1,5 metru

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 30. 8. 2022 21:13

Za litr rumu, zabiju gumu.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod impact 30. 8. 2022 21:13

No ale pak jsou ty jízdní vlastnosti u mtb dost na houby.
Hyundai je auto do konce života. Zaprvé, nikdy ti ho neukradnou. Zadruhé, nepodaří se ti ho prodat.
impact
Inventář

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 8. 2022 21:14

aikoN píše:Já hustím vždy na maximální tlak uvedený na gumě.

Ja min, moc to drnca a uskakuje na kamenech kdyz je to tvrdy.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 30. 8. 2022 21:14

JardaB píše:Ja uz si nepichnul 2 roky, chce to vcas menit gumu :P

gut ajda!
Tento hon, který zde dělá Mello, agat a ajif, by měl být trestaný. začíná to pomalu hraničit se šikanou.
pozpatku_fijA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 30. 8. 2022 21:21

impact píše:No ale pak jsou ty jízdní vlastnosti u mtb dost na houby.


Jak kde a vypustit se dá vždycky. Většinou jezdím po asfaltu a tam se hodí co největší tlak.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondra S. 8. 9. 2022 12:16

mfilip píše:Ja mel defekt v nedeli 3x.
Pred mesicem jsem pouzil takovou tu radoby cyklostezku, jakoze v realu chodnik, ktera ma kazdou chvili snizeni a zvyseni kvuli vjezdu do nejakych arealu a kdyz jsem na jednom takovem hrbu vlitnul v 35km/h, tak jsem dostal takovy kopened do zadele, az mi vypadnul mobil a rozjebal se.

Tak proto casto silnice, protoze neni cyklostezka jako cyklostezka.
Pokud jsem schopen jet po silnici 35-45km/h, tak silnice.

Co to proboha používáš za kolo a gumy? Já tam měl 700×35 a musel to tlakovat jak kamen a jízda byla nekomfortně tvrdá a vydrkotaná, jakž takž to šlo jen na asfaltu a to ještě jen kvalitní povrch. Protože jsem poškodil i plášt a byla tam malá boule, tak nový koupil už 700×40 ať to není takový kostitřas, ten valivý odpor může být sice o trošku vyšší, ale celkově to asi i tak stojí zato.
Jako lék zde vidím odpružený rám, nebo aspoň vidlici a sedlovou trubku, protože pružina pohltí náraz a nejde to jen na plášť, nebo tlustší pláště. Kdybych měl mít defekty tak často, tak to bych byl schopen do té duše nalít buď tekutinu k zacelení defektu, nebo u motocyklů na rally se používala tzv mouse, což byla obruč z pěnové gumy nahrazující duši a ta se nenafukovala, ale fakt nevím jak to teda montovali?
Jinak u MTB jsem těch defektů měl minimum, protože tlusté pneu toho více pohltí a zachrání, takže když si trochu dáte pozor, tak obvykle není problém.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 8. 9. 2022 16:46

mfilip píše:
pozpatku_fijA píše:
mfilip píše:Rocne mivam i pres 20 defektu.
Staci trefit treba kamen velikosti tresne a hned je zle.
Prurazy o rafek jsou 95% mych defektu, podil pripinacku, slupep z kastanu nebo jezdeckych chyb je bezvyznamny.

špatný pneu anebo špatný tlak v pneu

Foukam na 8ATM.
700x23C proraizis hned


Definice imbecility je, že někdo dělá stále stejnou věc a očekává rozdílný výsledek.
Taky jsem je párkrát cvaknul. Jednou dokonce na jedné díře obě gumy najednou. Pak jsem koupil Vittoria Zaffiro 700x28C, 8bar, a od té doby už nikdy žádný defekt. Akorát když jsem ji projel vyloženě na papír, tak průraz na ostrém jemném štěrku na krajnici. Ale říkám, už byla vlastně projetá durch. Valivé odpory nikterak zásadně větší. Ale třeba tě to lepení baví.
Fakt tedy je, že existují rámy, kde ta guma už dole neprojde kolem sedlové trubky.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod Ondra S. 9. 9. 2022 15:40

Vana666 píše:
Ondra S. píše:.... třeba tlaková vlna kolem kamionu mě občas až překvapí, jak je to silné, pokud jede opravdu rychle.....

Na tohle existuje vynikající recept. Nejezdit na kole tam, kde jezdí kamióny

To je samozřejmně optimální, ale ne vždy se dá vše dokonale objet, takže občas je třeba několik set metrů projet, než se podaří dostat na alternativní cestu, která vede už mimo rušnou silnici.

Situace je taková, že cyklostezky nejsou jako liniová trasa, kousek vede kousek není a jsou blbá místa, která se objíždí opravdu blbě, někdy to ani nějak jinak rozumně nejde, takže tak. Kdo více jezdí na kole, tak to chápe, jak to myslím.
Mohl bych dát příklady, ale to by jste museli fakt znát ta místa.
Ondra S.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 9. 9. 2022 16:00

Pokud bych musel fakt jet někde kousek s kamiónama, určitě bych koukal v prvé řadě za sebe a před blížícím se kamiónem aktivně uhnul, klidně i se zastavením mimo cestu

nespoléhal bych jen že to snad nějak dopadne
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 9. 9. 2022 16:04

Takové výlety jsem si plánoval na neděli ráno. To celkem šlo. Jinak to považuji za ruskou ruletu.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod mfilip 11. 9. 2022 06:55

Ondra S. píše:Co to proboha používáš za kolo a gumy? Já tam měl 700×35 a musel to tlakovat jak kamen a jízda byla nekomfortně tvrdá a vydrkotaná, jakž takž to šlo jen na asfaltu a to ještě jen kvalitní povrch. Protože jsem poškodil i plášt a byla tam malá boule, tak nový koupil už 700×40 ať to není takový kostitřas, ten valivý odpor může být sice o trošku vyšší, ale celkově to asi i tak stojí zato.
Jako lék zde vidím odpružený rám, nebo aspoň vidlici a sedlovou trubku, protože pružina pohltí náraz a nejde to jen na plášť, nebo tlustší pláště. Kdybych měl mít defekty tak často, tak to bych byl schopen do té duše nalít buď tekutinu k zacelení defektu, nebo u motocyklů na rally se používala tzv mouse, což byla obruč z pěnové gumy nahrazující duši a ta se nenafukovala, ale fakt nevím jak to teda montovali?
Jinak u MTB jsem těch defektů měl minimum, protože tlusté pneu toho více pohltí a zachrání, takže když si trochu dáte pozor, tak obvykle není problém.

Normální karbonovou silničku, ne MTB, ne gravel.

700x23C je naprosto normálně rozšířený rozměr, i když teď se prosadil více 700x25C a je teď asi standardem.
Dříve jsem jezdil normálně i na 700x19, možná snad i 700x18.

Máme tu dobré asfalty, obecně na Severní Moravě, žádný problém s třasením kostí nemám.

Defekt mívám nejčastěji, když ve vyšší rychlosti trefím nějaký kámen, velikosti třeba menšího vlašáku, takových na cestě občas bývá na krajinici dost a při těch třeba 35+ jej staci dobre trefit a jsem bez luftu.
Foukam na 8ATM, v tlaku problem není. Beru to jako normalni stav.

Planuju prechod na 700x25C.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 11. 9. 2022 07:11

No vidíš, věkem, zmoudřením a postupnou optimalizací se za chvíli dostaneš na těch 700x28C. :D
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 9. 2022 07:26

dement.jpg
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 11. 9. 2022 09:51

Nekenieh píše:No vidíš, věkem, zmoudřením a postupnou optimalizací se za chvíli dostaneš na těch 700x28C. :D

To většinou nejde, úzké vidlice. Šířka pláště 23 mm je standard.
jjrr
Poslední varování

Odeslat příspěvekod aikoN 11. 9. 2022 14:06

A nebylo by lepší na ten ráfek prostě nastříkat trochu gumy?
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků