Proč EU auta nemají automat ve standardu ?

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kevil 9. 1. 2014 02:01

Důvod, proč mají v USA všechna auta automatiku je jednoduchý. S ručním řazením by jim při popojíždění ve městech upadla ruka, nemluvě o vyšších nárocích na řidiče. Rozhodně není důvodem to, že "může automat snižovat únavu řidiče při dlouhých jízdách". Únavu sníží jedině pořádně se vyspat a dobrý kafe. To platí alespoň na mě.

P.S. Loni jsem na Aljašce a západě USA najezdil za 2,5 měsíce 15 725 km, s automatem :-)
Kevil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 1. 2014 07:48

a zadupnul jsi napoprvé brzdu místo spojky? :D
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 9. 1. 2014 07:54

Pokud by byl automat podobně nerozbitný jako manuální převodovka, měl na spotřebu motoru stejný pozitivní vliv a byl za stejnou cenu při nákupu, tak bych volil nejspíš taky automat. Jinak není o čem...
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 9. 1. 2014 08:12

evlo píše:U HDM to bude asi ta spotreba hlavne, ta v eu prodava a pri zdejsich cenach paliva to neni nijak divne.

já měl u Volva & HDM automatem lepší spotřebu než se stejným autem a manuálem. Je to tím, že ten automat točil o cirka 500ot méně. Obě skříně 5st.

-- 9. 1. 2014 08:22 --

speleo píše:Pokud by byl automat podobně nerozbitný jako manuální převodovka, měl na spotřebu motoru stejný pozitivní vliv a byl za stejnou cenu při nákupu, tak bych volil nejspíš taky automat. Jinak není o čem...

ani manuál není nerozbitný. Je tam bohužel spojka a dost často dvouhmotnostní setrvačník. Donedávna jsem se drbal na palici, když jsem viděl cenu výměny spojky na Volvu (kolem 25-30t Kč), ale pak jsem slyšel cenu výměny spojky na KIA Sorento (na motor jsem se toho mechanika neptal), tak i repase automatky na Volvo je "zadarmo". 78 papírů za to chtějí ... neautorizák, v autorizáku více.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 9. 1. 2014 08:24


od PoliceCollector 8. 1. 2014 18:17
nebylo by fajn kdyby automat byl standardem i zde ?


Nebylo, vždyky bude fajn mít možnost volby. Stejně tak zůstane i do bucna běžný, že dražší technologie budou options a levnější standard.

Pokud existuje možnost, udělat autoškolu jen na automatickou převodovku a poté mít ŘP s tímto omezením, byla by to jedna z věcí která by mohla znatelně pomoci plynulosti a bezpečnosti provozu. Je dost lidí, kteří se s manuálem trápí a jeho používání je stresuje, vysiluje a celkově vystavuje nebezpečným situacím. Pokud neexistuje, jsem všema deseti pro. Stejně tak je plno lidí kteří MT bez problémů zvládají, ale pohybují se převážně ve velkých městech, kde je AT opět přínosem. Na druhou stranu nevidím důvod zavádět automat plošně, stejně jako nesouhlasim s tvrzením že kdo vyzkoušel automat, už se mu řadit nechce.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 1. 2014 08:58

např. já jsem důkazem, že to tvrzení neplatí
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Špidla 9. 1. 2014 09:41

Kdyz maji v usa vsechny auta automaty, rekni mi proc se v evrope m5, m6 nabizela s ATM a v usa i s manualem...bmw to prave zduvodnovalo tim, ze v usa je o manualy vetsi zajem nez v eu...

jako chapu, ze kdyz amerikanec hopsa rano hodinu a pul v kolone, tak ten automat muze pridat na pohodli, jinak v tom nejaky zasadnejsi rozdil nevidim...
Špidla
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 9. 1. 2014 09:49

Před pár měsíci proběhla netem zpráva, že USA prožívají renesanci ručně řazených skříní. Důvodem může být i cena PHM. Kdo má čas a chuť, může dohledat.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod petrklm 9. 1. 2014 10:07

Arnie J píše:a zadupnul jsi napoprvé brzdu místo spojky? :D

Přiznám se, že na prvních 200 metrech hned třikrát :-D , přejížděl jsem od místa koupě k pumpě...
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 1. 2014 10:16

to je ještě v pohodě, mně se to stalo i při předjíždění :D
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 1. 2014 10:18

tak to ste poradny lopaty, me se to nikdy nestalo a to sem nemel ani levou nohu zasunutou pod sedacku, jak se radi
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 9. 1. 2014 10:21

mě taky ne
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 9. 1. 2014 10:21

To se muze fakt stat leda totalni lopate...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod burty s krenem 9. 1. 2014 10:24

blbost
VW Golf VI Variant 1.4TSI 90kw (@103)
Ford S-max 2.2 TDCi 147kw
burty s krenem
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 9. 1. 2014 10:31

JardaB píše:To se muze fakt stat leda totalni lopate...

to já taky jsem :D

holt jsem jel trochu akčněji a v zápalu boje jsem se zapomněl ... ale to jsem to auto měl týden
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků