Stresni nosice kol - hnusny zazitek

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kaja2 29. 8. 2005 01:36

Chci se zeptat, jestli existuje rychlostni omezeni pro jejich pouziti. Jedeme si po dalnici do Brna. Krasny den, slaby provoz. Jel jsem asi stodvacet a zniceho nic poskakuje v levem pruhu horske kolo. Minul jsem ho tak o pul metru. Utrhlo se nekomu z protismeru a preletelo az k do naseho smeru. Kdyz ty nosice tak vidim, tak je jasny, ze nekonecnou pevnost mit nebudou. Nikdy jsem tomu pozornost nevenoval, ale pak jsem si vsimnul spousty kretenu, co vali > 150 s tremi biky na strese jako nic.
Kaja2
Nováček

Odeslat příspěvekod myndel 29. 8. 2005 01:57

Taky nám jednou spadlo. To byla ale moje chyba a nezměrná blbost. Dotahoval jsem šrouby a jeden jsem ukroutil, o čemž jsem nevěděl. Dálnici to přežilo bez problémů, ale na sídlišti, v zatáčkách mezi domy, se jeden kloub uvolnil a kolo přepadlo na stranu. Naštěstí byla jediná škoda na tom nosiči. Druhý kloub s přezkami ho udržely dostatěčně dlouho na to, abych ho stačil sundat, než spadne a poškrábe karoserii i samo sebe.


Nicméně na dálnici s tím žádný problémy nebyly. Jezdíváme podle provozu (jde o kamiony, ty turbulence, který vyvolávají tomu nosiči nedělají moc dobře) až 140 tacho a bez problému.

Vzhledem ke konstrukci si myslím, že protivítr v přímém směru by to mělo obstát docela dobře, problémem bude hlavně vítr boční (a zmíněné kamionové turbulence).
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Milna 29. 8. 2005 07:57

V navodu je jasne napsana maximalni doporucena rychlost 120km/h. Maximalni zatizeni strechy je dle typu auta a stresniho nosice.
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod Milna 29. 8. 2005 08:09

Pri preprave kol se mi osvedcilo dodatecne uchyceni kol reminky. Novejsi stojany uz je sice maji ve vybave, ale u tech starsich, nebo levnejsich tam proste nejsou.
Doporucuji take sundat sedatko - zmensi se odpor vzduchu a tim i zatizeni vsech tech sroubu a uchytu.
Neni od veci take privazat predni kolo tak, aby se nemohlo po ceste rozkyvat vlivem naporu vzduchu.
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod Milna 29. 8. 2005 08:15

Taky me uz kolo spadlo ze strechy :cry: Sfoukl mi ho vitr pri rychlosti "pouhych" 100km/h. Mel jsem stesti, protoze nikdo siroko daleko nejel.
To se mi ale stalo pred tim nez jsem zacal dusledne dodrzovat rady, ktere jsem zde uvedl.
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod Petr_P. 29. 8. 2005 08:28

Záleží na typu, mám nosiče od firmy Hakr s doporučenou rychlostí do 110 km/h, vyrábí ale i horší do 90 km/h a i lepší do 130 km/h. Takže to bude individuální.
Petr_P.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Milna 29. 8. 2005 08:39

Tech 120km/h je z navodu pro pricny stresni nosic a k nemu se pak prisroubovavaji ty ostatni drzaky...
Milna
Nováček

Odeslat příspěvekod Pajda 29. 8. 2005 09:18

Jájsem s tím jel maximálně asi 140, ale už z toho nebyl dobrý pocit. Chce to jezdit tak do 120 a hlavně mít připevněné obě kola k nosiči pevnými řemínky. Po ujetí asi 10 km vždy zastavím a kontroluji to. Zatím bez problémů.
Dneska vozím kola na nosiči na 5. dveřích a myslím, že na střeše je jim líp.
Pokud se vám doma válí stará nepotřebná SPZ, tak bych pro ní měl místo ve své sbírce.
Pajda
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkie 29. 8. 2005 09:35

Ty řemínky jsou dobrá věc, ale známý mi doporučil kožené řemínky (koupil jsem je v cyklocentru) místo plastových, co jsem tam měl od výrobce a moc důvěry nebudily. Takhle jsem spokojený (btw. jezdím do 120). Bratrancovi to taky jednou spadlo a měl tam docela škodu (kolo nové za 20 tisíc), naštěstí za ním nikdo nejel. Mimochodem chlápek z cyklocentra mi říkal, že poutá ještě přední kolo k rámu, čímž zabrání jeho vibracím.
Majkie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 29. 8. 2005 10:06

S koly na střeše by se opravdu mělo jezdit pomaleji. Na dálnici se zásadně vyhýbám jízdě za autem s koly na zahrádce. Asi před 3 lety jsem se ptal souseda, co že má tak pomačkaný předek auta. Prý na dálnici někomu ulítlo kolo z nosiče a vlítlo do auta jedoucího před ním. Jeho řidič to zahamtnul a soused jedoucí za ním už to neubrzdil. Má Mazdu 323 tak předpokládám, že brzdy dobré. Vinu samo policie dala sousedovi - nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Jestli někdo píše, že s koly na střeše jezdí 140 a v poho, tak to je možná jen otázka času. Zkuste při 140 vysunout celou ruku z okénka a ucítíte, jaké síly na ta kola působí.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kaja2 29. 8. 2005 11:20

Jako pres kopirak, akorat jsem byl ten prvni a mame Mazdu 3 :-/ Ten za mnou se nastesti stacil taky vyhnout.
Kaja2
Nováček

Odeslat příspěvekod Polda_V6 29. 8. 2005 12:17

Ono asi zalezi i na nosici.. Thule by melo by zarukou toho, ze se takova nehoda nestane.. Doporucena max. rychlost je 130km/h (rikal mi to chlapek v pujcovne nosicu), pry se da i 180, ale neni to idealni, kvuli bocnimu vetru. Chvilkovych 160 ale udajne nevadi.
Polda_V6
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 29. 8. 2005 12:39

Rekl bych, ze vetsina ulitlych kol neni dana kvalitou nebo nekvalitou drzaku ani rychlosti, ale tim ze se blbe pripnou. Tatka rodiny montuje kola, zena na nej vola jestli nezapomnel zavrit okna, deti krici "tatko kdyz uz pojedeme", jeste je potreba naskladat batohy, uvazat mensi dite do sedacky ...., no a pak se neco poradne nezaklapne a kolo uz odpocitava svuj start. :-)
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pastelka 29. 8. 2005 12:59

Na Barrandovským mostě přede mnou z auta neupadlo kolo , ale ten nosič na kolo a stačilo mi to .... protože ten přede mnou nejel zrovna předpisovou rychlostí - a já koneckonců taky ne!
pastelka
Nováček

Odeslat příspěvekod Polda_V6 29. 8. 2005 13:12

OT: pastelko, pojedes na sraz do Mimone? :)
Polda_V6
Nováček
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků