Dokazete poznat rozdily ve kvalite podvozku

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod K.A.Z. 11. 11. 2005 03:04

Objektivne muzu zhodnotit auta dve, prvni je astra g, mel jsem ji pres rok. Podvozek toho auta jsem si casem hodne oblibil, na prazdnych okrskach s timto autem pro me byla radost jezdit, u toho auta se dala krasne vycitit hrana, ta hrana kdy uz se nejede cista stopa, kdyz predek zacina pomalu uskakovat, kdy zacina dochazet k nedotacivosti, lehkym ubranim plynu se ale vse srovnalo. A to je prave to, ten podvozek byl pro me krasne citelnej a musim rict, ze ackoliv jsem s tim autem zkusil opravdu hodne a ted ruku na srdce, podvozek me nikdy do zadne krizovky s kterou bych si nevedel rady, neprivedl. Myslel jsem, ze v takove kategorii auto s takovym podvozkem uz nesezenu a pak jsme koupili Focuse. O Focusu uz se toho napsalo mraky, veci dobre, spatne. Musim priznat, z pocatku jsem z podvozku mel pocity vselijake, chybel mi tam ten cit, to kdyz se s tim autem naprosto z zijete, kdyz vite co udela, kdyz to udela, kdyz ten podvozek, tedy auto, je pro vas citelnym. A to pro me nebylo. Sedelo vyborne a na seriovy obycejny vuz s 15 loky vas necha zajit opravdu hodne daleko, ale ze zacatku mi tam proste chybel ten pocit, to ze kdyz jsem najel rychleji do zatacky a pak nasledovalo sunuti se, kola zatacela, ale auto rovne, to je jasne, ale necitil jsem tam ten zadek, co udela, jestli uskoci nebo ne. To bylo ze zacatku, dnes po roce muzu rict, ze ten podvozek je vyborny. Jen se ho to che naucit. Jinak obe auta byla celkove tvrda a astra mela snad nejhorsi bocni vedeni, presneji receno, nemela zadne bocni vedeni sedacek.
K.A.Z.
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 11. 11. 2005 08:37

Rozdíl v podvozku musí poznat snad každá LAMA ne? Já teda rozdíly u jednotlivých aut cítím...

CADDY: Ty před retardéry brzdíš??? Já je s Tranzitem bral klidně v 80ti! Mr. Green
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 11. 11. 2005 08:40

To je zase téma...
Caddy, to mi chceš jako tvrdt, že se ten tvůj Cadd nenaklání jo? Jako vtip dobrý...Teda já sem viděl hodně Amerických aut, ale ani jedno co by se nehoupalo jak houpající koník (a to vč. Mustangů a Corvette).

Goesi - tak to byla pecka... Nic ve zlým,a le ty si fakt po ránu 8) ...ne?
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wendy 11. 11. 2005 08:51

Podvozek je podobná mantra, jako dílenský zpracování. Ono, když už se jim v tom Světě motorů rozvrzala u tý fabie i palubní deska, tak museli najít něco jinýho, co by na ní vyzdvihli. A vzhledem k tomu, že podvozek vyhovoje každému jiný, tak řekli, že má kvalitní podvozek, protože se to nedá objektivně změřit. Mě se ještě žádné auto nepodařilo dostat do situace, kdy by se byť jen blížilo k nějakému limitnímu stavu. Mám dost silnej pud sebezáchovy, a kromě sebe mám rád i ta auta. A při normální jízdě se fakt rozdíly v podvozkách moc neprojeví (pokud jsou)...
Hyundai i30cw Comfort 1.6 CVVT z Ulsanu od 13.3.2010

Check my www:-)
wendy
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anndy 11. 11. 2005 09:26

No to je skor filozificka tema. Lebo v prvom rade by mal clovek v beznej prevake jazdit tak, aby nemusel riesit kvalitu podvozku v tom zmysle akom sa goes pyta. A na jazdu priblizne v ramci predpisov je dnes kazdy novy podvozok vyhovujuci.

Zase na druhej strane je dobre vediet (napr. z nejakeho testu od odbornika), ze napr. auto ma vyborny podvozok, ktory ta podrzi v krizovke, ale zase spoliehat sa na to nejde pokial to clovek nema odskusane a nevie kam moze ist.

Cize ludia hodnotia podvozok najcastejsie asi podla komfortu a pripadne podla spravania sa pri beznej prevadzke auta.

Sam sa priznam, ze hnat auto do extremu na beznej ceste mi moj pud sebazachovy nedovoli, kedze ma to nikto neucil. Takze bud len pomalicky sa dostavam za moje hranice (skusenostou, casom, vhodnou prilezitostou) a pritom si davam (snazim sa si davat) pozor na to ako sa auto chova.

