Ridic nesmi za jizdy drzet hovorove zarizeni

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jarda2 15. 11. 2005 16:21

Pokud se nepletu, tak řidič nesmí za jízdy dělat nic, co by odvádělo jeho pozornost od řízení vozidla. Musí se plně věnovat řízení vozidla. Sem spadá i to telefonování, které bylo ještě extra zakázáno dalším paragrafem (asi aby se někdo nevymlouval, že telefonování právě jeho při řízení vozidla neruší). A spadají sem i ty bagety, řízky, kafíčko, polibky, hledání zapadlého dudlíku atd. atd.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 15. 11. 2005 16:33

když jsem u toho telefonování, když mám hovor na který se soustředím tak skutečně přestanu řízení věnovat tolik pozornosti, jako když netelefonuju. Ovšem...

1) si toho jsem vědom, takže klidně jedu 80 za kamionem (např,
2) i když telefonuju z HF tak je to samé jako když telefonuju s telefonem u ucha. Protože nevidím rozdíl mezi telefonováním s telefonem u ucha (s automatem) nebo kecání do HF. Jde o odliv soustředění a ne že držím 7280 u ucha..

takže bych pochopil zákaz vůbec netelefonovat (sice komu by se to libilo), ale telefonovat jen s HF toho vpodstatě moc neřeší a je jen alibistickým opatřením.
4 techničáky a všechno RWD
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmarty 15. 11. 2005 16:59

Tezko rict, mne prijde ze telefonovani pres HF je trochu priblizeni ke stavu kdy plkas pres radiostanici. U te vysilacky mi prijde svym zpusobem vyhoda toho semi-duplexu(nebo simplexu, podle toho jak se na to divas).
Neprijde mi ze telefonovani u ucha a pres HF je jedno a totez. Kdysi ze zacatku, kdyz jsem mel prvniho mobila a telefonoval jsem, tak jsem dobrovolne zastavil u kraje silnice. Pritom vysilani spoza volantu(za jizdy) mi nikdy necinilo zadne potize, vysilal jsem tak naprosto bezne. Prijde mi ze telefonovani s mobilem u ucha vyzaduje vic pozornosti nez telefonovani pres HF (u ktereho mi prijde jako ze vyzaduje vic pozornosti nez vysilacka).
Nebo jde o zvyk. Nevim.
kmarty
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filomena 15. 11. 2005 18:05

Tak potom ciste teoreticky by sme sa v aute ani nemali rozpravat so spolujazdcami. Co ked oni polozia otazku vodicovi, ned ktorou treba rozmyslat? :hm Este ze to sa neda kontrolovat... :?
filomena
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filip 15. 11. 2005 18:13

nie je to celkom to iste, pretoze ked mas spolujazdcov, tak tym nemusis okamzite odpovedat, pretoze vnimaju premavku okolo teba a vedia preco si sa zrazu odmlcal. Nestalo sa ti nikdy, ze si sa bavil so spolujazdcami a zrazu si zostal ticho, lebo si riesil nejaku zlozitejsiu dopravnu situaciu?
filip
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mener 15. 11. 2005 18:13

Ja sem cet nakej svedskej vyzkum, kde ukazali ze telefonovani za jizdy nevede k zvyseni poctu nehod, ale naopak k mirnymu snizeni, protoze kdyz clovek mluvi do telefonu, tak nepredjizdi apod.
mener
Nováček

Odeslat příspěvekod Jarda2 15. 11. 2005 19:37

Všetečné otázky za jízdy jsem dětem dávno zatrhl a že bych musel za jízdy po Praze rozebírat s manželkou rodinný rozpočet, to teda nemusím.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 15. 11. 2005 20:45

filip píše:nie je to celkom to iste, pretoze ked mas spolujazdcov, tak tym nemusis okamzite odpovedat, pretoze vnimaju premavku okolo teba a vedia preco si sa zrazu odmlcal. Nestalo sa ti nikdy, ze si sa bavil so spolujazdcami a zrazu si zostal ticho, lebo si riesil nejaku zlozitejsiu dopravnu situaciu?


JJ, je to presne jak rikas, ten clovek se kterym telefonujes se na 10 vterin neodmlci, protoze zrovna se neco deje.
Jinak sam mam zkusenosti, ze pokud jedu s nekym v aute a kecam, tak se jednak mene venuju rizeni (zvlaste v pripade krasne spolujezdkyne :) ), a jednak pokud mluvim, tak treba 10 vterin koktam a opakuju jedno slovo, protoze zrovna musim resit slozitou situaci a nemam na kecani cas.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Caddy 15. 11. 2005 20:56

mener píše:Ja sem cet nakej svedskej vyzkum, kde ukazali ze telefonovani za jizdy nevede k zvyseni poctu nehod, ale naopak k mirnymu snizeni, protoze kdyz clovek mluvi do telefonu, tak nepredjizdi apod.


jenze ne vsichni zvolni behem hovoru, nevidel jsem zrovna malo prasat, co to klidne kali s telefonem u ucha nadlimitni rychlosti a predjizdi jak divi :)
Caddy
Amík roku 2006
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod neznalek 16. 11. 2005 23:22

Kdysi říkali v motožurnálu o nějakém britském výzkumu, že se řidič plně nekoncentruje na provoz ještě 10 minut po ukončení hovoru.
Ještě čerstvý zážitek ze včerejška: Hlavní ulice, proti mně auto odbočující vlevo, za ním asi deset zoufalců, protože ten doveda stál uprostřed a nemohli ho zprava objet. Tak brzdím a pouštím ho z křižovatky a divím se, že se mu nedaří rozjet, a pak koukám, že drží u ucha mobil a zoufale hledá třetí ruku, kterou by zařadil rychlost.
neznalek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PedroKV 17. 11. 2005 21:35

turboleon píše:CB má jednu výhodu - repro je vždy hlasitý, takže nikdy nic nedáváš k uchu. Kecafon držíš před sebou kus od huby. A na rozdíl od telefonu je to kecání stylu "chlapi jsou ještě na Průmyslový čerti ?", "jo jsou furt" . Konec. Uvidím, možná si dám kecafonek podobně jako u HF někam nahoru a klíčování vyvedu na volant.l/quote]


nezapomeň všechno stínit. Jinak se dá sehnat i VOX-spínání hlasem.
Hyundai Accent 1.5 CRDi mod. 2005
PedroKV
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků