Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
Ingos píše:To zase nemůžu úplně potvrdit. Když jsem jel na Moravu 320km cígem, které má aerodynamiku cihly, relativně malý výkon na svou váhu a směšnou velikost baterky, tak jsem se nejdřív bál a jel okresky 90-100, dálnice 120-130. Nakonec se ukázalo, že cestou zpět na okresce můžu klidně jet svých obvyklých 120, předjíždět, v rozdvojeních top speed a stejně jsem dojel se spotřebou 12,5-13kWh. Dálnice jsem teda držel spíš kolem 120, ale stačilo mi 32minut nabíjet a dojel jsem s ještě slušným dojezdem dojezdem 41km, jen o 55 minut později, než teď jezdím s fabíí, kterou jedu okresky 120 a dálnice max 145 tacho a to jsem jel cígem místo po dálnici přes Šternberk Uničov a tyhle *****.
Jasně, Enyaq je větší kráva, ale má mnohem lepší aero, vyšší výkon, takže motor nebude muset jet naplno při každé větší akceleraci, větší baterku, takže já myslím, že dám cestu skoro bez nabíjění. No budu sledovt, co to žere při těch 90, 140, 160.
Ingos píše:32 minut z toho nabíjíš, takže reálný rozdíl 23minut. Šlo mi o to, že nemusíš jet jak připosraný, aby jsi někam dojel. Tím netvrdím, že citigo je určené na dálkové trasy.
mrazik píše:Ale jak jsem byl poucen od vlastniku elektroaut, zastavovat kazdych 200 Km je normalni a hlavne bezpecne. Jen blazen by trapil rodinu zastavkou az po 400 az 500 km.
Zhurba +10 pro Audi Spol.Ruman001 píše:už jsem to tady dával dřív...za kolik jezdí v průměru tesla S:
https://evannex.com/blogs/news/a-better ... emperature
110km/h - 22kw
120km/h - 26 kw
130km/h - 29 kw
140km/h - 36 kw
150km/h - 40 kw
180km/h - 60 kw
Jako 700 - 800 koní dobrý, ale na dálnici v "lepším" tempu to zatím moc není..
fortress píše:Tak ono zamýšleným důsledkem elektromobility (zdražení energie / vozů) je dostat chudinu ze silnic, nejlépe na jízdní kola. Nicméně po elektromobilitě bych tipnul že trnem v oku budou potraviny - maso a individuální bydlení.
fortress píše:Tak ono zamýšleným důsledkem elektromobility (zdražení energie / vozů) je dostat chudinu ze silnic, nejlépe na jízdní kola. Nicméně po elektromobilitě bych tipnul že trnem v oku budou potraviny - maso a individuální bydlení.
Arnie J píše:Jo Ingos už chytá takové ty elektromobilní moudra
JardaB píše:Ti s prijmem mensim nez garazplat.
Pan domaci píše:Ingos píše:32 minut z toho nabíjíš, takže reálný rozdíl 23minut. Šlo mi o to, že nemusíš jet jak připosraný, aby jsi někam dojel. Tím netvrdím, že citigo je určené na dálkové trasy.
Tankování paliva je nedílnou součástí jízdy. Pokud jednomu vozu trvá natankovat 200 km 35 minut a jinému 5 nelze to pominout. Takže na dané trase jsi dojel o hodinu později, než běžným vozem. Že část byla způsobena pomalejším tempem a část tankováním je jedno.
A nejhorší na tom je, že v čase se ten dojezd krátí. Takže zatímco na počátku řidič dojede třeba 300 km, za pár tisíc najetých kilometrů už jen třeba 260-270...
Celkově mi elektro nevadí. V určitém spektru provozu může být v pořádku. Budoucnost s nimi zatím vyřešena není. Každopádně pokud to má být silně ekologická alternativa k běžným vozům, asi bych v tom případě byl pro větší regulace elektromobilů. Ekologicky nedává smysl tvoří elektro sportovní vozy, limuzíny se stovkami koní apod. A celkově by pořízení vozů mělo být složitější, protože výroba jakéhokoli vozu je celkově neekologická a prosté ušetření na palivu už tolik nevyřeší.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků