wolff píše:No mezi nama rozdíl je v tom, jestli auto jen přidupneš a pak se zařadíš, to jest brzdíš ze 120 na 80 (taky sem x krát brzdil s rezervou třeba ze 180 - 90, ale to už to auto bolí) a nebo fakt tu brzdu zadupneš a brzdíš ze 120 na 0. Já prostě nemám z toho druhého dobrý pocit a to zde nemluvím o faktu, že neznám auto, kterýmu by se po takovýmhle brždění nezvlnily min. kotouče, protože je pak nemáš jak vychladit, když stojíš. (Opět pokud to není supersport, kde je ale obecně nízká životnost brzdících segmentů - něco ve stylu 3x a dost)...
Bonde rozdíl je mezi stupidní myškou, kterou tady asi z nás dělá téměř každej 3x denně a mezi tím, když se ti opravdu 30 m před tvým čumákem zjeví auto, který si prostě přehlédl ani nevíš jak... Pokud bych to nezažil, tak bych taky nevěděl o čem mluvím...
Máš-li na autě Bremba, pak se tě to pravděpodobně netýká (Ta 330D má bremba?). Ale i ty se umí zvlnit...s/quote]
No, myslím, že jsme doma. Já chápu, že z toho ostrého brždění z vysoké rychlosti až do zastavení nemáš dobrý pocit (to ostatně většina řidičů, já jsem výjimka), ale je dobré se oprostit od pocitů, protože ty v tomto případě klamou. Nemusíš mi věřit, já se zlobit nebudu, ale prosím - někdy při vhodné příležitosti si to vyzkoušej. Nech si to třeba na okamžik před výměnou sjetých pneumatik, nebo před výměnou opotřebovaných kotoučů, jak je libo, ale zajeď si na prázdné místo a to brždění si zkus. Uvidíš, že auto se naopak chová docela klidně, jede stále stejným směrem, akorát výrazně zpomaluje a od kopání ABS se celé tak trochu třese.
Bez ABS to jde taky, ale tam je třeba občas lehce odbrzdit a zkorigovat směr, protože právě zde se projeví sklon silnice. A vybrzdíš si brutální plošky na gumách, můžou potom být i na vyhození, takže bez ABS na nových gumách nedoporučuju.
Co se týče těch kotoučů, tak brždění ze 120 na 0 nezvlní kotouče u žádného auta rozumné velikosti, tj. od nižší střední třídy výše. U takového Matize už bych to chápal, ale to je tím, že 120 je cca 80% jeho maximální rychlosti.
O takové 330d vůbec nemluv, sice nemá Bremba, ale na zvlnění kotoučů bys z těch 120 musel brzdit minimálně desetkrát za sebou.