Prodej auta do zahraničí a odhlášení v CZ

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hlava 5. 5. 2019 10:30

Opráším staré téma, ať nezakládám duplicitní.

Koupil jsem v pátek auto v CZ, zatím jej tam mám přihlášené na své IČ, protože nemám trvalý pobyt v Česku (ale mám v Česku aktivní živnost). První krok je nejprve provést převod z původního majitele na mě, což má proběhnout do 10 pracovních dnů. Povinné ručení mám sjednané ode dne koupě, toť vše OK.

Nicméně jakmile bude auto přepsané na mě, tak jej chci odvézt do Rakouska a tam si jej přihlásit, neb bydlím v Rakousku. Podotýkám, že nepůjde o přeshraniční prodej, vlastníkem budu stále já. Tady ale vidím dvě možnosti jak to udělat:

1. možnost: odhlásit auto Česku, vzít převozní značky, odjet do Rakouska, a tam si jej přihlásit. Tady vidím problém ale v tom, že pokud to v Rakousku na něco narazí (např. mi řeknou, že mám na tom autě nechat něco doopravit), tak mi může marně uplynout ta doba pro převoz, a jsem v háji; pak bych až do registrace v Rakousku nesměl na silnici, což je špatné. Navíc je-li pravda, že na převozních značkách smí jet jen řidič, tak je to taky na prd.

2. možnost: auto v Česku neodhlašovat, odjet do Rakouska, tam si jej přihlásit. To znamená, že i kdyby byl v Rakousku s něčím problém, tak auto je stále na CZ značkách a může volně jezdit. Což eliminuje všechny problémy, popsané v 1. možnosti. Po úspěšné registraci v Rakousku bych skočil do Česka a tam auto odhlásil. Nicméně netuším, zdali to takto jde udělat (auto bude mít v případě úspěšné registrace v Rakousku na krátkou chvíli dvě registrační značky a dvě pojištění, vždy České a Rakouské)?
Hlava
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 5. 5. 2019 10:53

Jo, já to vidím jako v pořádku.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hlava 5. 5. 2019 12:30

OK, akorát netuším, na kterou možnost reaguješ ... :-)
Na tu druhou?
Hlava
Nováček

Odeslat příspěvekod MiASX 5. 5. 2019 12:31

To nevi ani on sam.

Zbytecne prihlasovat na sebe v CR, kdyz to budes vzapeti odhlasovat do zahranici.
MiASX
Nováček

Odeslat příspěvekod Hlava 5. 5. 2019 12:39

No ale jak to tedy mám udělat, bez přihlášení v CZ? Auto jsem koupil v pátek, podle kupní smlouvy mi autobazar bez odkladu dodá malý a velký TP. Teprve pak s tím mohu jít na přepis, na který mám 10 pracovních dnů.

Přijde mi poměrně riskantní jít s přepisem rovnou do Rakouska, neb co když se těch 10 dnů nestihne? Pak mám flastr 50 litrů.

Jinak jsem našel ještě toto, byť tam není uveden žádný zdroj, ani datum ze kdy ten článek je:
http://www.spzservis.cz/pri-vyvozu-auta-do-zeme-eu-uz-nepotrebujete-vyvozni-znacky/
Prý že žádné vývozní značky do EU nepotřebuji.



EDIT: ten převod bez registrace v CZ mi nedává úplně smysl.
Bez registrace v CZ nebudu v papírech uveden jako majitel.
A těžko budou rakušáci studovat českou kupní smlouvu.
Hlava
Nováček


Odeslat příspěvekod MELLO 5. 5. 2019 12:44

Tak to mi hlava nebere.....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 5. 5. 2019 12:51

Rovnou bych udelal vyvoz a dostanes znacky na tri mesice. Kdyz bude treba neco opravit, tak holt budes jezdit na kole
Слава Україні!
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hlava 5. 5. 2019 13:25

Ministerstvo dopravy: Vývoz silničního vozidla z České republiky a přidělení registrační značky pro vývoz do jiného státu
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
První možnost - podání písemné žádosti o přidělení registrační značky s omezenou platností pro vývoz do jiného státu na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.
Druhá možnost - vozidlo po výjezdu z České republiky nový majitel v zahraničí (v rámci Evropské unie) přihlásí do evidence a následně tamní úřady do 2 měsíců nahlásí do České republiky, že vozidlo je přihlášené a zaevidované v jiném státě Evropské unie.


V souvislosti s první možností mi vyvstává dotaz, jak je to s povinným ručením? To v CZ zaniká ke dni odhlášení z evidence, nicméně nové v AT vzniká až pojištěním auta. Čili je tam mezera, kdy žádné povinné ručení není ... ? Já s tím autem ale potřebuji jezdit.

Taky u té první možnosti související vyhláška hovoří o "osobě, která bude vozidlo užívat po dobu platnosti registrační značky na vývoz" (tzn. zas bych to byl jen já, a žena by s tím jezdit nemohla).

Furt mi ta druhá možnost přijde jako bezpečnější.
Ale hlavní je, že to takto jde udělat.
Hlava
Nováček

Odeslat příspěvekod envyk 2. 2. 2020 20:34

Osvěžím trochu téma.
V zahraničí (polsko) se mi podařilo lehce nabourat auto a nechce se mi s nim vracet do ČR. Našel jsem tady potenciálniho kupce, který si auto chce opravit a využívat ho. Každopádně podle našeho super zákona, když chci auto odhlásit z Čr, tak potřebuju protokol o evidenční kontrole a teda musel bych se s tim vracet do ČR, což ideálně nechci.

Co s tím? Je nějaká možnost to obejit, například když to prodávám jako bourané? Vždyť je to přece nesmysl abych s tím musel na evidenční kontrolu, což pro mě znamená první opravit. :-| eventuelně dá se třeba vyřešit evidenční kontrola v polsku, aby to stačilo úřadům pro odhlášení?...
envyk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hlava 2. 2. 2020 20:59

Kdyby nekdo resil podobnou situaci jako ja vyse, tak tady je me resume.

Jelikoz bydlim v Rakousku, mam povinnost prihlasit auto v Rakousku. Coz se mi po vsemoznych vyrizovanich nakonec podarilo. Celou dobu jsem mel ceskou SPZ, pak jsem auto prihlasil, a najednou ... jsem mel dve SPZ. Ceskou a rakouskou.

Coz je udajne stav, ktery v ramci EU nemuze nastat, aby bylo vozidlo prihlaseno ve dvou statech soucasne. Inu, evidentne muze. Problem je v tom, ze existuje jakasi smernice EU, podle ktere ma stat, kde je auto prihlasovano, povinnost odebrat puvodni znacky a technicak, a v puvodnim statu zaridit jejich odhlaseni. Coz evidentne nefunguje.

Nu, sel jsem na registr vozidel do Budejovic, ze chci vratit ceskou SPZ. Tam na me jakasi krava na prepazce nastoupila, proc pry nedodrzuji ceske zakony, a vyfakovala me za vedoucim. Ten mi pro zmenu udelal kazani, jak ze to ma fungovat, a kdesi cosi. Znacky pry vratit nemuzu, jedinou moznosti je pry udelat evidencni kontrolu, vyzvednout si vyvozni znacky, a ty zahodit (neb je nepotrebuji, neb uz davno jezdim na rakouskych znackach). No proste totalni kokoti urednici.

Tak jsem to chvili neresil, az koncem roku jsem to same sel vyridit na registr v Tisnove. Pred tim jsem si pekne udelal evidencni kontrolu. Urednik v Tisnove si me poslechl, pak si pres nejaky system online overil platnost rakouskych dokladu, ze je auto skutecne registrovano a ma rakouske SPZ, a auto behem par minut odhlasil zpetne k datu, kdy bylo registrovano v Rakousku. Vzal si ceske SPZ a maly technicak, velkemu ustrihnul rozek a vratil mi jej. Zadnou evidencni STK ani vyvozni znacky nepotreboval.

Takze vse je jen o tom, na jakeho curaka na urade clovek narazi (viz Budejovice).
Hlava
Nováček

Odeslat příspěvekod garážmistr 2. 2. 2020 21:47

Lol.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 2. 2020 22:09

Omg.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 2. 2. 2020 22:13

V tikecu zalezi na tom, jak se ten typek vyspi. Obcas je uplne v klidu, obcas udela v dokladech chybu, ktera se horko tezko opravuje
PeTr7650
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 3. 2. 2020 07:54

envyk píše:Osvěžím trochu téma.
V zahraničí (polsko) se mi podařilo lehce nabourat auto a nechce se mi s nim vracet do ČR. Našel jsem tady potenciálniho kupce, který si auto chce opravit a využívat ho. Každopádně podle našeho super zákona, když chci auto odhlásit z Čr, tak potřebuju protokol o evidenční kontrole a teda musel bych se s tim vracet do ČR, což ideálně nechci.
Co s tím? Je nějaká možnost to obejit, například když to prodávám jako bourané? Vždyť je to přece nesmysl abych s tím musel na evidenční kontrolu, což pro mě znamená první opravit. :-| eventuelně dá se třeba vyřešit evidenční kontrola v polsku, aby to stačilo úřadům pro odhlášení?...

Já tak prodal auto na Slovensku, ale Slovák dovezl auto na naši STK pro EK.
V pohodě se dá odvézt auto na vrakáč v PL a nechat si vystavit papír o ekologické likvidaci, ten předložit u nás a auto tak zrušit. Pokud by tedy kupec uměl získat papír z vrakáče a přitom si auto ponechat, byla by to pro tebe nejjednodušší cesta. Akorát by ti musel dát značky a TP a tak nevím, jak by si v PL pak poradil s přihlášením.
Další možností by bylo auto nejdříve opravit a až pak s ním zajet na naši STK a udělat papíry na vývoz.
Víc bohužel neporadím.
puk123
Veterán

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků