Jaký typ zákazníka je ideální pro autosalon

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 7. 2022 13:28

Všichni to beztak vědí :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 7. 2022 13:28

A mně to nevadí.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 22. 7. 2022 14:18

Já jsem ten typ, co má předem jasno, co koupí za auto, akorát není rozhodnut, kde to koupí, objede několik autosalonů a zajímá ho při tom jen to, kde dostane nejvyšší slevu z ceníku.
:D
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 22. 7. 2022 14:27

Akorát se to sešlo.
Na KIA clubu jsem psal toto.

Pro neurotiky, kteří nepřečtou delší příspěvek, podotknu, že z mého pohledu ideální proces objednání vozu vhodný pro 21. století je popsán níže v příspěvku. :)

I s vědomím, že to píšu jako odpověď člověku, který se z té indiferentní masy prodejců a předavačů aut vymyká. Už jen tím, že píše zajímavé informace sem na fórum.
Z hlediska zákazníka.

1) Prodejce vozidla je pro mě zbytečný článek, protože velmi často ví o vozidle méně než já a veškeré informace dohledává v reklamních materiálech a v ceníku. Je pro mě nepochopitelné, že člověk, který má v popisu práce vědět první i poslední o autě, ví toho méně než zákazník, který si chce vozidlo koupit. A že si často i některé odpovědi, které se posléze ukážou být v příkrém rozporu s realitou, vycucává z prstu místo toho, aby řekl "nevím, ale zjistím". Hlavně zákazníka co nejrychleji odbýt, aby užužuž podepsal smlouvu na auto a prodejce mohl svými plky oblbovat dalšího zákazníka. Čest výjimkám.

2) Když si to sesumíruju v hlavě, prodejci KIA byly při výběru předchozího i současného auta jedny z nejhorších.
Namátkou:
a) Neschopnost odpovědět i jen prostým "vaši poptávku řešíme" na email pro dealera, kam jezdím na servis. Se servisem jsem moc spokojený a chtěl jsem dealerovi tedy nechat své peníze i za nové auto. Ani po osobním kontaktu žádná nabídka nepřišla - asi jsem nebyl dostatečně nadšený z toho, že se mi snažili prodat referenční předFl vůz s 12 000 Km s výkonnějším motorem a v lepší výbavě místo zcela nového vozu.
b) Neschopnost dealerů vyřešit zastupitelnost prodejců při dovolené a reagovat v době dovolené na poptávku/dotazy od zákazníka.
c) I u dealera, u kterého jsem vozidlo nakonec koupil, mi neřekli, že prodejce celý týden před předáním auta, kdy jsme měli dořešit papírování, nebude k dispozici a že moje emaily nemají adresáta, i když si mám vyzvednout vozidlo v pondělí ráno další týden.
d) Naprosté žvásty před těmi 10 lety - "ale pane, 1.6 CVVT PŘECE JE turbo motor". Hodinky nebo holinky, motor je vždycky turbo motor. Ten dealer už v našem městě není a baba, kterou na prodejně měli a která tenhle výrok pronesla, se začala živit prodejem pojištění. :)
e) Před těmi 10 lety neschopnost (podle dalšího chování spíš vychcanost?) u jiného dealera, který už také neexistuje, když jsem chtěl koupit auto za "hotové" (myšlen samozřejmě převod na účet, žádný úvěr). Poté co jsem si řekl, že tedy úvěr na 30 % ceny vozidla vemu a sám hned doplatím, přišla změna podmínek (RPSN) po zaplacení zálohy - reakce prodejce: "já se omlouvám, ale mně to na nižší procenta nepustí, tohle si Škofin (ano šlo o KIU) řídí sám".
f) Před objednáním auta tento rok: "Ano pane, jestli to takhle chcete, auto vám přihlásíme a od nás odjedete na značkách". Realita při předání: "Značky vám ještě nedáme, pošleme vám je během týdne poštou".
g) Před objednáním auta tento rok: "Pošlete mi nějaký screenshot, že jste v klubu kia-club.org dlouho a já vám ještě vymyslím nějaký dárek". Realita při předání: "Náš prodejce se předání neúčastnil, i když na prodejně byl, auto nám předal jeho kolega, se kterým jsme nikdy nejednali. Co měl být ten dárek, netuším. Nejde mi o nějaký dárek, ale tohle je také vizitka prodejce a je poznat, že o nějakém řízení vztahu se zákazníky (nebo o CRM, kam si všechny své sliby poznamenají) moc neslyšeli.
h) Před objednáním auta tento rok: "Plné moci pro přihlášení nového auta a přehlášení starého auta vyřídíme před předáním vozidla. V dostatečném předstihu vám pošleme formuláře". Realita: "3 dny před předáním vozidla ještě žádné formuláře nemám, nemám fakturu, na mé emaily nikdo nereaguje, když zkusím zavolat, přijde mi SMS "kontaktujte kolegu". Od kolegy se teprve dozvím, že ten "můj" prodejce má dovolenou a že mi formuláře za chvíli pošlou.
ch) Ocenil bych třeba také to, že když jedu do města, kde to moc neznám a vyzvedávám v něm nové auto, že nemusím celý vyklepaný hned jet s pár cákanci benzínu v nádrži k čerpací stanici. Nechci po prodejci žádné milodary - stačilo by, kdyby si ode mě vzal 1 500 Kč a auto mi natankoval.
i) Když auto objednám v únoru, bylo by prima, kdyby mi prodejce třeba na začátku každého měsíce napsal nějakou zprávu, jak to s autem vypadá - i kdyby to mělo být jen obecné "zatím nic nového nevíme, ale nebojte se, nezapomněli jsme na vás". A jsme opět u toho řízení vztahu se zákazníky.

Jo a bonusové body bych dal za to, kdyby mi na okno nelepili svou reklamu, kterou jsem doma strhával. Na hyzdění auta během toho týdne, kdy jsem marně sháněl prodejce, si čas u dealera evidentně našli.

A takto bych mohl pokračovat. Já jsem "svému" prodejci tento rok dal při zákaznickém průzkumu KIA plný počet bodů. Už jen proto, že jsem se tento rok řídil tím "něco se mi nezdá, neřeším příčiny, kašlu na ně a jdu k jinému prodejci" a tento prodejce byl při objednávání auta fakt příjemný a nechtěl jsem mu kazit nějaké interní hodnocení u importéra. Jen před předáním auta i při předání mi přišlo, že nouzi o zakázky nemají a nejdůležitější pro ně je, aby si zákazník auto co nejrychleji vyzvedl, vypadl a uvolnil místo pro další vozy.
Tím chci říci, že KIA si mě získala pokaždé hlavně svou sedmiletou zárukou a nyní také tím, že ProCeed se mi líbil mnohem víc než vozy konkurence. Dealeři KIA by mě od koupě vozu spíš odradili.

Za prodejce KIA sloužit panychidu nedám.

Za mě ideální nákup vozu v 21. století vypadá takto.
1) Vyberu si předběžně vozy-kandidáty, které bych si chtěl koupit. K tomu žádnou asistenci nepotřebuju.
2) Zarezervuju si online zkušební jízdu. Klidně za ní zaplatím a ocenil bych, kdyby mi částka za zkušební jízdu/delší zapůjčení vozu byla odečtena na finální faktuře, jestliže si auto skutečně pořídím.
3) Vyzvednu si vůz na zkušební jízdu. Blábolícího prodejce nepotřebuju - přečtu si před jízdou manuál. Už vůbec prodejce nechci vedle sebe jako spolujezdce.
4) Vrátím vozidlo.
5) Objednám si online vozidlo v požadované výbavě a vyberu si místo, kde si vozidlo převezmu. KIA si strhne zálohu za vozidlo.
6) Dostanu potvrzení o přijetí objednávky a trackovací číslo do výroby.
7) Chodí mi notifikace, že auto má VIN, že bylo vyrobeno, že bylo doručeno na předávací místo. Přijde mi faktura za vozidlo a všechny údaje potřebné k uzavření PR + HP.
8) Přijdou mi návrhy termínů, kdy si mohu vozidlo vyzvednout. Jeden termín si vyberu.
9) Dorazím na předávací místo. Tam na mě čeká plně natankované vozidlo, které mi předá informacemi nabitý a přitom nevtíravý prodejce. Asi stejně jako v jiných oborech na 10 neschopných zaměstnanců připadá jeden schopný. Protože už nebude třeba živit těch 9 neschopných prodejců, předpokládám, že mi vozidlo předá ten jeden zbývající schopný prodejce, který je perfektně odborně vybaven, má skvělý plat, a proto z něho nečiší frustrace z toho, že je v práci. Když si budu chtít na místě dokoupit nějaké doplňky, nebude s tím problém a doplňky budou na skladě.
10) Vyzvednu si vozidlo. Přijde mi poslední notifikace informující, že objednávka vozidla byla uzavřena, KIA mi přeje šťasnou cestu a po měsíci mi z centrály pošlou online formulář, jak jsem zatím s vozidlem spokojen.

Dokázal bych vymyslet i další varianty procesu, ze kterého bude těžit zákazník a současně se osekají parazitní, zbytečné nebo jen naddimenzované a přitom nevýkonné části prodejní sítě.
A o slevy bych se také nebál. Slevy v eshopu prodejce, při black friday a cenoseči vyčistí pravidelně KIA své sklady.:) Jen zmizí to dohadování s koncovými prodejci, kteří jsou podle mě z velké části potomky koňských handlířů a v našem světě převzali při prodeji jejich roli i se všemi podstatnými charakteristikami této role, které jsou nechvalně známé z minulosti. :)
Naposledy upravil Paul Atreides dne 22. 7. 2022 19:01, celkově upraveno 4
Paul Atreides
nic

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 7. 2022 14:29

To už sem někde četl.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 22. 7. 2022 14:32

To jsem napsal dneska :)
Paul Atreides
nic

Odeslat příspěvekod opasino 22. 7. 2022 14:34

Tak s tímhle počkám,až půjdu srát to akorát tak vyjde na přečtení
opasino
Inventář

Odeslat příspěvekod jjrr 22. 7. 2022 14:36

To máš asi zácpu? :-D
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 7. 2022 14:39

Paul Atreides píše:To jsem napsal dneska :)

Tak něco podobného.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod opasino 22. 7. 2022 14:39

Ba naopak
opasino
Inventář

Odeslat příspěvekod jjrr 22. 7. 2022 14:40

opasino píše:Ba naopak

Tak to čteš moc rychle.
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod saabik 22. 7. 2022 14:42

opasino píše:Tak s tímhle počkám,až půjdu srát to akorát tak vyjde na přečtení

Napadlo mě úplně to samý.
Alpina B3 Touring 2023

Všichni skončíme u Porsche.
saabik
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod opasino 22. 7. 2022 14:43

:D
opasino
Inventář

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 22. 7. 2022 14:46

Člověka potěší, když ví, že lidstvu nevědomky poskytuje službu na místech, kde doposud, měřeno mírou užitku, kraloval nedostižný hajzl papír. :)
Naposledy upravil Paul Atreides dne 22. 7. 2022 14:48, celkově upraveno 1
Paul Atreides
nic

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 7. 2022 14:47

:D :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků