Jízda v koloně

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vladik 17. 5. 2005 07:28

Jak jste psali o tom kamionu v levým pruhu tak to se mi přesně stalo v ten pátej, jel sem v levým a vedle mě ten kamion(mimochodem měl sost sjetý kolo návěsu), a protože ta pravá řada jela rychleji prřejel sem do ní, asi po 50 metrech se to zastavilo a kamion přejel do levýho pruhu, pak jel asi půl kiláku až ke sjezdu 5km/h před ním nebylo žádný auto jel sem těsně za ním tak sem viděl. Pohužel když se pruhy spojily v jeden asi po 100 metrech se to úplně zastavilo a stáli sme tam asi 5 minut bez hnutí, pak se to rozjelo postupně až na 30 i když je tam 80. Taky nechápu proč je na dálnici když je provoz svedenej do jednoho směru, nesmí se tam předjíždět rychlost jen 80. Takhle je to přeci silnice jako každá jiná okreska proč tam nemůže bejt 90 nepochopiím že by kvůli fízlům aby někde mohli vybírat? A ještě jednou sem jel po D11 v rádiu hlásili že tam je nehoda a provoz je omezen tak sem s tím počítal tušil sem kde to je a najednou shluk aut na úplně jiným místě na sjezdu. Asi 100 metrů všichni tam stáli tak sem sjel a když sem se kouk co se děje tak všichni stáli pod mostem a před nima prázdná dálnice, nikde policajt ani značka. To sem fakt nepochopil co tam kdo zkouší. Jeden kamion tam dokonce couval.
Vladik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 17. 5. 2005 12:30

Nesouhlasim. Pokud jede to pako v kamionu 80 v levym pruhu a brzdí tim auta za ním, tak je to správné. Nebo by se vám líbilo, kdyby ste sami jeli v pravym pruhu, kolona by byla 5km, čekali byste v ní 15 minut a já bych jako jeden z hodně mála hulvátů jel pořád rychle až nazačátek toho zužení, kde bych byl jako 3. auto v řadě, počkal bych minutu, než by mě někod pustil, zatimco vy byste stáli jako 300. auto v tý 5km koloně? Jestli se vám tohle líbí, tak asi jezdíte taky tak, že všechny předběhnete a potom je logický, že na ty řidiče nákladáku nadáváte, ale už to začali dělat i osobáky. Jestli vám příde, když jede dlouhá kolona pořád 80 než kolona ve 2. pruhách, kdy se pořád skoro stojí, protože na začátku pořád někdo někoho pouští, zdá rychlejší a lepší, tak to potom jo. Jinak další věc, je uplně jedno, jestli je jedna kolona dlouhá 1000m nebo dvě vedle sebe 500metrů, je to jedno. Akorát že u těch 2 kolon to nepojede tak rychle, budou se zmatebně pouštět. Jinak v tomhle nejde o zip, v tomhle jde o¨značku, podle ktreý většina slušných a neprudících řidičů přejede okamžitě když jí vidí do pravýho pruhu. Udělá se tak sice delší kolona, ale aut v ní bude stát naprosto stejně, jako kdyby byly kolony dvě, kratší. Zip je když je ¨nějaký téčko, ze ktreýho nejde za boha vyjed, a slušný řidiči vás tam pustí. TO je potom zip, jeden se pustí, ten za ním jede rovně, další pustí dalšího, ten za ním zase jede a nepouští. Tak tohle je zip. TO nemluvim o těch extrémistech, ktreý jedou dokonce přes odstavnej pruh a pak to tam vemou zprava.
Takže ještě jednou. Příklad. Jedete si pomalu v pravym pruhu. Před váma kolona, vlevo volno. Jestli přejede doleva, na chvilku zrychlíte a předjedete všechny ty auta vpravym, tak je to nefér. Měli byste odjed ve stejným pořadí, v jakém ste přijeli...
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 17. 5. 2005 12:37

Když se to veme objektivně, tak o zip jde. Jenomže proto, že to až na pár vyjímek nikdo nedělá, tak nechci, aby si o mě řidiči vpravo mysleli, že sem hulvát. Samozřejmě, pokud by to fungovalo tak, že v obou pruzích by byl stejný počet aut, pak by to nemělo chybu, o zip by šlo. Jenomže to co se děje u nás je bída. Málo kdo si to lajsken jet až nakonec a tam se snažit "vecpat". Málokod z důvodu toho, že to prostě vypadá blbě a každýmu je blbý s tim zipem začít. A to i mě. Nejdenou jsem takhle až nakonec jel a řikám, že dost aut z pravýho na mě troubila. Na to nemám povahu. Jinak souhlas s váma, že by to tak mělo být. Praxe je však jiná, proto moje rozčílění s tím, že je to od nich, kteří ten zip jakoby zakládají nefér a hulvátství k ostaním, i když je to vlastně správně. Ale jak řikám, mě to vůči těm chůdákům, co tam stojí přídě blbý a proto si taky počkám..
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 17. 5. 2005 12:47

Koby píše:Když se to veme objektivně, tak o zip jde. .b]Jenomže proto, že to až na pár vyjímek nikdo nedělá, tak nechci, aby si o mě řidiči vpravo mysleli, že sem hulvát /b]. Samozřejmě, pokud by to fungovalo tak, že v obou pruzích by byl stejný počet aut, pak by to nemělo chybu, o zip by šlo. Jenomže to co se děje u nás je bída. Málo kdo si to lajsken jet až nakonec a tam se snažit "vecpat". Málokod z důvodu toho, že to prostě vypadá blbě a každýmu je blbý s tim zipem začít. A to i mě. Nejdenou jsem takhle až nakonec jel a řikám, že dost aut z pravýho na mě troubila. Na to nemám povahu. Jinak souhlas s váma, že by to tak mělo být. Praxe je však jiná, ob]proto moje rozčílění s tím, že je to od nich, kteří ten zip jakoby zakládají nefér a hulvátství k ostaním, i když je to vlastně správně. Ale jak řikám, mě to vůči těm chůdákům, co tam stojí přídě blbý a proto si taky počkámd/b]..

hmm ... trochu divna uvaha ... skoro ako z cias (ne)davno minulych ... kde bolo nebezpecne vycnievat zo stada ..
... prave naopak .. o co viac nas bude takych co budeme praktikovat zip .. tj. dobiehat volne pruhy, prip. pustat pred seba inych z ukonceneho pruhu .. tym skor si na to zvyknu a naucia sa ja ostatny a nebudu to brat ako hulvatstvo,nefer ci vydrbanost ...
Naposledy upravil richie dne 17. 5. 2005 12:53, celkově upraveno 1
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 5. 2005 12:48

Koby: pokud prichazi zuzeni, prejizdim do pruhu, kde je mene aut, jedu az do konce a nevericne kroutim hlavou, ze se kazdy snazi vecpat do toho "prubezneho" pruhu kdekoli. Ja vzdy az na konci, kde si ten ZIP vynucuji, nedela mi problem najet pred blbecky, kteri umyslne blokuji moje zarazeni z duvodu toho, ze nechapou co je ZIP a zdaji se ukrivdeni maldym frajirekm, co je "predbehl", presne jak pises, dnes to se ZIPem nema co delat, ten vypada kapku jinak, ale pokud se budou porad vsichni ridit tvou "radou" tak se to lidi nenauci nikdy. Staci se podivat na viceproude kruhove objezdy a to, kolik lidi vyuziva ten vnitrni pruh, ja pokazde, pokud nesjizdim hned na prvni odbocce a takto by meli postupovat vsichni, pak by tyto prostredky mely velky vliv na plynulost provozu, jenze kdyz se vsichni pred zipem, kruhacem atd. seradi do jednoho pruhu, tak je pak pruser v plynulosti...
anonymni

Odeslat příspěvekod vencap 17. 5. 2005 12:50

Myslím si, že zkrácení kolony díky vozům stojícím ve dvou místo v jednom pruhu, je poměrně významná výhoda. Poloviční kolona blokuje polovinu křižovatek či dálničních sjezdů před místem zúžení, takže má menší dopad na provoz na okolních komunikacích, na kterých by jinak taky vozidla musela stát.
Takže doporučuji pravidlo zipu využívat co nejdůsledněji.
vencap
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 17. 5. 2005 12:51

Koby píše: ... Jinak další věc, je uplně jedno, jestli je jedna kolona dlouhá 1000m nebo dvě vedle sebe 500metrů, je to jedno. Akorát že u těch 2 kolon to nepojede tak rychle, budou se zmatebně pouštět. ...o/quote]

.. tak s tymto sa da len ciastocne suhlasit ... ak to funguje dobre tak zip je rovnako rychly ... ak niekto zacne zmetkovat tak sa samozrejme spomaly, ale chce to cvik .. nikto uceny z neba nespadol a postupne sa to bude len zlepsovat ....
.. a naviac tu bude aj psychologycky efekt ... mam lepsi pocit ak vidim koniec kolony o 500m ako ked je niekde o 1km (takmer v nedohladne)
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 17. 5. 2005 12:55

goes: ano, přesně tak to dělám... A vynucovat jsem si to musel jen párkrát. Počkám +/- 10 aut a skoro vždy mě někdo z nich pustil. Pokud ne, holt jsem se trochu namáčknul a najednou to šlo... :-)
V2 60°
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koby 17. 5. 2005 12:57

goes: Řikáš to správně. Já ti věřim, ty nevěřícně kroutíš hlavou, jak tam může někdo stát, já zase nemám na to, abych všechny "takto předjel". Na to, aby se to všichni naučili musí být víc lidí jako ty :). Ted zrovna jedu do MB, tam je takových zužení myslim dost, takže pokud bude náká kolona, tak je tam naučim ZIP :D Doufám, že nebudu moc fakovanej :D
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod richie 17. 5. 2005 12:58

goes, JackNO.1: presne tak ... akurat ze ja cakam len tak +/- tri auta ..
Astra G Caravan 1.6 Twinport-Z16XEP; Corsa C 1.0; Octavia II liftback 1.9tdi 77kw -> 1,6TDI;
richie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 5. 2005 13:06

Koby: ja nedelam nic spatneho, jenom vyuzivam toho, co mi zakon dovoluje a svym zpusobem i narizuje. Z pocitu skaredeho cloveka, ze nestojim v te kolone uz jsem vyrostl, z posunku a troubeni si nic nedelam. V poslednich mesicich jezdim s Favoritem a tak mi nedela problem nacpat se tam nejake koktavce, mne to v pripade narazu stvat nebude a jeho jo. At si lidi troubi, at si ukazuji, at si nadavaji, tohle ja nevnimam, kdyz nekdo zacne neco takoveho delat, zacnu taky :) Ti lidi by si to meli konecne uvedomit, jak to funguje a pak by mozna pochopili, ze to neni frajerina nejakych pubertaku s autickem od rodicu.
Jinak drzim palce a pekne jim to nandej :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Dušan 17. 5. 2005 13:25

Mam takový dotaz. Dejme tomu, že se dostanete na konec pruhu, kterej končí...V duchu pravidla zipu pustíte jedno auto a pak se prostě zařadíte...následuje nehoda - ridič auta v pruhu, kam se snažíte vjet narazí z boku do vašeho.
Jak to bude řešit policie? Jeho chyba - nerespektoval pravidlo zipu, nebo vaše chyba - nedal ste přednost vozidlu jedoucímu v průběžném pruhu?
Dušan
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod drgi 17. 5. 2005 14:14

[quote="Dušan";Mam takový dotaz. Dejme tomu, že se dostanete na konec pruhu, kterej končí...V duchu pravidla zipu pustíte jedno auto a pak se prostě zařadíte...následuje nehoda - ridič auta v pruhu, kam se snažíte vjet narazí z boku do vašeho.
Jak to bude řešit policie? Jeho chyba - nerespektoval pravidlo zipu, nebo vaše chyba - nedal ste přednost vozidlu jedoucímu v průběžném pruhu? /quote]

a: vinny je ten, kto ma starsie auto, starsiu STK, alebo sa jednoducho policajtom nepaci, pripadne ma menej znamych a menej penazi na uplatky :-|

b: podla vyhlasky vodic iduci v priebeznom pruhu nesmie ohrozit vodicov v 'stracajucom sa' pruhu. naburat niekoho je celkom slusne ohrozenie. asi by bol vinny ten s naburanym predkom(to je tusim niekde univerzalne pravidlo), pretoze dopredu vidis lepsie ako do bokov.

c: mozno to bola naozaj hnusna mysicka, ktora sa nevydarila - ale kto ti to dosvedci?

ja som raz dostal mysicku od velkeho mercedesu cez tri pruhy (musel predsa odbocovat), a ak by som nepribrzdil, napichol by som ho zboku. a vinny by som bol asi ja, hoci ona urobila taku chujovinu, ako sa malokedy vidi.

drgi
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 90 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
drgi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pepek 17. 5. 2005 18:35

to dušan: Úvaha B) je správně - nedal jsi přednost vozidlu jedoucímu v průběžném pruhu. Je to smutné, ale je to tak. Když padneš na svi..i, která tě nebude chtít v rámci zipu pustit (třeba neukojený a neuspokojený kamionář) a bouchne do tebe, tak to bude tvoje vina.
pepek
Poslední varování

Odeslat příspěvekod anonymni 17. 5. 2005 18:39

pepek: ale vy si navzajem nejnak odporujete, drgi pise, ze tak, ty zase onak :)))
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků