Jízda v koloně

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vladik 16. 5. 2005 12:49

V pátek sem jel po jižní spojce na D11 a před hostivaří sem se dostal do kolony ale moc dobře nechápu jak vznikaj, jedu po volný silnici, pak kolona není tam omezení ani nehoda, jedem tak asi půl kiláku a pak se to rozjede. Pak sem sjížděl na dálnici a tam je uzavírka to beru že to tam skoro stojí ale nepochopím proč to stojí i když už jsme v jediným jízdním pruhu všechny auta za sebou značka je tam na 60 nebo 80 a stojíme. To nepochopím žádný dávání přednosti tam není a stejně je to takový zabržděný, přemejšlel sem že sem měl jet raděj po starý ale dělaj tam teď nějakej kruháč a říděj to tam semaforama tak sem viděl že bych si nepolepšil.
Vladik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chucky 16. 5. 2005 13:24

dějou se to ale věci, ládiku.... :)
chucky
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 16. 5. 2005 13:29

Já zas nechápu tohle - čtyřproudovka, popojíždějící kolona. Po půlhodině dopoposkáču k příčině - dvě lehce nabouraná auta v levém pruhu u svodidel. Pravý pruh volný, bez předmětů na vozovce, odstavný též. A řidiči na jedničku pomalounku projíždějí kolem a prohlížejí si ta nabouraná auta. I ti, kteří před tím tvrdli v koloně.
Párkrát se mi stalo, že už u toho byla policie a jeden z policistů dával znamení ke zvýšení rychlosti. Marně. Oni si prostě musí ty plechy prohlédnout.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vladik 16. 5. 2005 14:37

To znám ale trochu to chápu když už v tý koloně čumím půl hodiny tak se chci aspoň podívat kvůli čemu tam stojím ale když nikde nic není jen prostě víc aut a pak když se to rozjede nic nezpozoruješ že by to něco způsobovalo je to divný, kdo to brzdí netuším. Nejezdím na maximum ale mám rád plynulou jízdu a občas se naštvu když chvíli jedu za autama v pohodě 90(pro mě ideální) a najednou dup na brzdy a 20. Nejčastějc to bejvá když nás nějakej závodník předjede a aby ho nesešrotoval náklaďák v protisměru musej všichni zpomalit ale stává se to že zpomalej i jen tak. :hm
Vladik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 5. 2005 15:14

To bude hustotou/rozestupy, kdyz jede 1 pruh 80 a rozestupy mezi auty jsou cca 5 aut, tak 2 skoro stojici pruhy s auty nalepenymi na sebe = 80/2/5 = kolem 8 km/h :-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod luk 16. 5. 2005 15:25

Jarda2: Někteří jsou nepoučitelní. Každou chvíli slyším o nehodě (často řetězové), která se stala tak, že si někdo prohlížel nabouraná auta. O té tramvajové "dvojnehodě", která se stala přesně takhle, už jsem tu psal...
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 16. 5. 2005 15:35

mno jo, takova havarka ma v provozu nedocenitelne nasledky - prvni minuty po shlednuti havarie si kazdy ridic predstavi v te hromade srotu svoje telo a na chvili jede normalne. Pak ovsem opet zaveli zabijacky pud a honem rychle chce dostat jizdou ztracene minuty
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 5. 2005 16:15

Jednou jsem zazil kolonu, ktera vznikla na ctyrproudove silnici proto, ze v pripojovacim pruhu v protismeru byla bouracka, presneji receno dve tukla auta nalozena na odtahovkach. Holt dementi se museli divat.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod STANÍK 16. 5. 2005 16:42

Mám úplně stejné zážitky jako Vladik. Třeba jsem jel v březnu z Itálie z dovolené na horách klasickou cestou Bolzano - Brener - Insbruck - Kufstein... Nechtěl jsem vstávat brzy jako jeden můj kamarád, který vstal už ve 4 hodiny ráno, aby ujel dopravní špičce okolo Mnichova. Já jsem vyjížděl až kolem 9. hodiny ráno. A právě u města Kufstein, které leží cca 20(nevím přesně) km od Insbrucku začíná kousek Německého území, kterým prochází dálnice 2 krát 2 pruhy a který musíte projet když jedete z Itálie do Německa, Polska, Rakouska, Česka atd jsem byl kolem 11.hodiny. Po značce Bundes Republik Deutscheland jsem přišlápl plyn a liboval jsem si, že navig. sistém nehlásí žádné zácpy kolem Mnichova takže nebudu muset jet do Pardubic přes Rakousko a České Budějovice, ale budu moci jet přes Německo a Plzeň. V této chvíli jsem zvedal telefon a s úsměvem na rtech jsem chtěl volat tomu kamarádovi, který vyjížděl už v 5. A když jsem začal vytáčet číslo, najednou jsem strnul. Ve 180km/h se přede mnou vynořila za zatáčkou stěna aut. Prudce jsem sešlápl brzdy, až na sebe manželka vylila kafe. V koloně jsem zůstal asi 5km. Žádná nehoda, pouze jedna pumpa obležená dovolenářemi. Opět 180 a za chvíli další brždění, tentokrát sjezd. Prostě polští dovolenkáři u každého sjezdu nebo pumpy zbrzdili z jejich 100km/h na 70km/h a postupně vždy až k nule a přitom zůstávali v rychlém pruhu. Na navig. sistému začaly zácpy vyskakovat jak houby po dešti a já chytil nerva. Tento scénář se opakoval vždy po 5km, při jakémkoli sjezdu. Nikde nebyla bouračka ani jiné omezení!!! Prostě neumíme jezdit plynule.
Naposledy upravil STANÍK dne 16. 5. 2005 16:55, celkově upraveno 1
STANÍK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 16. 5. 2005 16:51

staník: plinule je holt plinule... :tleskani Co je to vlastně ta plinule? To je nějaká nemoc?
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod STANÍK 16. 5. 2005 16:56

koudelka: Opraveno pane učitel... :)
STANÍK
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 16. 5. 2005 16:57

staník: :tleskani :tleskani Kolony taky někdy nechápu, vesměs mám blbou zkušenost s TIRáky, ti dovedou udělat skrumáž úplně bez důvodu.
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pepek 16. 5. 2005 17:53

Kdo má možnost, tak ať se proletí třeba s ultralightem nad některou zatíženou silnicí nebo dálnicí a uvidí příčiny kolon a nelogické jednání stovek "takyřidičů". To je pak krásně vidět ten gumový had kolony jak se průběžně zkracuje a natahuje a jak půlka řidičů buď v rámci šetření (aby jim náhodou při malinko větším zrychlení nestoupla spotřeba) nebo lemplovitosti (i nová a výkonná auta) nechává před sebou místa na 10 aut a při zrychlení kolony se ani moc nesnaží přidat a to se pak přenáší dozadu a kolona neubývá, ale narůstá. O bezdůvodné jízdě stovkou v prostředním pruhu na D1 za Prahou a volném pravém pruhu toho bylo napsáno už dost, takže to je jen pro připomenutí, že to taky bývá příčinou kolony.
pepek
Poslední varování

Odeslat příspěvekod luk 16. 5. 2005 18:41

pepek: Nevyčítal bych nikomu, že si (na volné silnici, město je něco jiného) nechává větší odstup. Umožňuje to plynulejší jízdu bez neustálého rozjíždění a zastavování. Také rád dělám to, že tam strčím jedničku nebo dvojku a nechám to jet bez plynu (třeba i k velké zlosti těch za mnou - kteří by si ale stejně nepomohli, průměrná rychlost je stejná). Je to příjemnější, nemluvě o spotřebě a šetření spojky.
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 5. 2005 19:23

luk: Presne tak, delam to uplne stejne. Jednak se nekurvi spojka, nemusis se furt rozjizdet a zastavovat. Ti co jsou tesne za tebou to oceni protoze se nemusi porad rozjizdet a zastavovat. Ti co jsou dale za tebou to oceni jeste vic, nebot diky tomu muze kolona porad jet konstantni rychlosti a tudiz plynulost provozu stoupne (vetsina kolon vznika tak, ze ridici brzdi az na posledni chvili, ti za nima pro jistotu brzdi jeste prudceji a na nizsi rychlost, no a ten desaty uz musi zastavit.
p0etrik
Servismen

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků