
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 15. 5. 2008 12:52

osobne?
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod wolff 15. 5. 2008 13:08

VYpadá to na osobne.... Ale setrvačník sme tady už řešili... ;-)
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 15. 5. 2008 13:15

Nazdar soudče, tak co, už jsi pochopil princip chladiče, GESIGu, následky parkování na šikmé ploše, přehřátí brzd a přezouváš na podzim Feldu konečně do těch zimáků? ^^
Jintaj
Fanatik roku 2008

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 15. 5. 2008 13:18



No tak s tím karburátorem nemají pravdu, při brzdění motorem vzniká v sání větší podtlak a je strháváno více paliva. Jak už tu bylo naznačeno.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 15. 5. 2008 13:46

I při zavřené škrtící klapce? A vypínání volnoběžné trysky při otáčkách nad 1000 rpm měla snad už i Shade 120/130 M...
Jintaj
Fanatik roku 2008

Odeslat příspěvekod S-Tony 15. 5. 2008 13:48

S karburátorem když je zařazená rychlost tak to žere podle otáček.
A řízené vstřikování nežere s kopce při zařazené rychlosti a brzdění motorem nic. Se to uzavře.
Takže s karburátorem je lepší z kopce jezdit na neutrál a brzdit brzdami.
S řízeným vstřikováním je lepší z kopce jezdit na rychlost a brzdit motorem.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rebikvpanice 15. 5. 2008 13:51

Jintaj píše:I při zavřené škrtící klapce? A vypínání volnoběžné trysky při otáčkách nad 1000 rpm měla snad už i Shade 120/130 M...


Při zavřené škrtící klapce jde motor na volnoběh přes volnoběžnou trysku, průtok vzduchu se zvětšuje podle otáček motoru a tím strhává více benzinu.
Vypínání volnoběžné trysky má, ale ne z tohohle důvodu ale k vypnutí při chcípání motoru.
Rebikvpanice
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků