Stránka 2 z 2

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 01:08
od Spectral
Dreamer_ píše:Spectral: ...ale teoreticky to môže mať aj bezpečnostný prínos, napr. v nejakej kriticej situácií (alebo pri nevhodnom obutí {vodiča, nie auta :lol: }) kde treba brzdiť, tak sa nepreťahujú brzdy s motorom ...s/quote]

Myslím, že to je skutečně jen teoretická situace.

1) Pedál brzdy je o dost výše než pedál plynu, takže i když sešlápneš brzdu se širokými botami, plyn nepřimáčkneš. To by ses o to musel vyloženě snažit. (A i proto je ten meziplyn dost náročný)

2) Brzdy běžných aut mají výkon cca 2000 koní plus minus autobus. To je oproti výkonu motoru tak strašný rozdíl, že o nějakém praní brzd s motorem nemůže být řeč. Jak to zadupneš, tak i s plným plynem auto okamžitě zdechne a konec (s ABS ne okamžitě, ale až se kola zpomalí pod určitou úroveň). Dokonce i u Felicie, která má fakt zoufalé brzdy. Každý si to může vyzkoušet.

Btw, pamatuju jeden díl Kobry 11, který byl tak _strašně_ nesmyslný, že jsem u něj vytočil do nepříčetna a od té doby už jsem se na Kobru nikdy nedíval. Bylo to s tím starým Merclem s automatem, který měl zaseklý plyn a filmaři se snažili namluvit, že to nejde zastavit. Takže nešlo vyřadit na převodovce z D na N (prostě nešlo, filmaři se nenamáhali vymyslet si nějakou příčinu), nešlo otočit klíčkem a vypnout motor (opět bezdůvodně) a při sešlápnutí brzdového pedálu se okamžitě uvařily brzdy, aniž by auto jevilo sebemenší tendenci zastavit. Tak takovými pičo*inami můžou krmit možná tak retardované jedince! :x

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 01:26
od bob ash
GTI DSG píše:neumim si v praxi predstavit jak technikou pata spicka, nebo hrany chodidla muze nekdo seslapnout plyn na podlahu a pritom jen jemne pribrzdovat, teda nemit brzdu na podlaze. Jednak bych musel mit chodidlo sirsi nez delsi a jednak bych si tu nohu asi vykoubil :D Uz kdyz, tak pouzit obe nohy, ale co pak se spojkou, ze :) Klobouk dolu pani zavodnici...


Pata-špička se používá při meziplynu a tam nemusíš prošlápnout plyn až na podlahu.
Když v zatáčce přibržďuješ levou, tak spojku na nic nepotřebuješ ...

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 01:38
od M@tezz
Když jsem si pod vlivem z článků ve Speedu a Autocaru chtěl poprvé vyzkoušet na parkovišti lehce přibrzdit levou nohou, tak jsem to natvrdo zapíchnul na pár centimetrech až mi málem vypadly bulvy :o Netušil jsem, že je potřeba to nacvičit, protože levá noha je strašně "těžká". Tak kdo to ještě nezkoušel, ať se do toho nepouští někde v provozu :lol:

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 01:50
od GTI DSG
Matezz: nastesti sem tez mel dost rozumu a zkousel to mimo provoz... najivne sem se domnival ze kdyz mam v leve noze cit pro spojku, tak to nemuze byt jine s brzdou... a ejhle, skoro sem rozbil hlavou predni okno :) cvicit, cvicit, cvicit...

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 09:21
od Duroslav
Akým spôsobom kontrolujete rozdelenie správneho pomeru medzi stlačením brzdy a plynu? Mne to príde byť úplne odveci, keď mám ešte riešiť, či viacej tlačím pravou alebo ľavou časťou podrážky.
Čo sa týka jednoduchosti tohoto manévru, myslíte že má na to vplyv, či je plynový pedál zavesený zhora alebo zdola ?

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 09:46
od fabka2004
Spectral píše:fabka, nebukadnesar: Ano, má to jeden velký důvod, a to u aut s předním náhonem, která bývají při rychlém průjezdu zatáčkou pod plynem silně nedotáčivá. V takové situaci zašlápneš plyn až na podlahu a zároveň brzdíš do takové míry, aby se brzdná síla na přední nápravě zhruba rovnala tažné síle pod plynem. Výsledkem je, že přední kola se "volně" odvalují (tažná a brzdná síla se vykrátí) a pneu mohou využít veškerou přilnavost na boční vedení. Zároveň jsou však bržděna zadní kola, což působí jako lehce přitažená ruční brzda. Zadní kola sice nejsou zablokovaná, ale zadek přesto lehce ujíždí do strany. Suma sumárum je to účinný způsob, jak z nedotáčivého chování přejít do neutrálního až přetáčivého.
Velice efektivní, avšak je třeba to umět.v/quote]

Dakujem ze skvele vysvetlenie, predtym som jazdil na aute so zadnym nahonom a na motokarach 4r....
Skoda len ze mam Skodu a tam to robi to ze ked len trosku pribrzdim tak elektornika plyn neakceptuje, to som zistil ked som sa snazil odparit vodu z brzd po prejdeni velkej mlaky a vzdy hore na kopci za dazda... no hold smola :x :cry: :? :( :o

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 12. 2005 10:06
od anonymni
Duroslav: u tebe je jeden velky problem. Moc nad tim premyslis a proto ti to nejde. Ono je to treba tak natrenovat, ze to budes delat tak automaticky, jako kdyz pri razeni zmackens spojku. Vem si kolik lidi v pocatku nedokaze ovladat dve nohy a dve ruky nezavisle na sobe. Nechapu, jak ma poznat, kolik plynu pri rozjezdu dat do kopce, na rovine atd. ale tim, ze to delaji a opakuji a opakuji dojdou k fazi, kdy je to zcela automaticke a ani nad tim nepremysli. Proste dle citu to tam prcnou. A presne toto je i tady to. Pokud nad tim takto premyslis, tak ti to nejde, ale ver tomu, ze jak to zacnes trenovat, tak za mesic dva v tom budes mit rutinu...