Dokazete poznat rozdily ve kvalite podvozku

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 13:47

hook: jo uz jsem se o to pokousel, bohuzel to byl vetsi stress pro auto za ktere jsem se radil :) smerem na hradec jela strasne dlouha kolona a nikdo s enemel k predjizdeni i kdyz to cele jelo cca 70-80...tak jsem zacal predjizdet a predjizdem predjizdim ani jsem to zasadne nehnal, cca 160 a do protismeru sem uvidel auto..tak jsem zacal hledat kam se zaradim a cca 50 m ode me jeli dva kamiony a mezi nema osobak za kterym bylo misto tak akorat na me, tak jsem pridal, a protoze uz to auto v prostismeru bylo sakra blizko, tak jsem najel az tesne vedle mista kde jsem se chtel zaradit, zadupl jsem brzdy, kola si zapiskala, kour od pneu se zakouril a ja se na desetinu vteriny presne zaradil, uplne jak z filmu...jen ten predemnou se strasne lekl a strhl to smerem k prikope...i kdyz nebyl duvod, protoze jeho jsem vubec neohrozil...holt nekdo kdo nesleduje zpetny zrcatka...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 11. 11. 2005 13:51

No mezi nama rozdíl je v tom, jestli auto jen přidupneš a pak se zařadíš, to jest brzdíš ze 120 na 80 (taky sem x krát brzdil s rezervou třeba ze 180 - 90, ale to už to auto bolí) a nebo fakt tu brzdu zadupneš a brzdíš ze 120 na 0. Já prostě nemám z toho druhého dobrý pocit a to zde nemluvím o faktu, že neznám auto, kterýmu by se po takovýmhle brždění nezvlnily min. kotouče, protože je pak nemáš jak vychladit, když stojíš. (Opět pokud to není supersport, kde je ale obecně nízká životnost brzdících segmentů - něco ve stylu 3x a dost)...
Bonde rozdíl je mezi stupidní myškou, kterou tady asi z nás dělá téměř každej 3x denně a mezi tím, když se ti opravdu 30 m před tvým čumákem zjeví auto, který si prostě přehlédl ani nevíš jak... Pokud bych to nezažil, tak bych taky nevěděl o čem mluvím...

Máš-li na autě Bremba, pak se tě to pravděpodobně netýká (Ta 330D má bremba?). Ale i ty se umí zvlnit...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 11. 11. 2005 13:54

A Bonde, proč si takhle kur****víš gumy? To chodíš co týden vyvažovat?
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 11. 11. 2005 14:10

wolff píše:No mezi nama rozdíl je v tom, jestli auto jen přidupneš a pak se zařadíš, to jest brzdíš ze 120 na 80 (taky sem x krát brzdil s rezervou třeba ze 180 - 90, ale to už to auto bolí) a nebo fakt tu brzdu zadupneš a brzdíš ze 120 na 0. Já prostě nemám z toho druhého dobrý pocit a to zde nemluvím o faktu, že neznám auto, kterýmu by se po takovýmhle brždění nezvlnily min. kotouče, protože je pak nemáš jak vychladit, když stojíš. (Opět pokud to není supersport, kde je ale obecně nízká životnost brzdících segmentů - něco ve stylu 3x a dost)...
Bonde rozdíl je mezi stupidní myškou, kterou tady asi z nás dělá téměř každej 3x denně a mezi tím, když se ti opravdu 30 m před tvým čumákem zjeví auto, který si prostě přehlédl ani nevíš jak... Pokud bych to nezažil, tak bych taky nevěděl o čem mluvím...

Máš-li na autě Bremba, pak se tě to pravděpodobně netýká (Ta 330D má bremba?). Ale i ty se umí zvlnit...s/quote]

No, myslím, že jsme doma. Já chápu, že z toho ostrého brždění z vysoké rychlosti až do zastavení nemáš dobrý pocit (to ostatně většina řidičů, já jsem výjimka), ale je dobré se oprostit od pocitů, protože ty v tomto případě klamou. Nemusíš mi věřit, já se zlobit nebudu, ale prosím - někdy při vhodné příležitosti si to vyzkoušej. Nech si to třeba na okamžik před výměnou sjetých pneumatik, nebo před výměnou opotřebovaných kotoučů, jak je libo, ale zajeď si na prázdné místo a to brždění si zkus. Uvidíš, že auto se naopak chová docela klidně, jede stále stejným směrem, akorát výrazně zpomaluje a od kopání ABS se celé tak trochu třese.
Bez ABS to jde taky, ale tam je třeba občas lehce odbrzdit a zkorigovat směr, protože právě zde se projeví sklon silnice. A vybrzdíš si brutální plošky na gumách, můžou potom být i na vyhození, takže bez ABS na nových gumách nedoporučuju.

Co se týče těch kotoučů, tak brždění ze 120 na 0 nezvlní kotouče u žádného auta rozumné velikosti, tj. od nižší střední třídy výše. U takového Matize už bych to chápal, ale to je tím, že 120 je cca 80% jeho maximální rychlosti.

O takové 330d vůbec nemluv, sice nemá Bremba, ale na zvlnění kotoučů bys z těch 120 musel brzdit minimálně desetkrát za sebou.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 11. 11. 2005 14:33

Ze 120 na nulu s tím zvlněním máš pravdu, však ono se to nasečítá... Asi tak nějak sem to myslel... To víš, že to mám vyzkoušené...Ale, no prostě z vlastní vůle bych to nikdy nedělal a vždycky hledám jiné možnosti (Spíš se snažím vyhnout než prudce brzdit)... Jo taky sem si myslel, že ta 330 D nemá bremba (byly by dražší než celý auto v těch rozměrech :D )
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spectral 11. 11. 2005 14:39

wolff: Jasně, v poho. Mně jde hlavně o to, aby se lidi nebáli šlápnout na brzdu. Je to lepší než políbit protijedoucí auto. Proč si myslíte, že výrobci aut cpou do výbavy brzdové asistanty? Aby zkrátili reakční dobu a maximalizovali brzdný tlak, i přestože 90% lidí na ten pedál prostě nedupne.

Edit: Ale pozor, teď to vyznělo, že doporučuju dupnout na brzdu v každé krizové situaci. Tak to ne! Pozor, většinu krizových situací je třeba řešit primárně volantem, brzdy buď vůbec, nebo jen jako doplněk. Ale když už je potřeba brzdit, tak pořádně.
Spectral
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 11. 11. 2005 14:52

Já ač Brňák tam sem se s autem učil jezdit v Krkonošách a tam víc než kdekoliv jinde zjistíš, že jsou ti brzdy celkem ku ho... Takže já si opravdu povětšinou v krizovkách vystačím s volantem a plynem... ALe nechci se chvástat. Ale takový havárky třeba kvůli sněhovým jazykům jsou zase jen kvůli tomu, že někdo spanikaří, dupne - a...letí... Jinak máš prostě strašně málo času...Jo kdyby byly auta tak chytrý a poznaly samy, kdy maj pořádně brzdit a kdy ne... No brzdový asistent není zase až tak rozšířený,ale asi je to fajn věc... ALe já nemám, nemoho z praxe posoudit...
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 11. 11. 2005 15:06

zajimalo by me, jestli ten brzdovy asistent nenmuze byt obcas na skodu, ze to zabrzdi vic, nez slovek chtel a nekdo se mu kvuli tomu podiva do kufru.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod bob ash 11. 11. 2005 15:10

HOOK: pokud já vím, tak Fabii HTP chybí těch válců pět.
Speed can kill you. Drive Ford and live for ever.
bob ash
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _ja_ 11. 11. 2005 15:19

hook: nevim - jeste se mi nestalo, ze by mi auto zabrzdilo prudce = maximalne, kdyz nechci. Bere to v uvahu mimo jine rychlost seslapnuti a reaguje to jen na velmi rychle seslapnuti = panicke, ci na posledni chvili brzdeni. Ale mam brzdovy asistent teprve dva roky, tak kdo vi, co me jeste ceka :-)
_ja_
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _ja_ 11. 11. 2005 15:20

bob ash: podle reklamy na peugeot 407 bych si spis tipnul, ze ji tri prebyvaji - dva pedaly (slapky) by mely stacit. :D
_ja_
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 16:38

wolff: tak ono kdyz brzdis z tech 160 na 80 na plny brzdy tak je to podobny, protoze jsem potreboval zpomalit na par metrech... 330D bremba nema, nebo mi to aspon nikdo nerekl(je vyrabi fiat ze je tak uznavas? :) ) ale ma brzdy sakra velky, a brzdi sakra dobre a vadnou az kdyz jim das ku****** zahulit, a prakticky se nekrouti... jinak jaky jsou amximalni brzdy jsem zkousel ze jsem se rozjel na 200 a zadupl to az na nulu, celkem bomba zazitek, pretizeni jako prase...jinak prednich pneu mi neni lito, vydrzi mi 2,5 x vic nez ty zadni :D
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 11. 11. 2005 17:42

to je blbost zadny kotouce se mi nevlnej to bych z nich musel mit uz kostky....

parkrat tejdne jedu phu,lib apod a vzdycky se mi stane ze mi tam 3-5x za cestu nekdo vleti....

nejhorsi situejšn co se týká brždění jsem zažil minulej rok z 220km/h na 50km/h protože mi v lbc na obchvate za pěknýho deště vyjel kejmión...asi tak 140m předemnou

nevim jak jinde ale u brambory mam na kotoučích 60tkm a zvlněný nejsou akorát když často po sobě brzdim jak blázen tak zahučej a po pár vteřinách jsou zas ok

to bond: sakra s tema gumama máme stejnej problém...taky kupuju po 2 :-)
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 18:15

maykl: ale kotouce teda menim driv nez ty, 60 mi nevydrzi ani nahodou... jinak predni pneu mi vydrzi tak tech 50 tisic a zadni tak 15 :)
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 11. 11. 2005 18:32

ja tam narval Ate sport II.....drzej ale pocitam jeste tak 15tkm a taky půjdou

s tema pneu to mam podobne....zadek 10-15tkm,předek tak 30-40tkm :-(
mayklmaykl
Pozorovatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků