Ještě je to vidět i na palubce. Myslel jsem, že je jen špinavá a půjde vyčistit. Jaký byl šok, když i po profi tepování, vč. leštění plastů, vypadala stejně. To bahno se zažralo do měkčeného plastu a díky tomu vypadá pořád jako špinavá. Tohle nemůže být náhoda. Plus fotografie z místa, kde ho předchozí majitel kupoval +-měsíc předtím - povodně.
Cena byla nižší, ale nikterak neobvyklá pro daný typ vozidla. Vrány začínaly na 25, absolutní top stavy za 100, Tohle přišlo na 50 a za tu cenu jsem mohl mít x jiných stejných typů, které nebyly zaplaveny. Já vůl si toho nevšiml, ale to mi podle mě nebrání se soudit o skrytou vadu. Ze zákona je na to dnes snad 5 let na uplatnění a ve smlouvě se o záplavách fakt nezmiňuje.
Já když kdysi prodával dům s vadou, tak jsem jí přesně do kupní smlouvy popsal, s tím, že na to dávám velkou slevu - toto je dle právníka jediná možnost, jak se nenechat tahat po soudech. Zrovna u těch nemovitostí se prodloužila lhůta pro skryté vady z 6 měsíců na 5 let. Jak je to u aut nevím, zjistím. A je úplně jedno, jestli o tom prodávající věděl, nebo ne. Odpovědnosti ho to nezbavuje.
edit: Tak u auta je to 6 měsíců.
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/d ... 80427.htmlTak podle právníka to, jestli o tom mladík věděl, nebo ne, nemá vliv na zodpovědnost za skryté vady a šance na výhru je velká. Takže jdu do soudu. Dávejte si bacha i vy, co chcete prodat nějakou šunku a prodávající neupozorníte na všechny vady.
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/d ... 80427.html
,,Zákon stanovuje maximální dobu šesti měsíců od uskutečněného prodeje jako dobu, ve které se může projevit skrytá vada. Může se jednat například o vadné turbo nebo palivové čerpadlo, únik chladicí kapaliny nebo oleje a tak dále. Projeví-li se vada v šestiměsíční lhůtě, pohlíží zákon na věc, jako by byl vůz vadný už při převzetí."
Navíc mám právníka, který chce 20% z vyhraného sporu a z prohraného nic, takže jdu do toho, nemám co ztratit !! :ymdevil: