No, nečekal bych, že progresivistický SZ budou proti EV....
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale co si tak řikám - jak teda na požáry BEV v podzemních garážích? Jasně, i spalovák tam občas může chytit, ale ta šance nebude zrovna velká - buď od motoru v čase příjezdu/odjezdu nebo od elektriky, když tam stojí - předpokládám ale, že závada elektriky je příčinou požáru o dost méně často, než závada od motoru.
Pokud se tam budou nabíjet BEV z nějakých 10-25(???) kW wallboxu, tak tam prostě pracují všechny ty procesy uvnitř baterie a tato činnost samozřejmě zvyšuje riziko, že se něco podělá. Navíc, do budoucna - pokud bude baterka stárnout, tak nebude se riziko nějakého defektu zvyšovat? Co třeba nějaký menší náraz v kariéře BEV? Něco se uvnitř batery nepatrně pohne, ohne, napraskne, následně se to jízdou (a otřesy při ní) bude prohlubovat. A nakonec - nebude i riziko, že ve snaze ušetřit, se budou dělat u elektroojetin různé pochybné repase, kdy se v baterii budou měnit jen přestárlé články atp. - dyžtak mne někdo upřesněte, co se s baterkou dá dělat, bude chtít dělat, ale nemělo by se....
No ale tak máme situaci, že BEV v podzemní garáži zahoří. Pro začátek si to ulehčíme aspoň tim, že na obou stranách je volné parkovací místo, takže to nemá kam přeskočit.
Co s tim hasiči budou dělat, aby ho dostali do kádě s vodou? Za co a jakou technikou ho vytáhnou? Z garáže se stropy, co maj třeba 220 cm, z garáže, kde jsou ostrý zatáčky, že to nevytočí už ani dodávka s prodlouženym rozvorem. Co budou hoši dělat?
Přeskakování na vedle stojící BEV by byla ještě větší sranda, ale dalo by se argumentovat tim, že každý parkovací místo bude odděleno protipožární přepážkou. Prostě by to byly takový kóje, kam by se zajíždělo.