Ale na druhej strane viem posudit, ze napr. moj maly sedan ma tvrdsi podvozok od ineho obdobneho auta, alebo ze pri zatackach je zadna naprava viac nachylnejsia pri nerovnostiach poskakovat, ako napr. pri hatchbacku, ze napr. v zime ten zadny previs trosiku, prvopociatocne eliminuje nedotacavost auta (pocitam, ze aj na suchu by to tak bolo, ale vyskusane nemam), napr. oproti hatchbacku, a podobne veci, ktore su pomerne vseobecne platne.
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 10:19

ja nevim, nemam s auty moc zkusenosti, ale podvozek hodnotim podle toho jak se chova pri bezne jizde, jak se chova v extremu do kteryho se doatnu kdyz prehlidnu zatacku atd... Srovnavam jak se chova pri prejezdu nerovnosti, jak se chova pri jizde po dalnici, jake vydava zvuky. Jak reaguje na to co delam pri extremni zatezi atd atd... Ono hraje roli vice faktoru, jako obuti, tuhost tlumicu atd. Kdyz srovnam treba volvo S80 a BMW 5 E39, Volvo ma komfortne nastaveny podvozek kdy treba pri dlouhe ceste na dalnici necitite skoro zadne nerovnosti, ale auto porad jakoby plave a tezko predvidat jak by se ten podvozek zachoval pri krizovce. Kdyz prejedete nejakou pricnou nerovnost od podvozku se ozyvaji dotz neprijemne rany. Na okresce e to auto chova dost neprijemne, v zatackach si neni moc jisty atd. Takze shodnotil bych ho jako komfortne naladeny, ale jinak absolutne nepovedeny. BMW je o poznani tuzsi, ale ne neprijemne, pri prejizdeni nerovnosti e neozve vubec nic, na dalnici i na okresce se chova jiste a to i pres to ze pohotovostni hmotnot mluvi dot v nepropech bmw. atd atd...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeterL 11. 11. 2005 10:34

U niektorých súčasných automobilov nemusí byť jednoduché poznať kvalitu podvozku - problémom je preposilovanie cez elektrický posilovač, utlmenie podvozku a nízka spätná väzba. Výsledkom je, že auto výborne sedí, ale človek stále nevie, kde sú hranice.
PeterL
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod brasci 11. 11. 2005 10:43

pri beznom jazdeni rozpoznam tuhost podvozku ako sa naklana auto ako sa sprava pri prejazde jam a inych nerovnosti ale netrufam si o sebe tvrdit, ze pri takomto jazdeni dokazem rozpoznat kde su hranice toho ktoreho auta a tym padom urcit ktory podvozok je lepsi...
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 11. 11. 2005 11:24

Jsou mista, kde se da poznat jak auto sedi, treba nektere zatacky na D1 a ani se nemusi jet moc rychle. nebo treba kdyz se jede v Praze ze sporilova na D1, jak je ta pravotociva zatacka v kopci, tak se to taky pozna.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 11:33

hook: nevim, ale podle jedne zatacky hodnotit kvality podvozku je dost tezky... kazdy auto musis mit nejak najety, kazdy chce do te zatacky najet kapku jinak, kapku jindy pridat plyn atd... takze musism mit to auto hodne najety a to se ti v jedne, dvou zatackach nepodari...a na D1 toho taky moc nepoznas...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 11. 11. 2005 11:42

Bond007: Jezis, nerikam, ze z par zatacek poznam kvalitu podvozku ve vsech moznych rezimech, jen rikam, ze mam par zatacek a vymlacenych silnic, kde se pripadna nedokonalost vice projevi.
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 11:44

Hook: ano, jezis je veliky :D
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 11. 11. 2005 11:48

HOOK: jenze to je casto jenom naladenim. Ver tomu, ze pokud se ti auto nakloni, pud sebezachovy ti nedovoli jet rychleji. Proto si s tvrdsim, ale horsim podvozkem pocitove dovolis vic. Ono D1 je da v klidu projet 200+, kdyz mas pevne nervy i rychleji...
anonymni

Odeslat příspěvekod Bond007 11. 11. 2005 11:52

tak D1 se da jezdit hodne rychle prakticky s cimkoli... Jen pro reditele RSAD jou nektere zatacky uz ve 130 nebezpecne...
1 383 HP :)
Bond007
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HOOK 11. 11. 2005 11:56

goes: ja myslel, zes mel na mysli prave prilnavost podvozku k vozovce, ne jak moc to drnca. No uprime nejsem si jisty, ze bys projel opravdu celou D1 tam i zpatky 200+. Co se tyce naladeni podvozku, beru v potaz pouze neupravovana auta.
HOOK
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků