Řešení škody na voze při vrácení z operativního leasingu

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Redlajn 12. 1. 2021 19:51

aikoN píše:Starost = cokoliv, co s výjimkou paliva přináší další náklady nad rámec měsíční splátky. Tedy například to, že musím leasingovce auto vracet jako leštěnku, nechci-li platit x-krát spoluúčast nebo odhadovanou ztrátu hodnoty.

Drobný oděrky jsou ok.
Redlajn
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 12. 1. 2021 19:57

garážmistr píše:Jasně, v ceně jim doneseš auto obouchaný ze všech stran.


Nevím, jestli obouchané ze všech stran, ale čekal bych minimálně nadstandardní toleranci.

Jako, Rapid má teď skoro 2 roky a do dokonalosti má za tu dobu celkem daleko, co se stavu laku týče. Létám s korekční tužkou kvůli kamínkům furt. Čelní sklo má hodně ďubek. Na zadních dveřích na straně řidiče vlasové škrábance, jak se o to někdo otřel. Dvakrát jsem rozlešťoval, jak se o to někdo otřel autem při parkování. Třeba tohle bych čekal, že neřeknou ani b
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 12. 1. 2021 20:03

Redlajn píše:Drobný oděrky jsou ok.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondras3 12. 1. 2021 20:25

voborl00 - stačí ten měsíc předem a pak to polohromadně opravit.
Hlavně pak neměj nějaký nápady jako spojovat ty události do jedný formou obtažení boku auta o sloupek nebo tak něco, to už se leasingovky naučily.

Jestli o nějakých oděrkách víš, klidně dej odkaz na fotky - pošlu "nacenění" :)
2020 Octavia
Ondras3
Nováček

Odeslat příspěvekod voborl00 12. 1. 2021 20:59

Díky za podnětnou diskuzi, pomoc a informace obecně. Vidím že taktéž vyplavalo na povrch ono dilema, "jet s každým škrábancem obratem do servisu". Také to byl jeden z důvodu mého primárního dotazu, když to převedu do reality, tak doteď jsem byl také zvyklý na existenci různých těch provozních škrábanců apod. u mnou vlastněného auta, kdežto, jak už zaznělo, smlouva, resp. manuál stanoví, že by skutečně bez zbytečného odkladu mělo dojít k nápravě škody na vozidle.

A teď když to převedu do reality všedního dne - auto zapůjčené na několik let, přičemž je nad slunce jasné, že typické "nehody" typu nárazníky, ráfky, maska, interiér budou na denním pořádku. A pokud bych měl s každým vrypem na nárazníku jet do servisu, tak i když zaplatím spoluúčast, tak reálně nebudu jednat jako správný hospodář, jelikož, pokud by se to dělo hromadně a opakovaně u všech klientů, tak pojišťovna za chvíli vykrvácí. Ze selského pohledu, pokud se tedy nejedná o nějakou závadu způsobující technickou nezpůsobilost, by bylo právě optimální praktikovat ten mnou dotazovaný styl, tzn. posbírat škrábance za celou dobu, odrbat ráfky po celém obvodu, pozvracet interiér od podlahy po střechu, a pak ten obligátní měsíc před vrácením na pár pojistných událostech dát teprve auto dohromady.

Na výstupu zpět k leasingovce bude v obou případech (tedy řešený každý škrábanec zvlášť vs. vyřešení šmahem naráz) auto ve shodném stavu, ale nákladově na straně pojišťovny (která ovšem zcela jistě v čase ceny leasingovkám upravuje) i řádově jinde.

Ale mé dotazy právě pramení z té nevědomosti, zda si mě pak v tom měsíci před předáním přebírající "nevysvačí" a nevykrvácím v tom za statisíce (viz příklad s RLine Passatem) ? To bych tam opravdu raději jel z každým vrypem delším než 5 cm zvlášť. Ale ani tady nevím, jestli pak nespadnu do nějakého nad-limitu, když tam budu každý měsíc s desetitisícovou položkou na karoserii, ale nechám jim tam pokaždé maximálně tisícovku spoluúčasti?
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ondras3 12. 1. 2021 21:13

Nic jako nadlimit není, jeď tam klidně s padesáti spoluúčastmi :) Nemají na to proces a zároveň jsou to (leasingovky) tak velký firmy, že lidi z salesu a lidi z remarketingu se nikdy nepotkali. Tohle se řeší až na úrovni fleetů. Ale jednodušší je to vyřešit najednou ten měsíc, dva před vrácením. Klidně bez poblitýho interiéru. :D

Oni tu prohlídku před vrácením mají proto, aby se jim vracela auta v tip top stavu a nemuseli se s tím srát sami.
Takže když ti to na té prohlídce měsíc předem napočítají, tak ty máš pak spoustu času se rozmyslet, co s tím budeš dělat. Je to celkem win-win situace.

Ber to i takhle - Dekra/SGS a další nemají s leasingovkou nic společného, je to nezávislý arbitr, který je u lepších leasingovek do procesu vložen, aby nedocházelo ke sporům na téma střet zájmů. Tomu technikovi Dekry je buřt, kolik zaplatíš, protože z toho nic nemá.

Tak snad jsem to napsal čitelně, dneska už tam padly dvě tetrapaky.
2020 Octavia
Ondras3
Nováček

Odeslat příspěvekod voborl00 13. 1. 2021 21:08

Děkuji za super insight! Již jsem tedy v obraze a chápu alespoň fragment toho OL workflow. Díky
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků