Tramvaj výhybka > Jak to vlastně je?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Iceman_21 14. 6. 2007 22:29

tyč musí splnovat dve normy ISO 8000 ISO 9500
ISO 8000: na prehazovani vyhybek
ISO 9500: na póvl co dela v tramvaji bordel Mr. Green

to jest nejlepsi je kdyz z ni koukaji ostre hrebiky ( to uz splnuje normu EU :tleskani )
Expert na granule 8-D na vaření :D a kosmetiku psí i lidskou :mrgreen:
Iceman_21
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 15. 6. 2007 00:13

Nevím jak dneska, ale dřív to bylo tak že tramvaják zmáčknul knoflík u značky na trati a tím pustil proud (80 A?) přes izolovaný úsek kolejí do elekromagnetu výhybky. Fór byl v tom, že přes to místo se muselo jezdit setrvačností, protože když šlápnul na pedál tak do ní pustil proud taky. Takže potom 1) občas shořel elektromagnet ve výhybce, protože toho proudu bylo moc, a za 2) si nečekaně přehodil výhybku a zahnul kam nechtěl, eventuelně i mimo koleje.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajda 15. 6. 2007 07:20

V Praze je část výhybek ovládaná proudově a tam stačí na správném místě přišlápnout jízdu a výhybka se přehodí nebo nově jsou ovládané radiově, to je bezpečnější.
Pokud se vám doma válí stará nepotřebná SPZ, tak bych pro ní měl místo ve své sbírce.
Pajda
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod arnost 15. 6. 2007 08:12

V Brne je pred kazdou vyhybkou z troleje spusteny "drat" (smerem k zemi) a na pantografu tramvaje je zase drat vodorovne -> pri projizdeni se tyto 2 draty spoji (dotknou) no a je to ... podle me to je tak, ze kdyz chce tramvajak prehodit, tak zmackne cudlik a pri spojeni tech dvou dratu, de do nich proud a to aktyvuje prehozeni vyhybky ...

Tak nejak sem to vypozoroval, nemam to nicim podlozene, je to jenom moje "dedukce" z dlouhodobeho pozorovani.
arnost
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod piErcE 15. 6. 2007 09:21

Pajda píše:V Praze je část výhybek ovládaná proudově a tam stačí na správném místě přišlápnout jízdu a výhybka se přehodí nebo nově jsou ovládané radiově, to je bezpečnější.v/quote]


tak v tom pripade je v praze jeste jeden zpusob. na palubce maji dve tlacitka - vyhybka a radio vyhybka. u nekterych vyhybek prepinaji radio vyhybka, u jinych vyhybek v dobe, kdy projizdeji pod takovym bazmekem zabudovanym v troleji drzi stisknute tlacitko vyhybka.
piErcE
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod am88 15. 6. 2007 10:00

pierce: ano, ale ten cudlik "vyhybka" prave znamena odpojenie prudu (na chvilku sa vypne vsetko mozno okrem osvetlenia) - cize vyhybka sa neprehodi.
aspon v BA to tak maju.
am88
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radek31 15. 6. 2007 10:45

v Praze je to takhle:
na většině vozů (ty novější) jsou tlačítka Výhybka 0 (zajistí, aby se při průjezdu přes trolejový kontakt výhybky žádný proud neodebíral - hodně řidičů na to kašle) a Výhybka 1 (odebere přesně stanovený proud, aby se výhybka přehodila)
některé výhybky už mají rádiové ovládání a ty se staví buď pomocí přepínače na panelu (nejstarší typy tramvají), nebo přes palubní počítač (buď automaticky v závislosti na odhlášené zastávce, nebo ručně)
a samozřejmě každá výhybka jde přestavit i ručně pomocí "tága" neboli stavěcího klíče

pokud by to někoho zajímalo, tak seznam elektricky ovládaných výhybek v Praze je tady: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041261
a rádio mají tyhle: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041262
radek31
Kolemjdoucí

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků