Nabíjčka z Lídlu - Ultimate Speed ULG 3.8 A1

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 16:41

icotech852: že kyselinovej baterii velke nabijacie prudy nevadia ??

Opravím tě, vadí. Přinejmenším z důvodu nadměrného ohřívání článků, ale i z proto, že vysoké proudy omezují hloubkové chemické přeměny na deskách a nabíjí spíše povrchově, tj. výsledkem je nižší kapacita.
Proto také výrobci doporučují nabíjení maximálně desetihodinovým proudem. Nižší proud je výhodnější a šetrnější, jen to holt trvá déle.


jinak to "..a mozes ist do p...." mám chápat tak že ti docházejí seriózní argumenty ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 16:44

o tom mi mozes porozpravat...najma o tvojom alternatore v aute,ktory pravidelne dobija tvoju bateriu pocas jazdy...ako sa tam dodrzuju nabijacie prudy :-))
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 16:48

klidně ti o tom porozprávam. Alternátor běžně v první fázi nabíjení dobíjí proudem řádově desítky ampérů, ale tohle trvá jen krátkou dobu desítky sekund až několik minut. Pak se proud ustálí na hodnotě v jednotkách ampérů nebo ještě méně.
Samozřejmě platí to pro akumulátor který je v pořádku, dobíjený běžným provozem.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 16:51

tak mi tu nehovor o nejakej ziarovke do serie prosim ta...lebo si si ju zabudol pricinovat za alternator.... :pozor
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 16:55

Asi jsi nepochopil podstatu problému. Alternátor je sice tvrdý zdroj, ale běžně nabíjí v podstatě nabitý akumulátor, tj. malým proudem. Pokud se ti akumulátor v autě někdy vybije, je to nežádoucí stav vyvolaný poruchou nebo zapomenutým světlem, a alternátor s s primitivním regulátorem s ním moc nepočítá a v tomhle případě to holt do baterky rve silněji.
To ale neznamená že je to tak správně a že to nabíječka nemůže udělat mnohem líp a šetrněji
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 17:00

ano ...to je teoria
prax zial hovori o tom,ze ked si zabudnes vypnut svetla na parkovisku a baterku das do nuly,poprosis suseda o startovacie kable a tak ci tak sa ti bateria dobije z alternatora pocas jazdy....takze nejake dobijanie v garazi s "dobrym pocitom" ako sa vzorne staras o svoju bateriu su mi vies kde...
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 17:07

Furt nějak nedokážeš rozlišit správný postup a případ nouze
anebo to omíláš furt dokola schválně, protože jiné argumenty už opravdu nemáš
Naposledy upravil Vana666 dne 16. 10. 2013 17:08, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 16. 10. 2013 17:08

to ze su tobe "vies kde" je jedna vec, realita je vec druha. tys tvrdil ze to kyselinove nevadi, vana prokazal ze vadi, a ty na to odpises ze tobe je to "vies kde". fakt diskuze na urovni.
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 17:40

samozrejme ze nevadi a je to zanedbatelne a navyse aj z praxe som dokazal ze ano...mam za sebou prax v nabijani aku zdviziek aj aku vozikov vo vyrobe...takze mi nieco rozpravajte o ziarovkach do serie - kktina a tym som skoncil.

-- 16. 10. 2013 17:47 --

Hyza píše:to ze su tobe "vies kde" je jedna vec, realita je vec druha. tys tvrdil ze to kyselinove nevadi, vana prokazal ze vadi, a ty na to odpises ze tobe je to "vies kde". fakt diskuze na urovni.

Hyzoj,nezapajaj sa do diskusie pokial si nepochopil pisanemu textu.Samozrejme ze mi su "vies kde" reci o setrnom nabijani kyselinovej baterie v aute (a este k tomu ziarovkou :-D :-P )
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 17:48

je divné že se v tom tak vyznáš a přitom netušíš jak funguje omezovač proudu, z čeho vznikají tepelné ztráty, těžce tápeš v úplných základech elektrotechniky...

Nic ve zlém, ale tipnul bych že tvoje nabíjecí praxe spočívá tak akorát v zastrkování kabelu do zdvižky
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 17:50

na tom ako funguje omedzovac si sa ma pytal ty (a ani si netusil co to vlastne je).Navyse som maturoval PVD z elektroniky prax 1,teoria 1 takze si tie svoje mudre reci zo servisu nechaj

-- 16. 10. 2013 17:52 --

Vana666 píše:Nic ve zlém, ale tipnul bych že tvoje nabíjecí praxe spočívá tak akorát v zastrkování kabelu do zdvižky

ano zvacsa sa nabijaci kabel do zdvizky len zastrci...a nepchaju sa do serie ziarovky :-P
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 17:56

icotech852 píše:...Navyse som maturoval PVD z elektroniky prax 1,teoria 1

A kolik tě to stálo ? :-)

Takže ještě jednou - když máš z elektroniky samé jedničky - jistě nebude pro tebe žádný problém vysvětlit nám jak ten omezovač omezí proud aniž by ovlivnil napětí. Můžeš k tomu klidně použít schéma, které jsi dal na předchozí stránce. Rád se poučím od primuse třídy

-- 16. 10. 2013 18:11 --

Jo a mimochodem, zrovna mám na stole běžný laboratorní zdroj, u kterého si můžu nastavit napětí i proudové omezení. A hádej co se stane, když začnu omezovat proud do zátěže ? Začne klesat i napětí !
Určitě mi vysvětlíš, že je ten zdroj zcela vadný.
Naposledy upravil Vana666 dne 16. 10. 2013 18:14, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 16. 10. 2013 18:14

a ty by si si mal dostudovat ze kazdy alternator a kazdy nabijaci transformator ma svoj vykon a tym padom ma prud nadimenzovany na max.hodnotu ktoru moze dodat - to je max 13A pre kyselinove baterie a netrepat tu o ziarovkach v serii

a to 666 si zrus,nie je to moc spravna cesta,navyse ludia s podobnym zmyslanim prave diskutuju o tom ci navysit dlhovy strop alebo nie...
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 16. 10. 2013 18:17

Rozumím správně ? Chceš opravdu tvrdit že každý alternátor má nadimenzovaný max. nabíjecí proud na 13 A ??


jinak 666 bych klidně zrušil ale nevím jak, poradíš ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ajif 16. 10. 2013 18:19

Vana666 píše:Minulý týden jsem nabíjel lídlem baterku v motorce co půl roku stála. Baterka před nabíjením sotva protočila motor. Nabíječka už po cca 10 minutách hlásila nabito, leč baterka motorem stejně neprotočila. Takže jsem nabíječku odpojil a znova připojil a pokračovala dál v nabíjení, aby opět po několika minutách hlásila nabito. Akorát že to zas ještě nestartovalo, byť se trochu zlepšovalo. Musel jsem postup s odpojením a připojením zopakovat ještě nejmíň pětkrát než jsem motorku konečně oživil.

Takže myslím že buď se déle nepoužívaný akumulátor projevoval trochu nestandartně, anebo má nabíječka problém s rozpoznáním nabitého stavu.

baterka musí mít minimální napětí 7,2V, jinak ti to nenabije správně podle mého
Tudíž na hluboce vybité baterie to není, ale na udržování plně nabitého stavu naprosto vpohodě
ajif
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků