Už zase ten nesmysl s odstupem daným v metrech.
https://www.mdcr.cz/bodovysystem/FAQNávrh počítá s bezpečnou vzdáleností. Jak budete bezpečnou vzdálenost definovat?
Malý odstup vozidel je častou příčinou dopravních nehod. Bezpečnou vzdálenost lze definovat 2 sekundovým rozestupem mezi jednotlivými vozidly a také tím, že řidič vozidla stačí včas a bezpečně zabrzdit, pokud vozidlo před ním náhle zastaví. 30% řidičů nedodržuje 2 s vzdálenost mezi vozidly. V našem návrhu je bezpečná vzdálenost pro nákladní vozidla a autobusy 50 metrů před jedoucím vozidelm při rychlosti vyšší než 50 km/h. Pro osobní automobily je při rychlosti vyšší než 80 km/h 30 metrový rozestup.
Dnes lze porušení bezpečné vzdálenosti postihovat pouze v případě, že dojde ke srážce (jinak jej nelze prokázat). Navrhujeme proto stanovit konkrétní vzdálenost, při níž vždy dochází k porušení bezpečného odstupu, a to navíc už závažným způsobem. Nemusíte mít ale obavy z toho, že se před vás zařadí jiný vůz, "sebere" vám bezpečný odstup a vy se najednou dopustíte přestupku. Měření bezpečné vzdálenosti bude probíhat především na stanovených úsecích, kde policie bude moci pořídit sérii snímků zachycující celou událost a každou bude vyhodnocovat jednotlivě. Nebude se tedy jednat o automatizovaný systém, který by řidiči pokutu sám hned odeslal.