Povinné ručení podle obsahu - má to logiku?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod lehtinen 13. 12. 2005 17:38

Mimochodem, jak to funguje ve Švýcarsku s ručením? Nevíte to někdo přesně?
Renault Twingo 1,2, r.v. 93 - rád na tebe vzpomínám, 5 let, 60 tisíc km
Citroen C4 1,4i 16V, SX r.v. 2009
lehtinen
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 13. 12. 2005 17:44

D.a.l.i píše:Pokud by totiz bylo ruceni podle cloveka, zase by nekteri lidi rvali, ze najezdi 3000km/rocne a proc by meli platit stejne jako nekdo, kdo najezdi 20x vice a ma tak vetsi riziko havarky (netvrdim, ze 20x vetsi, ale ma)? Budete delat priznani poctu najetych km rocne? A kdo to zkontroluje? Velky Bratr? Diky, radeji ne...


to je ale stejny problem jako tak...kazdy se muze svobodne rozhodnout, jestli mu stoji platit pojistku za to, ze vyjede 3x rocne a neprijde mu nespravedlivy, ze jini plati stejnou a najedou 500 km denne...nebo se na to vykasle a tech par jizd zvladne vlakem... :) zase ridic, co najede 3000 km ma zpravidla vetsi riziko nehody/100km vetsi nez nekdo, kdo najede 300 000 km...

a taky se pak muze rozhodnout, ze da na zimu ridicak do depozitu a na zimu si ho zase vyzvedne a nebude muset platit pojistku :-D
Polibte mi vsichni vsechno
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 13. 12. 2005 17:45

lenthien: nejsem si uplne jisty, ale mam pocit, ze ruceni platis za SPZ a tu si muzes povesit na jake auto chces...je oddelena od papiru od auta...a snad muezs mit jednu SPZ pro jakekoliv auto do 2 litru a jinou nad dva litry....
Polibte mi vsichni vsechno
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 13. 12. 2005 17:47

...coz mi teda prijde uplne genialni....ani auto, ani ridic....proste SPZ, kterou ma jasny majitel a za kterou zodpovida...a muze si ji dat klidne na kterekoliv z osmi svych aut a plati jen jednu pojistku...
Polibte mi vsichni vsechno
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lehtinen 13. 12. 2005 17:52

Caddy: Asi to tak bude, jasně, je to nejférovější. ještě kdyby takhle byly třeba dálniční známky. Já se ptal, protože jsem si nebyl jistej, jak to přesně je a tušil jsem, že to mají vyřešený dobře.
Renault Twingo 1,2, r.v. 93 - rád na tebe vzpomínám, 5 let, 60 tisíc km
Citroen C4 1,4i 16V, SX r.v. 2009
lehtinen
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajda 13. 12. 2005 17:52

Ve Švýcarsku je možnost mít wechselnummer - 2 auta na jedny SPZ a platí se poviný ručení jen jednou podle většího auta. Jezdit ale může jen jedno a to druhé nesmí stát na veřejném prostranství.

Jak jsem teď pročítal tohle téma, tak mi příjde rozumné platit za auto pevnou sazbou a k tomu přidat koeficient za výkon (třeba každých 20 kW nad 50 kW) zvednout sazbu o 5% a za každých 100 kg nad 1000 kg přidat třeba dalších 5%. Bylo by to snadno určitelné, nedošlo byk znevýhodňování dieslů a byla by tam obsaženo riziko větší škody u těžšího a swilněšího auta.
Pokud se vám doma válí stará nepotřebná SPZ, tak bych pro ní měl místo ve své sbírce.
Pajda
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Caddy 13. 12. 2005 18:01

Pajda: to nezni nejhur, ale jako zaklad bych vzal minimalne 100 kW a 1500 kg, Tebou udane hodnoty mi prijdou dost prehnane male...
Polibte mi vsichni vsechno
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 12. 2005 19:36

To s tou prenosnou znackou je podle me genialni, presne to by mi absolutne vyhovovalo. Skoda, ze to u nas nema zajem nikdo zodpovedny vymyslet :-(
S temi veterany je potiz - musi byt stare, ja mam zajem spis o auta tak do 8mi let stari a nakonec z nich stejne jednou budou veterany, jen se toho musi dozit. Taky ty komise ... to nemam rad. Tam funguje ale myslim i ta prenositelnost znacky.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas-E30 13. 12. 2005 20:02

JackNO.1 píše:
Lukas-E30 píše:dem pro to aby všichni platili stejně.

protože s Matizem mužu na S-kovym M-B udělat stejnou škodu, jako s M3-jkou.

Ale s M3-jkou bude větší šance, že to ubrzdim, narozdil od toho Matize.o/quote]

ale s Matizem nebudeš na dálnici brzdit z 250, ale třeba ze 120... :wink:-/quote]


ale o tom to neni.

a nejvíc nehod se stane ve městě!!!!
E 220 CDI ´06 - W211 - odepsano na totalku
E 200 CDI ´13 - W212
Lukas-E30
Servismen

Odeslat příspěvekod PedroKV 13. 12. 2005 20:46

mfilip píše:ku.va tady se zase vymysleji cypoviny a pritom je to uz davno vyresene jinde. Nejlepsi reseni je pojisteni ridice ne auta. Ridic boura, auto neboura. Stejne tak by mel mit pojistku chodec a cyklista.


ale ani to nedává moc smysl, protože co ti, kteří řídí auto jednou za čas vs. ti, co jezdí denně? Jak pojistíš člověka, který má řidičák, ale nejezdí už 5 let?
Hyundai Accent 1.5 CRDi mod. 2005
PedroKV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 12. 2005 20:53

A proc by se melo platit pojisteni povinne, jako dan? Nejezdim -> neplatim, jezdim furt -> platim rocne, pro pripad ze potrebuju nahodou nekam jet -> neco jako mesicni dalnicni znamka? atp. Kdyz by byla kontrola nebo dokonce nehoda a nebylo pojisteni -> prus.r jak vrata a vsechno zaplatit + tucnou pokutu. V dnesni dobe by snad nebyl problem aktivovat pojisteni po internetu a online zaplatit treba na tyden.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas-E30 13. 12. 2005 21:04

D.a.l.i píše:
doubt píše:D.a.l.i: Ten tvůj systém nezní špatně, ale asi by neprošel, protože majitelé slabší Fabie HTP by platili nejvíc :)!/quote]
Zas tak extremisticky by to urcite nedopadlo ;)
Kdyby byly hranice u osobnich vozidel neco ve smyslu (JE TO JEN PRIKLAD!!!):
pod 40 koni/tunu: zaklad * 2
pod 50 koni/tunu: zaklad * 1,7
pod 60 koni/tunu: zaklad * 1,4
pod 70 koni/tunu: zaklad * 1,2
70-100 koni/tunu: zaklad
do 120 koni/tunu: zaklad * 1,2
do 150 koni/tunu: zaklad * 1,4
apod. (to je uz pak otazka nastaveni systemu, jde mi o princip), tak by to taky mohlo odpovidat vice realite...

Jenze zase by se nasli trabantisti, kteri by se bourili a meli by vlastne pravdu...

Jenze ono je tezke nastavit system tak, aby a) odpovidal realite b) dal se jednoduse kontrolovat

Pokud by totiz bylo ruceni podle cloveka, zase by nekteri lidi rvali, ze najezdi 3000km/rocne a proc by meli platit stejne jako nekdo, kdo najezdi 20x vice a ma tak vetsi riziko havarky (netvrdim, ze 20x vetsi, ale ma)? Budete delat priznani poctu najetych km rocne? A kdo to zkontroluje? Velky Bratr? Diky, radeji ne...



sem proti. to je stejny jak s objemem motoru, jen to postihne jinak.

Matiz ma asi 40koni a 800kg. takze zas nanic. S-klasa ma 2 tuny a 300koni.

2 Jendolf

a sem proti ekologický dani, nemam na nový auto, takže musim jezdit starou plechovkou s G-katem.

Naopak stát by se měl postarat o to, aby dal příspěvek třeba 30tis na nakup auta (co splnuje EURO 2 - normu) , s tim, že doložíš, žes sešrotoval nakou mrchu bez katu. Hned by ubylo favoritů, 120-tek a spol.
Naposledy upravil Lukas-E30 dne 13. 12. 2005 21:12, celkově upraveno 1
E 220 CDI ´06 - W211 - odepsano na totalku
E 200 CDI ´13 - W212
Lukas-E30
Servismen

Odeslat příspěvekod Dreamer_ 13. 12. 2005 21:11

JardaB píše:A proc by se melo platit pojisteni povinne, jako dan? Nejezdim -> neplatim, jezdim furt -> platim rocne, pro pripad ze potrebuju nahodou nekam jet -> neco jako mesicni dalnicni znamka? atp. Kdyz by byla kontrola nebo dokonce nehoda a nebylo pojisteni -> prus.r jak vrata a vsechno zaplatit + tucnou pokutu. V dnesni dobe by snad nebyl problem aktivovat pojisteni po internetu a online zaplatit treba na tyden.


... spôsob by to bol dobrý, ale s vymáhaním platby od nepoisteného vinníka by bol problém (ako je ostatne aj teraz). A napr. takému študentovi, ktorý s Š120 nabúra niečo cennejšie, nemá čo zobrať ani 10 exekútorov, lebo nič nevlastní ...

... a asi by bolo aj viac nepoistených áut (typu "veď sa nič nestane idem len na kúsok, tak načo vyhadzovať prachy za týždennú poistnú známku" atď) ...
Dreamer_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod bingo 13. 12. 2005 21:14

Jendolf píše:Viz muj prispevek o sekere a sousedech.... (mas sekeru, mas potencial rosekat souseda)
Kolik jsi videl nabouranych S-klasse a kolik HTP.... prave ze stokrat jsem videl jak me ve 150 po dalnici z kopce (i po rovine) predjizdi HTP a mercedes tak jeden... je to o lidech a ten kdo si kupuje S-klasse ma uz skoro vzdy pubertu ridice za sebou (rozumej dva - tri roky cerstvy ridicak)... tak proc se plati za objem??? Nalozenej Tranzit 1.9TDI ma potencial pusobit skody mnohokrat vyssi nez treba O1 2.0i .... je to kravina... melo by to stat vsechny stejne +/- za to kolikrat a jak boural... + eko dan + neco jako mytne na cesty... to by se dalo jakstaks uznat spravedlivym. (alespon ja bych to tak bral, pokud nesouhlasis, tak tvoje vec, ja ti to vnucovat nebudu. Stejne je to jedno u nas se bude dalsich 500let platit podle objemu.


Sekera a auto - no proste dokonalej priklad :tleskani (nic ve zlym ale myslim, ze tohe se fakt srovnavat neda a bylo by to zase na diskuzi o sekerach, coz si necham ujit)

Je celkem fuk, co jsem videl, pode toho nikdo p.ruceni delat nebude, ale jinak me v posledni dobe dost tvrde vyprasilo nekolik X5, na fabii si zadnou ani nepamatuju. A jestli ti v tech X5 byly vyzrali klidni ridici, tak to vazne ne (v te rychlosti bych to nemusel prezit, kdyby jim to nahodou nevyslo, no proste z*rdi nejhrubsiho zrna, proc to nerict). Jinak proti X5 nic nemam, ale tyhle romanticky vize o vyzralosti majitelu techle aut uz jen tak prechazim. Jinak ja sam jsem v posledni dobe jezdil 2.5 R6, 2.8 R6, 1.4 R4 :( a chystam se koupit opet 2.5 R6 a naprosto bych to chapal, kdybych mel i podle novyho systemu platit vic nez HTP, me to dava smysl.

K tomu transitu: firemni dodavky by asi mely mit nejakou specialni upravu, ale tezko ted rict jakou, v kazdym pripade soucany system je mimo, tim bych to ukoncil.
bingo
Nováček

Odeslat příspěvekod bob ash 13. 12. 2005 23:18

A co takhle nižší povinný ručení na další auta? Druhý, třetí, čtvrtý? Někde v US to tak u některejch myslím je (ale asi musej bejt nějak starý).
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků