Stránka 1 z 1

Re: Jedna taková teorie

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 00:08
od Moucha
Am a B s malou motorkou je omezená jen max. konstrukční rychlostí 45km/h a objem může mít vyšší než 50ccm (příklad z reálného života jsou autíčka od 15ti let kde objem je 200ccm - 500ccm)
Jinak 50ccm skůtry, aby měli 45 v techničáku, jsou omezeny buď elektronicky (Drašší skůtry) a nebo pojistkou variatoru, menším sáním a slepými kolínky na výfuku. Když se tyto věci vyndají (dělá se obvykle po 500 - 1000km) tak je to ta dosahovaná rychlost, ale čistě teoreticky je max. konstrukční 45 takže by to víc jet "nemělo"
A když seženeš motorku co je 125ccm a má v techničáku 45 tak ti na ní stačí B, ale neseženeš :)

Re: Jedna taková teorie

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 00:10
od Moucha
Sauron: k Béčku nemáš Am, Am je samostaně žijící skupina. B tě jen opravňuje k řízení mopedů do 45ti/km/h.

Re: Jedna taková teorie

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 08:55
od zelvotron
Motorka do 25kW je od 18ti a neomezená od 21 ;)

Re: Řidičák Bčko - jaký motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 11:20
od zelvotron
Co mě tu motáš s tím rozdělováním :D

Je to jasný, pro B musí to tam být vypsaný zvlášť motorka (tj s vyjímkou odstavce toho a toho) a zvlášť motorka nad 25Kw, protože potom v § věk se píše:

Kód: Vybrat vše
§ 83
Věk
(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě starší
a) 15 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny AM,
b) 16 let, jedná-li se o řidičské oprávnění podskupiny A1,
c) 17 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny T a podskupiny B1,
d) 18 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny A, B, B+E, C, C+E, a podskupin
C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o řidičské oprávnění skupiny A, D, D+E a podskupin D1, D1+E.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce 1 písmeno d)
opravňuje pouze k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon/hmotnost
nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem
výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg.
(3) Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce 1 písmeno e)
opravňuje k řízení motocyklů o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklů s postranním vozíkem a s poměrem
výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg.


Z těch bodů 2 a 3 mě vyplývá, že kdyby předtím nebylo výslovně uvedeno s výjimkou moto nad 25kW, teoreticky by někdo komu je 18 a udělá si A+B mohl řídit hnedka motorku nad 25 kW. No nebo taky ne, je to takový celý zamotaný, každopádně z toho vyplývá, že jen s B se nesmí řídit motorka a motorka nad 25kW (ovšem musím připousti že motorka nad 25kW je taky motorka :D ).

Re: Řidičák Bčko - jaký motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 11:21
od zelvotron
Sauron píše:To jo, ale pořád to nevysvětluje proč je to extra psané v skupině B ? Když je tam zároveň odkaz na odstavec 2. To by znamenalo že u Bčka možu řídit motorku do 25 kW ? Protože odstavec 2 to zároveň ruší..

Nebo ještě jinak, co bych mohl řídit za motocykl, kdyby v paragrafu 81 odstavci 4 nebylo psané omezení pro motocykl nad 25 Kw a poměr 0.16 kW/kg ? Co tím omezujů a naopak povolujů řídit ?

Čím víc to čtu,tak sa do toho zamotávám..


Tak jako tak nemohl žádná protože i motorka nad 25 kW je pořád jen a pouze motorka :mrgreen:

Re: Řidičák Bčko - jaký motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 11:46
od zelvotron
Zřejmě budeš muset počkat na fundovanou odpověď nějakýho zdejšího právníka :-) Osobně myslím, že je to výsledek snahy o to aby v zákoně nebyla díra.

Když na to teď koukám, tak to smysl fakt nemá. Logiku by to dávalo pokud by v §8 odst 2 nebyl uvedeno

Řidičské oprávnění skupiny A udělené osobě podle odstavce...

ale

Řidičské oprávnění udělené osobě podle odstavce...

Re: Řidičák Bčko - jaký motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 11:52
od zelvotron
Lepší haluz je ta, že já mám skupinu M podle starý vyhlášky (takže teď mám a řidičáku psáno A1 s poznámkou do 50 ccm,tj. bez omezení rychlosti) a současně B podle novýho, takže moped bez omezení obsahu do 45km/h. Škoda, že to nejde sloučit :-)

Re: Řidičák Bčko - jaký motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 12:11
od zelvotron
no takhle jsem omezenej buď rychlostí nebo objemem válce, kdyby tak šlo ty skupiny aplikovat tak že jedna by mi jedna povolila neomezenou rychlost a druhá neomezenej bjem :nenapadne

Taky se mohli plácnout přes kapsu a těm kdo měli vydanýho pionýra zvlášť dát normální A1 (do 125) aby v tom byla jednotnost :-)

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 12:48
od AgentSvr
Z toho zakona je to dost jasny a pro jistotu je to tam jasne zadefinovany a to:

Ao /omezene do 25 kW/ mas od 18

A /neomezene, tedy nad 25 kW/ se ziska az v 21 letech

Se skupinou B lze take ridit mopedy do max. rychlosti 45 km/h /Am/

Pak je jeste skuipina A1 a ta je od 16 vykon do 11 kW .

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 13:00
od zelvotron
Však nám je jasný, že je to jasný, ale ta formulace u B je tam zjevně přebytečná ;)

Sauron: jasně A, jenže to stojí prachy a čas :oops:

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 13:28
od zelvotron
No vidíš na tu bych býval úplně zapomněl :D

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 13:45
od AgentSvr
Co presne jeste neni jasny?

Jde o to, ze se pouzivqa stejny oznaceni skupindy do 25 kW a nad 25 kW. Ten kdo ma tedy omezeni do 25 kW, tak to nema v ridicaku pismenem nejak urceny. Zkratka zalezi na veku. Proto ty upresnujici odstavce.

18 let je zaklad, vykon pak zavisi na veku, od cehoz jsou doplnujici odstavce.

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 13:55
od zelvotron
Konkrétně tohle:

(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu
o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg
, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750 kg,

Přičemž odstavec 2 mluví o motocyklech a moto s postranním vozíkem, takže proč se pak výslovně uvádí ještě moto nad 25 kW, když je podmnožinou odstavce 2.

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 14:27
od AgentSvr
veta : ...a motocyklu o vykonu nad 25 kW...je zbytecna, protoze na to same je odkazovano prave odstavcem 3.

Je to spatne napsana a platna formulace by byla asi takto:

4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému
vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti
nepřevyšující 750 kg, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3

////////a motocyklu
o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost
přesahujícím 0,16 kW/kg,/////// - zbytecna veta, nebot odstavec 3 je totozny

Re: Řidičák Bčko - Jaká motorka u něho, nejasnost..

Odeslat příspěvekNapsal: 6. 8. 2009 14:37
od AgentSvr
Sauron : opravdu je to spatne napsane. Sam jsem totiz delal ridicak na auto /B/ a na omezenou motorku /A/ . V ridicaku mam A B .