zacatek156123 píše:Snad nechceš tvrdit, že má smysl regulace elektro vozů protože jsou nešetrné k přírodě, když jsou reálně i ty nejhorší EV 2x lepší než nejúspornější ICE. Viz například https://www.youtube.com/…DTs Nabíjecí čas je relativní, co je pro tebe náročnější. Například pokud máš po cestě na benzínku, tankovat třeba 5-10 minut benzín i s placením, můžeš i čekat ve frontě, oproti tomu, přijedeš domů a zapojíš do zásuvky což je mnohem kratší a takto to je 99% dní, jednou za čas zajdeš na rychlonabíječku. Ten čas párkrát na supernabíječce ušetříš třeba neježděním do servisu kvůli výměny oleje apod.
Většina lidí prostě více než 200km za den najede jednou za rok a je jedno, jestli si na to půjčí ICE auto, nebo pojedou vlakem, pro zavádění elektromobility to není problém.
Asi bych řekl, že jsi nepochopil co jsem zamýšlel. Jde o to, že nahradit jednu věc druhou není pro eokologici moc přínosné. Přínosné by bylo to nové vůbec nevytvořit a o to snížit svou spotřebu. Protože jen omezením spotřeby budeme více ekologičtí. Tím, že přejdeme v nějaké míře na něco co bude "o něco lepší" a budeme k tomu vytvářet rovnice, aby vyšly ničemu neprospějí.
Pokud se chce někdo chovat ekologicky, tak si prostě nekoupí 500 koníkový elektrovůz, ale začne vyžívat hromadné dopravy nebo sdílené dopravy.
Stejně je to i ve stavebnictví. To jsou pořád řeči o zelených domech, pasivní a jak jsou ekologické, ale i ten zabetonuje část půdy a tvoří emise.
Celý svět eko průmyslu je šíleně pokrytecký. Místo plastového kartáčku za 10 Kč, co vyrží měsíce a mění se jen hlava, zde pěstujeme v číně bambusy, pak se z nich vytvoří v továrně kartáček, který putuje přes půl světa, aby jsme ho zde koupili za 200 Kč, protože je "bio eko".
Ano, pokud někdo tu ekologii bere opravdu vážně, tak si prostě žádné nové vlastní auto nekoupí a je jedno, zda jezdí na benzín, vodu, elektřinu, nebo je poháněno větrem. Protože ta úspora na palivu je v celkové bilanci produkce automobilu marginální části, resp. stále zde zůstává obrovský neekologický balík při těžbě surovin, zpracování, výroby komponentů, kompletance, distribuce, servisní sítě atd... atd... atd... takže úpora malé části na palivu je směšná.
A tvá videa nebo výsledky čísel na tomto nic změnit nemohou. Ale nečekáme, že se na tomto shodneme.