Co vše zachytí on board camera....

Řidiči na silnicích, zkušenosti, nehody, policie, dopravní předpisy a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod aikoN 13. 9. 2020 14:32

yndezit píše:Jinak přetěžování kamionů taky dnes nebude téma. Alespoň ne u plachtových. U lokálních klanic a sklopek možná. Ale to musí jít za odesílatelem, váha zabudovaná v návěsu nebo autě je až v poměrně moderních autech.
Nicméně zde mi nedá srovnat přístup v A a v ČR. V Rakousku si vybudovali stacionární váhy na dálničních přístupech do země. I teď na tom novém kousku za Drasenhofenem do Vídně je mají. Jednou za čas je na den otevřou, a vše nad 3,5t tamtudy 30tkou projede přes letmou váhu. Pokud ta má podezření, stáhnou ho na stabilní převážení na přesné váze. Protože ta letmá (dynamická) ukazuje dost hausnumera, jako třeba ta na okruhu v Praze u Letňan, třeba místo 30ti ukáže 45t.
V ČR na to serou, občas si půjčí od rakušáků tu mobilní, co mají na bundesky.


V takovém stavu se ale obávám, že ten plošný zákaz předjíždění nakonec bude opravdu jediným řešením. Kamiony nejsou na dálnici samy, aby se tam neustále odehrávaly tyhle manévry, protože jsou jejich rychlosti rozprostřeny mezi 80-90.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 13. 9. 2020 14:56

Vy to pořád berete jako že vás kamiony omezujou. V čem? Pokud dálnice slouží k bezpečnému a kapacitnímu přemísťování mezi A a B, tak to už dnes splňuje.
A zákaz předjíždění kamionů moc nepomůže. Protože pořád bude dost aut co pojedou v levém pomalu. Dodávky, auta s vlekem, autobusy, pomalejší řidiči. Za hustšího provozu to stejně pojede relativně pomalu, průměrně 100 až 110, a za nízkého to bude jedno, tam bude volno. To zas tu budete pičovat že pomalejší nechcou uhybat do pravého mezi kamiony.

Pokud se udělá zákaz předjíždění, dostatečně dlouhý, jako je třeba 40km mezi Pasovem a Deggendorfem na A3, pak v noci na něj stejně kašlu, protože 40km už moc leze do jízdní doby, jen předjedu až je volněji, pokud mi to za to stojí. A ve dne není moc šance předjet, ale vytvořená kolona kamionů je žroutem energie a pozornosti, protože i přes snahu udržet dostatečný odstup se náhlá změna rychlosti blbě odhaduje, a *****í to řetězovou nehodou. Protože i před každým sjezdem se do vytvořené větší mezery nacpou osobáky, klidně 4 5 najednou na poslední chvíli, na bezpečnou vzdálenost kašlou, a brzdí. To zas vyvolává mexickou vlnu, a nehody, a kolony.
Argument Slovenskem bude platný, až tamtudy poteče stejná dopravní zátěž jako je v ČR nebo D. Navíc tam mají jen 2 necelé dálnice, to není dopravně relevantní země.
Takže rychlejší jízdu po dálnici to nijak zásadně nepřinese, koneckonců pro rychlé ježdění dnes na dálnici jedině v noci nebo v neděli. A buďte za to rádi, bude jen hůř. Protože jako další nejspíš přijde, po vzoru Německa, 60tka na okreskách. Ale v Německu, na rozdíl od nás, na nich aspoň občas mají pruhy na předjetí.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 13. 9. 2020 15:18

Že se kamiony předjíždí mi žíly netrhá. S jednou výjimkou, kdy mi to tam kamioňák hodí na poslední chvíli a já musím stát na brzdě. :pozor
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 13. 9. 2020 16:35

Mně teda přijde, že v tom úseku kolem Brna ten zákaz celkem pomohl. Sice to nedodržují všichni, ale kamiony se tam předjíždí o dost méně a jede to o něco lépe, alespoň těch 100-110. Předtím to byla úplná katastrofa, mnohem více zpomalování, brzdných vln atd.

Tedy minimálně v místech s hustým provozem v tom vidím jistý smysl.
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 9. 2020 16:36

Je to lepsi. Sle zase to dost komoenzuji dodavky
anonymni

Odeslat příspěvekod Neřekli_mi_ju 13. 9. 2020 19:48

garážmistr píše:Dal bych za povinnost předjížděnýmu kamioňákovi ubrat 10km/h z rychlosti. Do budoucna automatizovat.

Problém bude, že když pojedeš první ve vláčku, začne tě nějakej ocas, co chce jet o 0,5km/h rychlejc předjíždět, ty budeš muset ubrat o těch 10km/h takže tě začnou předjíždět aji ti za tebou.. až se dostaneš na konec, tak začneš předjíždět zase ty, protože nebudeš chtít jet 87, ale 89km/h a takhle furt dokola..
Jediný řešení vidím ve víc pruzích dálnice..

-- 13. 9. 2020 20:48 --

aikoN píše:Mně teda přijde, že v tom úseku kolem Brna ten zákaz celkem pomohl. Sice to nedodržují všichni, ale kamiony se tam předjíždí o dost méně a jede to o něco lépe, alespoň těch 100-110. Předtím to byla úplná katastrofa, mnohem více zpomalování, brzdných vln atd.

Tedy minimálně v místech s hustým provozem v tom vidím jistý smysl.

Za mě to je taky o dost průjezdnější než dřív..
Neřekli_mi_ju
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod garážmistr 13. 9. 2020 20:07

GeneHawkins píše:
garážmistr píše:Dal bych za povinnost předjížděnýmu kamioňákovi ubrat 10km/h z rychlosti. Do budoucna automatizovat.

15. 10. 2014 GeneHawkins píše:
mrazik píše:Co je to dostatečná rychlost a co je to výrazně nižší rychlostí ?

To je jednoduchý. To mu vytáhneš kolečko nebo čip, a když tam má 86 místo 80, tak mu dáš flastr.

Já pořád myslím, že tohle by stačilo. Ale museli by cajti něco dělat...

To máš pravdu.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 14. 9. 2020 13:03

garážmistr píše:Začíná být čím dál tím jasnější, že jediný řešení bude plošnej zákaz předjíždění. Pokud nechtějí respektovat lokální zákazy a není jim blbý předjíždět se 5km, ať to mají tvrdý a třeba se z toho poserou.


+ milion
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tumis 14. 9. 2020 21:40

speleo píše:
garážmistr píše:Začíná být čím dál tím jasnější, že jediný řešení bude plošnej zákaz předjíždění. Pokud nechtějí respektovat lokální zákazy a není jim blbý předjíždět se 5km, ať to mají tvrdý a třeba se z toho poserou.


+ milion


-miliarda ;-)

z plosneho zakazu se neposerou jen kamionaci, ale i vsichni ostatni, pojedou vlacky kamionu, mezi ktere se nebude dat zaradit, takze v levem pojede kolona osobaku za jednim pomalejsim. A bude zasadni problem sjet z dalnice a najet na ni, pokud u sveho sjezdu takovy vlacek potkate.
tumis
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 14. 9. 2020 21:57

Ale prd.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 14. 9. 2020 23:09

No něco na tom je a v praxi (na Slovensku) je to prý často i vidět.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 14. 9. 2020 23:51

No jasne, vyjdem na dialnicu pri Trnave a odpojim sa iba v BA alebo v Ziline :D

Kokotina, ked si chuj, ze ides na poslednu chvilu, tak ano, obcas stretnes 3 kamiony za sebou a bud to stihnes alebo brzdy a riesis problem.
Bezne clovek vydrzi tych 300m za kamionom a.normalne odboci.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 15. 9. 2020 05:17

Kdo nesjede z dálnice, nechť vrátí ŘP.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 15. 9. 2020 06:10

GeneHawkins píše:Ale prd.

+1
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 15. 9. 2020 06:47

tumis píše:...pojedou vlacky kamionu, mezi ktere se nebude dat zaradit...

Jako, že nebudou dodržovat bezpečnou vzdálenost?
Jouda.III
Komunistobijec

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků