Převzetí nového auta - přístup prodejce

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod resp.25 26. 6. 2015 20:17

Dobrý den,

chci se zeptat na kolik je normální to, co zažívám za problémy po objednání nového vozu, protože je to naše 4 nové auto za 15 let, ale toto jsem nikdy nezažila, tak jestli jsme měli dosud jen štěstí?

Až do podpisu smlouvy bylo všechno v pořádku, cenová nabídka nebyla nejlepší, ale zastoupení v místě bydliště rozhodlo, že jsme objednali kde jsme objednali. Ujistili jsme se, že i po objednání je čas na dodatečné změny v konfiguraci, protože jsme ještě nebyli úplně rozhodnutí co přesně za výbavu chceme. Odpovědí bylo, že na změny je času dost. Potud vše v pořádku, vstřícné jednání.
Takže po nějakém čase jsme provedli úpravu výbavy, cena vozu se zvýšila asi o deset tisíc, ale prodejce si neodpustil upravit procentuální výši slevy o nějakou tu desetinu dolů, což sice ve výsledku dělalo "jen" asi tisíc korun, ale v kontextu podprůměrné nabídky v porovnání s konkurencí už mi to přišlo jako drzost a dovolila jsem se proti tomu ohradit. Dostalo se mi jen spoustu nesmyslných výmluv. A od této chvíle už bylo všechno špatně. Totéž se opakovalo ještě při další drobné úpravě výbavy, takže ve výsledku auto proti původní dojednané slevě podražilo o několik tisíc. Prodejce se chová naprosto neprofesionálně, nadřazeně a jeho nejoblíbenější fráze je, že můžeme odstoupit od smlouvy (za 10% z ceny, takže 50tis Kč). Zároveň seká spoustu "chyb", které podle mě ani nemůžou být chyby, spíše naschvály, ale všechno se po něm musí 10x kontrolovat. Ale dobře, přestala jsem to řešit a raději se těšila na nové auto.

Přišel čas přebírání auta, po zkušenostech jsem nečekala bezproblémové převzetí a obrnila se. Vyplatilo se. Hrůza. Přeskočím rovnou k věci a přeskočím otřesné chování prodejce, když zjistil, že si jen nehodlám převzít klíčky, ale auto budu kontrolovat - a to se ještě nic nedělo.
Lak na střeše a kapotě je poškozený. Těžko to popsat, bohužel jsem neměla kvalitní foťák, ale řekla bych, že se jedná o lehké poškození od krup, možná. Prodejce to zkoušel všemožně bagatelizovat, že je to od vody, pak zase od mléka či co. Nejdřív kolem toho lítal s mokrým hadrem, pak leštěnkou, nakonec ještě nějakým dalším přípravkem - po každé jeho snaze byla vada jen víc a víc patrná.

Nakonec jsem objevila ještě jeden škrábanec, sice na plastovém dílu, ale i tak. Takže v už velice vypjaté situaci (díky jednání prodejce, já udržela nervy na uzdě i přes jeho chování) jsem odmítla vůz převzít, načež mi prodejce ještě skrytě pohrozil, že vůz tedy budou převážet do lakovny, že si pro něj musí dojet, naložit, složit a znovu zpět, čímž chtěl naznačit, že hrozí poškození...prostě příšerné, arogantní až agresivní jednání.

Chci tak moc, když chci nový vůz ve 100% stavu a k tomu v jednom balíčku, když už ne příjemné, tak alespoň profesionální a férové jednání? To znamená, že myslet si může co chce, ale se zákazníkem, který u nich kupuje výrobek za půl milionu, musí jednat slušně? Říkám si, jak by u takového prodejce pak vypadala případná reklamace, kdybych auto převzala...?
resp.25
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2015 20:20

Chtěl bych mluvit s majitelem servisu, případně bych šel za dovozcem. A v případě lakování nebo rovnání střechy bych chtěl výraznou slevu, případně jiné auto.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lemmy K. 26. 6. 2015 20:25

Tohle rozhodně normální není. co to je za partu?
Lemmy K.
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2015 20:28

Tohle nejspíš z pochopitelných důvodů nebude chtít do vyřešení situace zveřejnit.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 6. 2015 20:36

Nevím, jestli by nové auto prošlo, dokonce si myslím, že i opravované je vlastně nové, pokud je opravené podle standardů výrobce a pro požadavek jiného auta nebude moc nikde opora, ani ve smlouvě, ani v zákonech. To sleva by byla určitě namístě.

Jinak ne, to fakt není normální. Je teda pravda, že ochota a přístup prodejce se po podpisu smlouvy více nebo méně mění z ochoty na neochotu téměř všude, ale popisované je fakt síla.

-- 26. 6. 2015 21:37 --

Co je to dealera by zajímalo i mě. Klidně SZ.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Paul Atreides 26. 6. 2015 20:38

Normální to určitě není, ale měl jsem podobnou zkušenost s NH CArem (KIA Praha).
Než jsem zaplatil zálohu za auto, vše bylo v pohodě. Po zaplacení zálohy vše bylo problematické.
Od té doby se řídím tím, že jak vidím náznak nevstřícnosti/arogance/neochoty (stále vidím tu paní, co je nas*ná, že auto chci, resp. musím přebrat v sobotu), nepátrám po příčinách, ale mizím a snažím se minimalizovat škody.
Paul Atreides
nic

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 6. 2015 20:40

+1
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lexx 26. 6. 2015 20:41

K té smlouvě - neměla by se nejdřív jasně stanovit výbava a až pak uzavírat smlouva? Právě kvůli předcházení případným nesrovnalostem.
V pivu je vitamínů málo, proto jej musíme pít hodně.
Lexx
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar_Šeran 26. 6. 2015 20:46

No jsem rád, že jsem zatím měl štěstí a nic podobného na mě nikdo nezkoušel. Zatím pokaždé i po podpisu smlouvy a úhradě super jednání.
R18Z4
Aštar_Šeran
The Baker
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 26. 6. 2015 20:46

úpravy konfigurace jsem dělal u všech aut a vždycky bez problémů. Jednou dojednaná sleva zůstala stejná. Možná, kdyby se výrazně měnila cena auta směrem dolů, tak bych pochopil i snížení slevy. Ale pokud se cena auta zvyšuje, což je obvykle pravidlem, tak je fakt prasárna slevu ještě ponížit
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lemmy K. 26. 6. 2015 20:51

Aštar_Šeran píše:Tohle nejspíš z pochopitelných důvodů nebude chtít do vyřešení situace zveřejnit.

To chápu. Ale člověk je zvědavej...
Lemmy K.
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 26. 6. 2015 20:52

Já tedy když podepisoval smlouvu tak jsem měl jasno co chci.
myšpulín
Štamgast

Odeslat příspěvekod maincoonsback 26. 6. 2015 21:07

To je prostě pech.
Ale je složitá doba, lidi jsou přepracovaní, *****..ní a neumí reagovat s odstupem a většina lidí pak situaci ještě víc vyhrotí. Slečna paní tazatelka ví prd jestli prodejce byl jen koko...t a nebo ten den, kdy se situace sesypala byla xtá v pořadí co ho ten den prostě vyprudila.

Tím to neomlouvám, jen nehci paušalizovat...

BTW. Měl sem vždycky štěstí a změnu chování před a po podpisu smlouvy sem nikdy nezaznamenal.

Hlavní chybu vidím v té změně specifikace. To ať si kdo chce říká nepovažuju za normální a po podpisu smlouvy je to vždy VSTŘÍCNÝ krok prodejce ať už to prezentuje jak chce. Výše slevy by se ale asi v dnešní době měnit nemusela..., ale umím si představit, že třeba jen změna barvy může mít na prodejnsot toho daného předobjednaného auta velký vliv (stejně tak určitá výbava).

Takže v tomto případě trošku vidím tu chybu na obou stranách,a le vím o tom prd.

P.S. Změnu prodejců spíš vidím při servisování auta, tam jsou rezervy asi všude a to je to nejhorší co může člověka vůbec s autem potkat... byť jen obyčejná návštěva servisu. To mi připomíná něco jako zubaře... Nikdy to nedopadne dobře... :mrgreen: - pokus o vtip.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Lukas063 26. 6. 2015 21:25

tohle by asi bylo něco na mě :-)
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brk77 27. 6. 2015 08:05

Cca před dvěma měsíci jsem přebíral novou škodovku a asi týden po převzetí mi volala nějaká slečna/paní zastupující automobilku, jestli bych neměl chviličku čas a neodpověděl ji na pár otázek.

Bylo jich nakonec docela dost a vše se motalo kolem dealera. Začali pozvolna, jestli převzetí automobilu byl v dobrém slova smyslu jedinečný zážitek a postupně jsme se dostali přes chování personálu, upozornění na servis až k tomu, jestli bylo na prodejně čisto. Na úplný závěr se mě zeptali, zda-li mé odpovědi mohou poskytnout i prodejně. Vše bylo ano/ne a 1-5 pro snadné vyhodnocování.

Nevím, do jaké míry se tohle dělá plošně a jak je na tom konkurence, ale na mě zapůsobilo velmi příjemně, že si automobilka takhle monitoruje dealerskou síť. Prodejce v pohodě, auto zatím taky a snad to tak i zůstane a tenhle dotazník pak byla taková pomyslná třešnička na dortu.
brk77
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků