Golf GTE
*bude to dlhsie, ale nie tak dlhe ako stealthova video recenzia
Mal som to na predlzeny vikend cca 500km, takze par dojmov.
Mode select ma niekolko modov:
- e-mode (po starte default)
- hybrid
- battery hold
- battery charge
- GTE (na to je zvlast tlacidlo)
Po starte to ide vzdy do e-modu, to ej fajn, da sa odist potichu a tvarit sa eko.
Hybrid mod sa snazi vyuzivat oba pohony, ale opat primarne elektriku, takze motor sa snazi byt vypnuty.
Battery hold drzi dojazd baterky, battery charge nabija baterku za jazdy - to je velmi neefektivne, isiel som po rovine 70 a aktualna spotreba 10l/100km.
GTE - zmeni sa zvuk motora (asi repraky, ale aj zvonku bolo pocut), malo by to dostavat maximum z oboch pohonov - netreba plynom pretlacat kickdown.
Neviem uplne ako je kapacita bateriek v aute rozdelena, ale aj pri dojazde 0km na baterku to obcas slo na baterku chvilu.
Co som si vsimol, tak pri vybitej baterke to na GTE mod az tak nezabralo ako pri nabitej - to je logicke, len clovek musi na to mysliet a to sa mi moc nepacilo.
Prepojenie pohonu elektro-benzin bolo obcas diskutabilne resp. to auto cukalo celkom a bolo sa treba sustredit na plynulu jazdu - riesenie pouzit adaptiv tempomat.
Typicka situacia, dobehnem auto na adaptiv tempomat, drzim odstup, idem na elektriku. Pripravim sa, stlacim si GTE tlacidlo, stale idem na elektriku (tu by som cakal, ze to bude drzat nastartovany motor, ne).
Stlacam plny plyn, rucicka leti doprava na 10 auto cukne na elektriku, nasledne sa startuje motor, ktory nasledne podraduje kolko sa da aby to zase cuklo a nasledne auto vyraza celkom zostra vpred (prirovnal by som to k slabsiemu 3.0TDI
) a cely tento proces no trva to dlho pocitovo mi to prisli 2s (realne to tolko nebude) ale trva to.
Zaber to malo krasny, 4 ludia v aute (95kg, 95kg, 85kg, 80kg plus 50kg batozina) pohotovostna 1600kg...no proste 2t auto vyrazilo takym stylom, ze som sa zacal smiat, vzdy, ked bola baterka nabita a vedelo to dostat boost.
Na druhu stranu ten zaber mi pripominal starsie nafty, dost to koplo co nebolo moc prijemne hlavne v zakrute, na najazde som si pridal a v 1/3 zakruty sa to zobudilo a koplo takym stylom, ze ***** keby je mokro, tak by to slo aj do smyku, v prvom momente ma to neprijemne prekvapilo...ovladatelnost z tohto pohladu dost zla
Riesenie nastartovaneho motora bolo mat zapnuty rezim dobijania baterie, lenze potom sa veziete za 10l/100km.
Podvozkovo sa mi to pacilo, 18" kolesa SportMaxx gumy, na suchu to sedelo velmi dobre az by som povedal, ze hmotnost bateriek tomu pomahala a sedelo to pekne aj pri plnom obsadeni som v zakrute nemal pocit, ze sa nieco udeje a to posadka lietala zprava dolava na zakrutenej ceste - velmi dobre, GTI/R musi jazdit minimalne tak dobre a snad aj lepsie.
Brzdy sa mi zdali slabsie, pri plnom obsadeni to podla mna moc nebrzdilo, 2t su 2t mal som z toho pocit ako z B7, ze pedal stlaceny a auto spomaluje no nie podla ocakavania.
A ze aj ***** uz po kratkej rychlostnej vlozke...
Doteraz som mal Golf ako dobre odhlucnene auto, no kombinacia elektriky a Dunlop gum - hrozny hluk od kolies, citil som sa ako v japoncovi a pocas dazda vzadu akokeby bol plech bez koberca.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Vo vysledku super skusenost a kludne by som to bral, len nabijanie na ulici by asi nebolo uplne idealne....a ta cenovka.