Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
JardaB píše:Zjistete si energetickou účinnost bezne uhelne elektrarny, moc rozdil oproti spalovacímu motoru to není. Pak zapocteme ztraty prenosove, účinnost elektromobilu a jsme kde??? Pravda, paroplynove elektrarny mají účinnost lepsi ale ty se pouzivaji spis na vykryti spicek, jak to je drahe.
OTA21 píše:Tak on určitě někdo propočítal, kolik energie je potřeba na vytěžení ropy, výrobu a distribusi benzínu\nafty a pak provoz ICE auta, no a srovnal to s ele autama. Jen to najít.
OTA21 píše:Tak on určitě někdo propočítal, kolik energie je potřeba na vytěžení ropy, výrobu a distribusi benzínu\nafty a pak provoz ICE auta, no a srovnal to s ele autama. Jen to najít.
Arnie J píše:goesi kupuješ elektromobil?
evlo píše:Tak hlavně elektrárna vidí míň lidem pod nos než auto v praze
JardaIIx píše:OTA21 píše:Tak on určitě někdo propočítal, kolik energie je potřeba na vytěžení ropy, výrobu a distribusi benzínu\nafty a pak provoz ICE auta, no a srovnal to s ele autama. Jen to najít.
Právě existují studie, které vypočítávají, že se elektromobil z pohledu ekologie globálně nevyplácí. Ale jsou to studie vědeckého undergroundu, nejsou žádoucí, stejně jako klimaskeptické, takže asi bezcenné - v současné době.
JardaIIx píše:evlo píše:Tak hlavně elektrárna vidí míň lidem pod nos než auto v praze
Toto imho dost dobře řeší CNG. V produkci "skleníkových plynů" tahá za kratší konec. V emisích látek, které škodí přímo lidem ve městech, má ale výrazně navrch oproti benzínu nebo naftě a to i bez filtrů pevných částic. Podle mého je CNG nejracionálnějším alternativním palivem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků