Panika v autě po nehodě vzhůru podvozkem

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Anndy 26. 5. 2005 09:23

P800 píše:
Anndy píše:
p0etrik píše:
Anndy píše:toho by som sa nebal, potrhania drotov. Ved airbagy sa zacinaju aktivovat po tisicine sekundach od zaciatku narazu a to funguje tak, ze s prikazom na aktivaciu airbagov "pride" prikaz na odomknutie auta. Cize v tych prvych tisicinach sekundy od zaciatku narazu nemozu byt este ziadne droty potrhane (mozno jedine pri nejakom mega vybuchu z nastrazneho systemu, ale to je potom uz jedno).


Ale airbagy se aktivuji v tisicinach sekundy, zatimco centralu to chvili trva, nez odemkne.


No ja ta presviedcat nebudem, ze sa nemusis bat zamknutia. Ale v praxi neverim tomu, ze za taku kratku dobu, co sa otvori central, tak su "draty potrhane" a central sa neotvori. Ved max. do sekundy a nieco musia byt otvorene. Mne central funguje okolo 1s. A aby sa do 1s potrhaly draty a akurat na centrale - tak sorry - to by musel byt taky naraz, ze asi by som ho uz neprezil - takze mi to bude fuk. Bud mi niekto priamo vrazi do dveri, alebo nejaka totalna sila roztrha vsetko a ked za cca 1-2s. dokaze rozthat nejake poondene draty, tak mna urcite tiez.

A este napriek tomu, ak si videl ako sa vedu kable, tak oni su zvacsa poviazane do velkych zvazkov, hrubych kludne aj ako ludska ruka, takze roztrhnut take klbko da tiez zabrat.

Ale opakujem - zamykaj a odomykaj sa kedy ti to vyhovuje :)


Obávám se, že Tvé představy o "trvání" nehody jsou mylné. Když si vezmeš, že airbag je JIŽ PRÁZDNÝ po 100-120ms od jeho aktivace. Nicméně, cituji:

Při nehodě, při níž došlo k ativaci airbagu, vyšle řídící jednotka airbagu signál, který prostřednictvím řídící jednotky motoru vypne palivové čerpadlo, zapne varovné blikače a vnitří osvětlení a odblokuje centrální zamykání, případně zamknuté dveře..n/quote]


O.K. viem, ze nehoda je velmi velmi kratka (aj ked to mozno tak nevyznelo). Ale za tych par tisicin a stotin sekundy sa cele auto neznici. Cele to trva trochu dlhsie. A verim tomu, ze nejake kable sa len tak lahko nepotrhaju. To potom by sa ani airbagy nemohli zapnut (tiez signal ide po kabloch), tak isto vypnut palivove cerpadlo, etc...
Proste chcel som vysvetlit, ze to podla mna nie je az take hrozne s tym zamykanim.
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 5. 2005 09:32

Andy: to neni pravda, elektricky signal se zene vyrazne vetsi rychlosti, nez jakou se auto borti. Jakmile v predni masce cidla zaznamenaji deformaci, vyslou signal, nez se deformace posune o 1cm, tak ten signal 4x obleti zemekouli, jak je rychly.. tudiz cidla daji signal, poslou dale a diky te rychlosti, nez se deformace posune o dalsich par cm je uz vse vypnute, pripravene vystrelit, atd..

a neco pro tvou predstavivost, jak dlouho trva takovy naraz.. zdroj je BESIP..
sice to neni priklad s bagy, ale je to pro to, aby sis dokazal predstavit, ze ani ne sekundu je po vsem!

Jen pro názornost uvádíme pravděpodobné následky při nárazu na pevnou překážku v rychlosti 80 km/h bez použití bezpečnostních pásů, které jsou rozfázované podle času počítaného od okamžiku nárazu:

0,026 sekundy po nárazu se začíná deformovat nárazník. Na vůz působí síla rovnající se třicetinásobku váhy automobilu. Osoby v prostoru kabiny se pohybují rychlostí právě těch 80 km/h

0,039 sekundy po nárazu se řidič i se sedadlem posune o 15 cm dopředu

0,044 sekundy po nárazu dochází prudkým nárazem hrudníku k destrukci volantu

0,050 sekundy po nárazu rychlost klesá a na cestující působí síly převyšující několikanásobně jejich hmotnost

0,068 sekundy po nárazu řidič narazí na přístrojovou desku, tento náraz můžeme porovnat s dopadem břemena o hmotnosti 9 tun

0,092 sekundy po nárazu řidič a spolujezdec v jednom okamžiku prorazí hlavou čelní sklo a smrtelně si poraní hlavu

0,100 sekundy po nárazu je již zpravidla mrtvé tělo řidiče, opřené o volant,vrženo zpět
anonymni

Odeslat příspěvekod Anndy 26. 5. 2005 09:49

goes píše:Andy: to neni pravda, elektricky signal se zene vyrazne vetsi rychlosti, nez jakou se auto borti. Jakmile v predni masce cidla zaznamenaji deformaci, vyslou signal, nez se deformace posune o 1cm, tak ten signal 4x obleti zemekouli, jak je rychly.. tudiz cidla daji signal, poslou dale a diky te rychlosti, nez se deformace posune o dalsich par cm je uz vse vypnute, pripravene vystrelit, atd..

a neco pro tvou predstavivost, jak dlouho trva takovy naraz.. zdroj je BESIP..
sice to neni priklad s bagy, ale je to pro to, aby sis dokazal predstavit, ze ani ne sekundu je po vsem!

Jen pro názornost uvádíme pravděpodobné následky při nárazu na pevnou překážku v rychlosti 80 km/h bez použití bezpečnostních pásů, které jsou rozfázované podle času počítaného od okamžiku nárazu:

0,026 sekundy po nárazu se začíná deformovat nárazník. Na vůz působí síla rovnající se třicetinásobku váhy automobilu. Osoby v prostoru kabiny se pohybují rychlostí právě těch 80 km/h

0,039 sekundy po nárazu se řidič i se sedadlem posune o 15 cm dopředu

0,044 sekundy po nárazu dochází prudkým nárazem hrudníku k destrukci volantu

0,050 sekundy po nárazu rychlost klesá a na cestující působí síly převyšující několikanásobně jejich hmotnost

0,068 sekundy po nárazu řidič narazí na přístrojovou desku, tento náraz můžeme porovnat s dopadem břemena o hmotnosti 9 tun

0,092 sekundy po nárazu řidič a spolujezdec v jednom okamžiku prorazí hlavou čelní sklo a smrtelně si poraní hlavu

0,100 sekundy po nárazu je již zpravidla mrtvé tělo řidiče, opřené o volant,vrženo zpět
/quote]


O.K. ja viemm, ze je to rychle, mozno rychlejsie, ako som si myslel.
Ze el. signal putuje rychlostou svetla, takmer (ak to nie je optika) som xcel vyjadrit prave v tom prispevku.

Ale stale si myslim, ze potrhania dratov prave k centralu sa nebudem bat, ze pravdepodobnost je nizka. A vlastne ani neviem, ako sme sa dostali k tej pomalosti centralu. Mozno cele sa to udeje tiez v zlomkoch sekundach.

Lebo to co vidime, pocujeme pri praci centralu neznamena, presne doba za aku je zamknute a odomknute.
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marwinus 26. 5. 2005 09:56

Trochu mimo, ale jak je to s tim automatickym zamykanim? To se vam auto pri dejme tomu 6km/h zamkne a odemkne se kdy? Nebo se to musi rucne? Nejak nechapu smysl teto funkce. Kdyz uz bych se zamykal, tak pri stani v kolone, pri jizde to postrada smysl... Nebo je to jinak? Na mem auto (Honda Jazz) ma cudlik na dverich a muzu central kdykoliv zamknout a odemknout, to beru, zalezi na situaci, ale automaticky pri jizde???
Marwinus
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 26. 5. 2005 09:57

Tohle mne jiz taky nekolikrat zajimalo, .. jestli se mi pri nehode odemkne auto.

Jezdim vetsinou odemknuty,..ale cas od casu se v aute zamknu (nicmene zamknout se ve meste a mimo se odemknout mne jeste nenapadlo :) )

ale myslis si, ze obzvlaste u novych aut, by to urcite melo byt vyresene, aby se pri (po) havarii auto odemklo
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 26. 5. 2005 10:01

goes: u kteryho auta jsi videl cidlo narazu v masce ci nekde vepredu na pricce? neber to jako ryti, ja ho tam jeste nikdy nevidel
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 5. 2005 10:05

oscar: ja nevim :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Řepík 26. 5. 2005 10:29

Marwinus píše:Trochu mimo, ale jak je to s tim automatickym zamykanim? To se vam auto pri dejme tomu 6km/h zamkne a odemkne se kdy? Nebo se to musi rucne? Nejak nechapu smysl teto funkce. Kdyz uz bych se zamykal, tak pri stani v kolone, pri jizde to postrada smysl... Nebo je to jinak? Na mem auto (Honda Jazz) ma cudlik na dverich a muzu central kdykoliv zamknout a odemknout, to beru, zalezi na situaci, ale automaticky pri jizde???


Ahoj,

mělo (nebo mohlo) by to být asi takhle. Auto se při určité rychlosti zamkne (je to naprogramované v ŘJ) a pak můžou nastav 2 situace (možná i víc):
1) auto se odemkne až tehdy, když vypneš motor a vytáhneš klíček (nepraktické)
2) auto odemkneš tlačítkem na dveřích


Řepík
Řepík
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 26. 5. 2005 10:40

Řepík"t[quote="Marwinus píše:Trochu mimo, ale jak je to s tim automatickym zamykanim? To se vam auto pri dejme tomu 6km/h zamkne a odemkne se kdy? Nebo se to musi rucne? Nejak nechapu smysl teto funkce. Kdyz uz bych se zamykal, tak pri stani v kolone, pri jizde to postrada smysl... Nebo je to jinak? Na mem auto (Honda Jazz) ma cudlik na dverich a muzu central kdykoliv zamknout a odemknout, to beru, zalezi na situaci, ale automaticky pri jizde???


Ahoj,

mělo (nebo mohlo) by to být asi takhle. Auto se při určité rychlosti zamkne (je to naprogramované v ŘJ) a pak můžou nastav 2 situace (možná i víc):
1) auto se odemkne až tehdy, když vypneš motor a vytáhneš klíček (nepraktické)
2) auto odemkneš tlačítkem na dveřích


Řepíkt/quote]

A za 3) Auto se nad 10km/h zamkne a odemkne se automaticky s otevřením jakýchkoliv dveří v autě, takže žádné tlačítko centrálu mačkat nemusíš.

No smysl, to má takový, že se při každém stání na červenou, kolona, trojúhelník, STOPka atd.... nemusíš starat o to, aby jsi se zamkl. Ve městě docela podstatné. Mimo město na vesnici, zase spíše nepodstatné :)
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 5. 2005 10:41

Hamik aspol: komu z vas se uz nekde na nejake krizovatce atd. nekdo sapal do auta?
anonymni

Odeslat příspěvekod Anndy 26. 5. 2005 10:45

Marwinus píše:Trochu mimo, ale jak je to s tim automatickym zamykanim? To se vam auto pri dejme tomu 6km/h zamkne a odemkne se kdy? Nebo se to musi rucne? Nejak nechapu smysl teto funkce. Kdyz uz bych se zamykal, tak pri stani v kolone, pri jizde to postrada smysl... Nebo je to jinak? Na mem auto (Honda Jazz) ma cudlik na dverich a muzu central kdykoliv zamknout a odemknout, to beru, zalezi na situaci, ale automaticky pri jizde???


Na mojom seate (pravdepodobne aj koncern VW) je to takto.

Auto sa samo zamkne ak rychlost prekroci cca 15kmh. (odhad z tachacu).

Automaticky sa odomkne vtedy, ak vytiahnem klucik zo zapalovania. Ale aj to len dvere vodica.

Ak je zamknute a xce niekto vystupit staci mu potiahnut za packu. Avsak 2x. Prvy krat sa mu odomknut jeho dvere a druhy krat si ich otvori.

Samozrejme je tu aj vo vnutri tlacitko na odomknutie vsetkych dveri (u vodica).

Podobne je aj kufor chraneny (ak je nastaveny tak, ze sa ma odomykat s centralom). Ze po celkovom odomknuti auta ak sa do par sekund neotvori kufor, ostane zamknuty.
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anndy 26. 5. 2005 10:49

Vyznam zamykania je najma v mestach. Tam su zlodeji su rafinovani a vyuzivaju kazdu moznost. Typicky na krizovatkach - prirutia sa na kolieskovych korculiach otvoria dvere - zoberu (kufrik, kabelku, penazenku, "buzitasku", hocico volne polozene na sedadle, notebook, etc.) a ubziknu prec. A vy nemate ziadnu sancu ho dostihnut.

Alebo aj na parkingoch - hocikto si moze prisadnut do auta, ani neviete ako. Najma za tmy na opustenejsich parkoviska, ci ulickach.

Este som nespomenul, ze ked odomykam DO central tak po prvom stlaceni sa odomknu len dvere vodica (to je vyhoda, ze inymi dverami sa nastupit neda).

Proste zda sa to zlozite, ale je to len reakcia na zivot okolo :(. Osobne sa necitim bezpecne v nezamknutom aute, bohuzial :(((
Naposledy upravil Anndy dne 26. 5. 2005 10:52, celkově upraveno 1
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Řepík 26. 5. 2005 10:51

To Hamík:

Ano, máš pravdu, na to jsem zapomněl :lol: Nicméně já u svého auta, pokud mám zamknutý centrál a chci ho otevřít jen klikou, musím za kliku zatáhnout dvakrát...
Řepík
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anndy 26. 5. 2005 10:59

A este perlicka - u koncernu VW (odvodzujem to od seata svojho), ale aj mozno inde to tak funguje, ze ak zamknem pomocou DO na kluci, tak zvnutra nejde auto nijakym sposobom odomknut :)
Anndy
Anndy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hamík 26. 5. 2005 11:08

goes píše:Hamik aspol: komu z vas se uz nekde na nejake krizovatce atd. nekdo sapal do auta?



Mně ještě nikdy ( naštěstí), ale člověk nikdy neví. Navíc takovéto případy, už se staly....

To samé jako když se řekne, proč mám v autě airbagy, když jsem ještě neboural :wink:
Hamík
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků