Proč se v Rak., Německu a jinde jezdí o tolik lépe?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 10. 8. 2015 08:44

Taky se Vám stalo že při výletu k západním sousedům se najednou provoz stal jaksi plynulejším, příjemnějším a hlavně bezpečnějším? Přemýšlel jsem o důvodech a tady jsou:
- všichni jedou cca. stejně rychle (vyjma německa). nepotkáte Felcku jedoucí ekorun v prostředním
- silnice jsou kvalitní a není důvod "brousit" levý pruh jako na D1, sjezdy jsou dlouhé a čas pro najetí i sjetí je dostatečný
- pokud to jde jedou všichni v pravém pruhu
- funguje elementární ohleduplnost s spíš defensivní způsob jízdy
- umějí aplikovat pravidlo zipu
- dobře značené silnice a sjezdy
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 10. 8. 2015 08:47

Značení v době navigací už není až tak důležité ale jinak celkem souhlas
Ani ta defenzíva není podle mě tak výrazná, najde se dost co jedou velmi svižně, hlavně v Německu
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 10. 8. 2015 08:49

jezdim se tam jakoby vic uhlazene a ohleduplne.kazdopadne nejlip se mi jezdilo v rumunsku.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 10. 8. 2015 08:50

Asi jezdime nekde jinde. V rakousku je to dle meho 10x vetsi tragedie nez u nas. Absolutni bezohlednost ve stylu "ja jedu dle zakona a ty si vyser oko". Uvolnovani pruhu na viceproudovych v podstate neexistuje, najedou od leveho, daji 129 a takto jedou 300 km dokud nechteji odbocit apod. Stabilne ucpane pruhy vice vlevo a prazdne prave. Pri podjeti troubeni, blikani apod.
Okresky byt maji cedule jak krava ze se jezdi v pravo aby se dalo predjet, vecne nalepeni na stredu, umozneni predjizeni minimalni apod.

Nemecko nebudu hodnotit tam moc najeto nemam.
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 10. 8. 2015 08:56

+10
v Rakusku sa jazdi dost nahovno a nedajboze ked je sviatok, sraci na ceste a kolkokrat sa brzdi z 90 na 50 kvoli minimalnej zakrute....kacet

Madarske okresky to iste v bledomodrom
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 10. 8. 2015 09:06

V Německu se jezdí dobře, ale pokud němec vyjede za hranice, tak se mění v hovado utržený ze řetězu. Pokud vidím někoho prasit, je to povětšinou němec!

Jinak na dálnicích tu zdánlivou pohodu dělá kvalita povrchu. Nikdo nemusí jet vlevo z donucení, protože pravý je nesjízdný. Proto se mi jezdí daleko lépe i třeba na Slovensku, kde mají dálnice v lepším stavu.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 10. 8. 2015 09:10

Kdyz je hustsi provoz, jezdi hromada lidi jak kokoti i v Nemecku. U nas bude proble, ze vzhledem k nedostatku dalnic je husty provoz furt zvlast na D1...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 10. 8. 2015 09:11

souhlas s goesem, v Rakousku bych řekl, že je to stejně na kokot jako u nás. Co se týká Německa, tak asi lepší, ale určitě nesouhlasím s tím vychvalováním kvality jejich dálnic, jako jsou lepší, ale rozhodně to není nějaká stoprocentní hitparáda (Německo)
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 10. 8. 2015 09:12

goes píše:Absolutni bezohlednost ve stylu "ja jedu dle zakona a ty si vyser oko".


Na tom není nic špatně. To právě vytváří výše zmíněnou uhlazenost. Plynulost je základ. Jestliže všichni chápou, že nemá smysl se tlačit dopředu kvůli pár vteřinám, tak na tom všichni ve výsledku vydělají plynulostí, bezpečností a tím i časovou náročností. Asi vyšší matematika.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 10. 8. 2015 09:13

tak určitě :oboze
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 10. 8. 2015 09:15

Že zrovna ty to nechápeš je v podstatě potvrzení mých slov :D
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod boss-ivoss 10. 8. 2015 09:17

V Německu potkávám méně nevyjezděných řidičů, kteří jedou na státovce (Bxxx) s mimoúrovňovými kříženími 80 km/h (když je povolená stovka), než u nás.

Taktéž méně často potkám nějaké pomalé vozy (stará Avia, zemedělci s 2 vlekama se slámou, ...), což zase asi souvisí s technickým stavem těch vozů.

Ve městech pak přidám kapacitnější křižovatky (často 2 odbočováky), zároveň s pěkným vodorovným značením pruhů i v křižovatce.

A pak maličkosti typu trvalá zelená (plechová) šipka při odbočování doprava...
boss-ivoss
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 10. 8. 2015 09:21

Kibitz píše:Že zrovna ty to nechápeš je v podstatě potvrzení mých slov :D


klidně si to mysli, na tom jak to je ve skutečnosti to nic nezmění
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 10. 8. 2015 09:26

dost me v Cesku serou ruzna omezeni rychlosti, v rakousku i nemecku je mimo obec tusim 100vka a pekne to odsejpa .. V Cesku porad nejaka omezeni a nejlepe se značkou 30km/h....
Chapu ze pro zavodniky je to mozna vetsi peklo protože predjet homogenni masu lidi jedouci podle predpisu je tezsi nez prokličkovat cesky roztrhany had, ale pro člověka jedouci na pohodu je cestovani po dalnici v nemecku, rakousku ale i italii, Francii, holandsku, Belgii, Svycarsku, spanelsku (jinde sem neridil a nebo to je horsi) daleko prijemnejsi a v dusledku zdaleka méně namahave.
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zamis 10. 8. 2015 09:27

Třeba dálnice z Vídně na Graz mi přijde stejně hnusná jako naše D1. A to nejen povrhem....
Když spočítat znáš hromadu svých zisků a na jediný hod vše riskovat, zas po prohře se vracet k východisku a nezavzdychnout nad mořem svých ztrát, pak vítěz na širé jsi zemi.

Já jsem ten člověk, před kterým Vás rodiče varovali.
zamis
Mr. Balaton
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků