Focus - 1,6 nebo 1,8 nebo 2,0?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Jaký motor?
1,6 17 %  36%  [ 17 ]
1,8 15 %  31%  [ 15 ]
2,0 15 %  31%  [ 15 ]
Celkem hlasů : 47

Odeslat příspěvekod Honzusko 22. 11. 2007 23:10

Zdravím :mrgreen:

Už mě to lítání sedmičkou omrzelo, takže asi přesednu do něčeho menšího :razz: Ne teď vážně, jaký motor vám přijde dostačující, případně nejvhodnější do 3d Focusu? Ne naftu.

pozn. Nic nebudu kupovat, na nic nemám zálusk a prosím bez flamu (i když trošičku bejt může) :mrgreen:
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 22. 11. 2007 23:13

ja bych si kupil 2,0 3D Trend
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:14

honzusko: jakože zrovna Tobě přeju focuse z celého srdce, užij ho ve zdraví (procento sebevraždy je vysoké)
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 22. 11. 2007 23:15

Vody píše:honzusko: jakože zrovna Tobě přeju focuse z celého srdce, užij ho ve zdraví (procento sebevraždy je vysoké)v/quote]


Jak to myslíš?
:razz:
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:16

Honzusko píše:
Vody píše:honzusko: jakože zrovna Tobě přeju focuse z celého srdce, užij ho ve zdraví (procento sebevraždy je vysoké)v/quote]

Jak to myslíš?
:razz:z/quote]
si to přeber sám a přečti si co jsem o focusu I tady psal........
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 22. 11. 2007 23:18

Vody: Kdo to má hledat, nemáš link?
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:22

honzusko: někdo s sedmičkou bávem vlastně nemusí mít se servisováním focuse problémy, i když přemýšlím co vychází dráž
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 22. 11. 2007 23:26

Hele dívej, my doma Focuse máme, ale je to kombík a 1,8 nafta, tak proto se ptám na ten benzín. Jedinou závadou na tom autě prozatím byly čepy přední nápravy a nesutále praskající žárovka v pravým světle (tak 3x do roka :P ). Pochybuju, že atmosférickej benzín na tom bude nějak výrazně hůř.

BTW. Je na něm najeto cca 70 tisíc (kupovaný jetý s cca 80 tkm)
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:28

až budeš mít najeto víc jak kilo pade tak se těš.....jinak nej benzín je uričtě 1.6......to je bez debaty
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 22. 11. 2007 23:32

Ok, dík, to jsem chtěl slyšet.

BTW. ticho už s tou sedmičkou, nemusí každý vědět, čím jezdím :mrgreen: :mrgreen:
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 22. 11. 2007 23:34

Vody: v cem je ta 1,6 tak super? ja mel 1,8 a motor daleko povedenejsi. Spotreba v podstate stejna, kvlaita taky, ale tech 15 koni navic a ten tocak navic je tam extremne znat.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:36

[quote="Radek Ondrášík"oVody: v cem je ta 1,6 tak super? ja mel 1,8 a motor daleko povedenejsi. Spotreba v podstate stejna, kvlaita taky, ale tech 15 koni navic a ten tocak navic je tam extremne znat.[/quote]Spotřeba je v praxi menší o dost u 1.6, je modernější a spolehlivější, vím to z doby kdy jsem ještě četl focusová fóra. Pokud někdo chce focuse na závody tak 2.0 ale na běžný ježdění radši tu 1.6
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 22. 11. 2007 23:43

Vody: ja ti nevim, ale ja mel s Focusem prumer 7,8 a to nejsem urcite zadny louda ridic a navic v tom byl velky podil Brna. Vetsi skok je az u 2,0, ktery je treba vlemi tocit. Vyhodou 1,8 je prave v tom, ze krasne tahne nekde od 1700 otacek, takze bezna jizda je vyrazne komfortnejsi a neni treba tak casto podrazovat a tocit jako u 1,6.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:46

radek: mi to je jedno, já už to nikdy kupovat nebudu
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 22. 11. 2007 23:47

no ja taky ne :) jenom rikam, ze ty reci o charakteru 1,8 vetsinou siri ti, kteri maji 1,6 :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 22. 11. 2007 23:49

radek: co jsem četl tak některejm 1.8 odchází komprese na 4. válci.....pár lidí s tím mělo problém
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Auto1 23. 11. 2007 00:01

Nejlepsi jizda 2.0
Nejnizsi spotreba 1.6
Kompromis 1.8
Je to presne tak,jak bys cekal,ovsem vsechno to jede pocitove malo,jako by jsi tahal vlek,proste zadne poradne zrychleni po pridani plynu.
Ale kdo to ma v ruce,tak zjisti,ze staci tocit a najednou motory jedou krasne.
Vyhoda levny ford servis,tedy nic draheho.
Jeste je otazka,proc delat kompromis s 1.8i a odpoved je hodne spolehlivy motor.jedine praskaji svody nebo se meni vahy,svody praskaji,kdyz se toci studeny motor a pak streli i hlava,ale to je vylozene uz jizda prasete a ne cloveka,jinak bezne je ta 1.8 skvela,i kdyz vetsinou to lidi prodavaji,protoze to uz nejede,a pritom staci udelat vahu,nebo servis naplni a filtru.
Auto1
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr-T 23. 11. 2007 00:14

Vody píše:radek: mi to je jedno, já už to nikdy kupovat nebudud/quote]


Přibliž to trochu blíž. Taky se mi to tu nechce procházet. Ptam se proto, že 1,6 benzína asi půl roku vlastnim, tak ať vim, co mě čeká
Petr-T
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 00:57

Petr-T píše:
Vody píše:radek: mi to je jedno, já už to nikdy kupovat nebudud/quote]

Přibliž to trochu blíž. Taky se mi to tu nechce procházet. Ptam se proto, že 1,6 benzína asi půl roku vlastnim, tak ať vim, co mě čekáo/quote]
Motoricky asi nic, nicméně se vys.ral podvozek - obě přední poloosy, v důsledku toho že jsme je nevymělili včas, to ZNIČILO diferenciál. Jinak u toho často po více km odchází palivá čerpadla. Koroze a nějaký drobnosti ani nezmiňuju. A to citlivý řízení vyžaduje dobrou geometrii a dobrej stav podvozku jinak je spíš k zlosti.
Naštěstí to bylo kde za "lidské" peníze servisovat. V autorizáku by jsme to auto zaplatili dvakrát. Servis byl u kamaráda takže pro rýpaly to nebylo stylem všechno vyměnit případně si na tom namastit kapsu
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 23. 11. 2007 14:41

Jedině 2,0.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod expert0001 23. 11. 2007 15:35

2,0 neznám. K 1,6 a 1,8 - mně se zdálo že to jede skoro stejně, ale ta 1,8 mi oproti 1,6 připadala jako traktor (možná smůla na kus). Tu 1,8 bych projevem přirovnal k oplácké 1,6 twinport 76kW -na kultivovanost focusovské 1,6tky to nemá, i když zátah je kapku větší. Asi záleží co kdo preferuje......
expert0001
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod darchan 23. 11. 2007 17:25

Já jsem pro motorizaci 1.6 - nejnižší spotřeba + provozní náklady, přitom s dostatečným výkonem pro běžné ježdění.

Obrázek

2.0i - 96 kW
darchan
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 23. 11. 2007 18:18

No u 2,0 mi přijde spotřeba dost hrozivá, takže asi ji vyloučím, i když zase paradoxně 3d Focusy s 2 litrem jsou jedny z nejlevnějších mezi ojetinami, páč je nikdo nechce. Teď spíš teda asi rozdíl mezi 1,6 a 1,8. Chce se to asi s oběma projet, to bude nejlepší, ale to jsou slova budoucnosti, takže zatím jenom teorie. :D
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michalcenko 23. 11. 2007 20:02

Mam FF1 1.6ku, nabehane 170tis km a ziadne vacsie problemy s nou nie. Apropo rebricky spolahlivosti hovoria ze FF1 parti medzi elitu nizsej strednej triedy aj co sa spolahlivosti tyka. Ano ta korozia lemov dvery to je jediny velky neduh FF1, treba sa o to starat ale inac spokojnost! Spotrebu mam dlhodobu cca. 6.8l, vacsina mimomesto.
michalcenko
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 20:05

žebříčky spolehlivosti....ty si dej za klobouk, i kdyby to bylo na první místě před Porsche tak je mi to jedno, kecama servis nezaplatím. A znám víc lidí co mají s focusy problémy, hlavně ročníky 98 a 99
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod michalcenko 23. 11. 2007 20:17

Zeby detske choroby? Ja by som prvy a ani druhy rok vyroby auta radsej nekupoval. No ved uvidim aj ja ked bude mat auto 10rokov a 300tis km :lol:
michalcenko
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 20:40

michalcenko píše:Zeby detske choroby? Ja by som prvy a ani druhy rok vyroby auta radsej nekupoval. No ved uvidim aj ja ked bude mat auto 10rokov a 300tis km :lol:
:D na palivový čerpadlo nemusí čekat na 300tkm
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 23. 11. 2007 22:01

slabiny focuse jsou jasne - drobna koroze (spodky dveri, podbehy) a pak podvozkove dily (vnitrni klouby na poloosach). To jsou slabiny vsech verzi, ktere casto odchazi. Jinak je to vice mene o stesti a starostlivosti.

Ja osobne bych vyloucil 1,6 to je uplne zbytecny motor. Spotreba o deci-dve mensi, nez u 1,8, ale charakter je typicky tocivy 1,6 co honis, honis a on jaks taks jede. Pri srovnani krivek 1,6 a 1,8 je to jasne, u te 1,8 je ten vykon dodavan uz hodne dole a jizda je o krok komforntejsi a samozrejme i celkove je dynamictejsi.

2,0 je pak uz neco jineho, v podstate dole taky nic a vse je dano hornimi otackami, kde je uz nejaky vykon navic.

ja bych sel do 2,0 3D Trendu. Spotreba do 8,5-9 l pri beznem jezdeni, coz je nic.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 22:03

[quote="Radek Ondrášík"o
ja bych sel do 2,0 3D Trendu. Spotreba do 8,5-9 l pri beznem jezdeni, coz je nic.[/quote]a ve městě 11-12
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 23. 11. 2007 22:26

Vody: ale prdy. To jsou jenom reci blbecku z doslechu. Pokud s tim jezdis normalne, tak po Brne neni problem pod 10. 1,8 mi ciste po meste brala pod 9. Kamos s 1,6 01 ma prumer (jezdi jen Brno) temer 9.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 22:34

radek: že zrovna ty budeš takovej optimista na spotřebu....
MB W202 C200 100KW
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 23. 11. 2007 22:39

Vody: mi je spotreba totalne ukradena. Tedy do tak 15-20 na 100 to nejak neresim. Kazdoapdne zase z toho nedelam nejakou schizu.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 23. 11. 2007 23:35

vody - a kde to píšeš o tom focuse. Rád by som si tvoje postrehy prečítal ale kde to mám hľadať.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 23. 11. 2007 23:40

mtb: mno divej, Focus Vodyho otce doplatil na to, ze se o nej majitel nestaral. V servise mu rekli, at vymeni poloosy, coz neudelal a pak se nejde divit, ze se rozletely klouby a rozmlatily diferak a tak se muze pokracovat dal...
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vody 23. 11. 2007 23:59

[quote="Radek Ondrášík"omtb: mno divej, Focus Vodyho otce doplatil na to, ze se o nej majitel nestaral. V servise mu rekli, at vymeni poloosy, coz neudelal a pak se nejde divit, ze se rozletely klouby a rozmlatily diferak a tak se muze pokracovat dal...[/quote] :hm víceméně máš pravdu, ale konkrétně byl špatný homokynetický kloub u převodvky. Poloosa se samozřejmě plánovala vyměnit (kloub jde koupit jen s poloosou), cca do měsíce od zjištění problému, jenže ani mechanik a ani otec netušil že to dopadne tak špatně v tak krátké době. Objasnil nám to až Foki z http://www.ford-focus.cz , v rámci toho že nám taky prodal novej diferák s převodovkou za celkem dobrou cenu řekl, že diferák je u focuse poddimenzovanej, že po faceliftu by se to už nestalo. Nicméně ano, chyba je na obou stranách, ale klouby u převodovky a slabej diferák jsou specialita focusů....další věci jako palivové čerpadlo a čidlo čehosi jsou vlastně prkotiny...korozi už se směju, protože dřív než focus shnije tak se rozpadne
Vody
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 24. 11. 2007 20:46

k té spotřebě u dvoulitru... Otec ho asi 1 rok měl a můžu potvrdit tu Radkovu verzi, Vody má špatné info a viditelně žádné zkušenosti :-)

Otec s tím jezdil v rozsahu 8-12litrů (těch 12 je extrém při stálé rychlosti 190-200km/h na dálnici), já obvykle 8,5-10 a to jsem měl tehdy čerstvej řidičák, takže auto samozřejmě dostávalo docela čočku :-)

Při běžné jízdě nevidím problém jezdit s dvoulitrem v pohodě do 8-9 litrů...
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 25. 11. 2007 00:08

JackNO.1 píše:k té spotřebě u dvoulitru........
Při běžné jízdě nevidím problém jezdit s dvoulitrem v pohodě do 8-9 litrů...8/quote]

Tak tomu sa dá aj nedá veriť.
Iný príklad z nafty a fordu
*PSA 2,0TDCi v S-maxe nám vo fa žere cca 7,8l/100 priemer.
*Známemu ten istý motor v FFIIcombi 7,2l/100 priemer.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 25. 11. 2007 00:14

mtb: Nějak jsem nepochopil, cos tím chtěl říct...
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 25. 11. 2007 00:19

no ze stejny motor a dve ruzne spotreby. Bohuzel v tom nevidi, ze 2-max je uplne jine auto, takze je to nesrovnatelne :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 25. 11. 2007 00:30

Radku - pochopitelne že je to nezrovnateľné, veď S-max má tuším o 5kW wečší výkon.
Proste som uviedol dlhodobú spotrebu s NAFTOU. Možno to niekomu pomôže.
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 25. 11. 2007 00:34

no ja mam s Lagunou II pote, co jsem se oprostil od ekostylu jizdy spotrebu 6,8 :)
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honzusko 25. 11. 2007 00:34

No však vždyť právě jsem to nepochopil, co to jako mělo znamenat.

S-Max = větší a těžší auto = vyšší spotřeba (logicky) než u lehčího a menšího Focusu
Honzusko
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 25. 11. 2007 00:36

honzuško - logicky na to ideš :D
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 25. 11. 2007 01:11

mtb_ píše:
JackNO.1 píše:k té spotřebě u dvoulitru........
Při běžné jízdě nevidím problém jezdit s dvoulitrem v pohodě do 8-9 litrů...8/quote]
Tak tomu sa dá aj nedá veriť.
Iný príklad z nafty a fordu
*PSA 2,0TDCi v S-maxe nám vo fa žere cca 7,8l/100 priemer.
*Známemu ten istý motor v FFIIcombi 7,2l/100 priemer. /quote]

tak proč tomu nevěřit, když mi auto nevzalo nikdy víc než +/- 10 litrů a jako skoro každej mladej kluk jsem s čerstvým řidičákem v kapse to auto solidně proháněl :-)
a běžná svižná jízda Svitavy-Praha-Svitavy (cca 400km) byla tuším za 8,2 nebo 8,3 litru...
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidson 2. 25. 11. 2007 13:50

Tu 2.0 neznám. Jak vysoko se musí točit, když chcete jet rychleji?
1.6 znám, když chceš jet naložený a rychle, je nutností jí více točit a tím vzrůstá hluk uvnitř auta...
Davidson 2.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Radek Ondrášík 25. 11. 2007 13:54

Davidson: nejmensi potrebu tocit ma 1,8, ten solidne tahne opravdu i pod 2000 otacek, motor nenarika a necitis nejake trapeni. 2,0 je takovy mix mezi 1,6 a 2,0. Samotny vykon je u 2,0 polozen pomerne vysoko, tkaze dole nic moc. Kazdopadne vuci 1,6 budes muset tocit vyrazne mene, preci jenom 2,0 ma v kazdem okamziku vice vykonu a tocaku, takze abys jel na stejne dynamicek urovni jako s 1,6 budes tocit vyrazne mene. Na druhou stranu i 1,6 i 1,8 i 2,0 i motor 2,0 Turbo z RS atd. musis tocit, pokud z nej chces dostat maximum.
Radek Ondrášík
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hlobilp 25. 11. 2007 14:46

kamaradka ma 1.8 a dlouhodoba sporeba 7,8... prakticky jen obec a mezimesto do 40km. Motoricky celkem slusne, jak pise Radek, tahne od nizkych otacek, docela prijemny motor. Aspon z meho pohledu.
Hyundai i30
Sony Xperia Neo V
Fujitsu AH531
hlobilp
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidson 2. 25. 11. 2007 18:12

Radek, díky.
Naposledy upravil Davidson 2. dne 26. 11. 2007 22:07, celkově upraveno 1
Davidson 2.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mtb_ 25. 11. 2007 21:24

JackNO.1 píše:
mtb_ píše:
JackNO.1 píše:k té spotřebě u dvoulitru........
Při běžné jízdě nevidím problém jezdit s dvoulitrem v pohodě do 8-9 litrů...8/quote]
Tak tomu sa dá aj nedá veriť.
./quote]
tak proč tomu nevěřit, když mi auto nevzalo nikdy víc než +/- 10 litrů a jako skoro každej mladej kluk jsem s čerstvým řidičákem v kapse to auto solidně proháněl :-)
a běžná svižná jízda Svitavy-Praha-Svitavy (cca 400km) byla tuším za 8,2 nebo 8,3 litru...z/quote]


8,3 na 2liter benzín sa mi zdá pri svižnej jazde aj na dnešné pomery ako utópia. Ak by to tak bolo tak si všetci v nafte môžeme iba nadávať. :lol:
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JackNO.1 25. 11. 2007 21:48

mtb_ píše:
JackNO.1 píše:
mtb_ píše:
JackNO.1 píše:k té spotřebě u dvoulitru........
Při běžné jízdě nevidím problém jezdit s dvoulitrem v pohodě do 8-9 litrů...8/quote]
Tak tomu sa dá aj nedá veriť.
./quote]
tak proč tomu nevěřit, když mi auto nevzalo nikdy víc než +/- 10 litrů a jako skoro každej mladej kluk jsem s čerstvým řidičákem v kapse to auto solidně proháněl :-)
a běžná svižná jízda Svitavy-Praha-Svitavy (cca 400km) byla tuším za 8,2 nebo 8,3 litru...z/quote]

8,3 na 2liter benzín sa mi zdá pri svižnej jazde aj na dnešné pomery ako utópia. Ak by to tak bolo tak si všetci v nafte môžeme iba nadávať. :lol: /quote]

jj, mám hrozně velkej důvod tady kecat :roll:
byla to taková klasická svižná jízda 70-120-160, 3 lidi v autě a jeden svědek chodí i na AR... :wink:

A že se tobě zdá něco jako utopie je mi volný 8)
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mtb_ 25. 11. 2007 22:23

Však v pohode ja nehorím že si to nedosiahol ale u mňa by to bola utópia.

Písal si : tak proč tomu nevěřit, když mi auto nevzalo nikdy víc než +/- 10 litrů
mám to chápať že tých 10 bolo absolutly max. čo si kedykoľvek dosiahol?
mtb_
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Davidson 2. 2. 12. 2007 21:52

Takže odpověď je jednoduchá:
1.6 - město, okresky, občas dálnice. Nejlevnější provoz.
1.8 - dálnice. Asi tedy nejtišší motor - viz Radek Ondrášík výše.
2.0 - dálnice a na vyblbnutí - opatrně..

Ještě zbývá 1.4 a
tohle že:
http://www.ford.co.uk/ie/foc_c307/-/foc ... ro/-/-/-/-
Davidson 2.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JackNO.1 3. 12. 2007 09:26

mtb_ píše:Však v pohode ja nehorím že si to nedosiahol ale u mňa by to bola utópia.

Písal si : tak proč tomu nevěřit, když mi auto nevzalo nikdy víc než +/- 10 litrů
mám to chápať že tých 10 bolo absolutly max. čo si kedykoľvek dosiahol?e/quote]

ano, ale byla to spotřeba na celou nádrž při dotankování, krátkodobě při ostré jízdě samozřejmě není problém třeba 15 litrů :-)
S autem jsem najel cca 3tis. km, takže poznatky o spotřebě snad nějaké mám ;-)
JackNO.1
Motorkář roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 3. 12. 2007 10:22

vzal bych jednaosmu; přívětivější POVko a i spotřeba a pokud jezdíš sám nebo málo naložený rozdíl ve výkonu moc nepoznáš ...
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hurkar 3. 12. 2007 11:42

2.0 OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ pozor2 downsizingové motory nemusím už som mal a ďalší neprosím ešte teraz ma rneho bolia uši :twisted:
hurkar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod killerhammer 3. 12. 2007 14:28

radim 2.0 jednoznacne
aj ako majitel noveho 1.6 ti-vct, tie mensie motory ako 2.0 vobec nejdu a ked ich aj prinutis ist tak zasa zeru :mrgreen:
idealna volba je 2.5 turbo vo focuse st
Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T 2009 TitaniumX 162kW/220k Hypnotic Silver
killerhammer
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 10. 2018 19:45

Mam focus 1.6Ti SIDA, je to nejak vybiravy na olej nebo to snese dexos 5W30 jako leju do vseho? To co tam je ted pripomina spis mazut...
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 16. 10. 2018 20:03

Dej tam olivak, prece bys neutracel :D
FFIIIC FL 2,0TDCI 150 kobyl
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 16. 10. 2018 20:07

Tak hlavně Ford předepisuje do svých motorů oleje s ACEA A1/B1 a A5/B5...což jsou lehkoběžné oleje zaměřené na snížení emisí a spotřeby PH.
Nicméně lze použít i "plnotučné" oleje s ACEA A3/B3/B4, které mají trošku jinou vlastnost, a to, že jsou určeny na mazání motoru.
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 10. 2018 20:07

Tak o utraceni nejde, ten dexos je nadprumerne dobrej olej a kupuju ho ve velkym do všech aut, ze si ford u GM nepriplatil aby tam měli uvedenou specifikaci nemusi nic znamenat. Specifikace C3 by zda se mela celkem sedet. A co uz by atmo benzin s mizernym vykonem mohl chtit :-P
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 16. 10. 2018 20:13

O to jde. Klidně použij oleje, které plní ACEA A3/B3/B4 (API SL a víc) a viskozitu zvol dle podmínek používání.
Tebou zvolený olej (předpokládám tento: https://maziva.heureka.cz/opel-gm-dexos ... e/#section) použít můžeš, nicméně zdůrazním, že norma ACEA C3 je primárně určená pro auta s DPF filtrem.
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 10. 2018 20:15

A3 ma taky tak IMHO cajk, jde o to, ze to kupuju po sudech a proc v tom mit bordel ;-) Ze setri DPF bude na ***** ale zas to je celkem levny olej tak co. Samozrejme to beru kvůli Mocce protože ta je predpokladam na to nejvybiravejsi kvůli DPF.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 16. 10. 2018 20:21

Počítej s nižší TBN u olejů ACEA C3...takže při cukačkách se studeným motorem ten olej přestává plnit funkci ochrany motoru (kyselost a alkalita) ale můžeš to zlepšit tím, že budeš měnit dřív, než předepisuje výrobce motoru.
Jinač jo, ten olej motor umaže ;-)
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 16. 10. 2018 20:22

Tak ja to menim tak po 10kkm, u tohodle to bude spis tak po 8 vzhledem k tomu, co najede za rok. To asi nebude problém.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 16. 10. 2018 20:23

Tak cajk.
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 16. 10. 2018 22:26

1.6 Ti-VCT je docela dobrej motor, jen se musí prostě točit do otáček a čím častěji, tím lépe pro přesuvník časování ventilů, který tak nezatuhne a funguje :)
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 16. 10. 2018 22:27

Eneos, ale jinak bych vzal dvojliter. Mazda motory, ne?
anonymni

Odeslat příspěvekod speleo 16. 10. 2018 22:28

obyč 100k 1.6i 16V je od Yamahy, takže taky japonec :P A nemá dementní swirl klapky a nebere volej narozdíl od těch mazdích zázraků :)
Naposledy upravil speleo dne 16. 10. 2018 22:29, celkově upraveno 1
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 16. 10. 2018 22:29

Tenhle myslím ne
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 16. 10. 2018 22:29

To bylo na tose
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 16. 10. 2018 22:31

JardaB píše:Mam focus 1.6Ti SIDA, je to nejak vybiravy na olej nebo to snese dexos 5W30 jako leju do vseho? To co tam je ted pripomina spis mazut...

Jak to nema turbo klidně i něco hustějšiho třeba vazelinu. :D
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 17. 10. 2018 07:23

no tos mohl už doporučit aj lejno po hodovéj žranici, je to taky pěkný mazut :mrgreen: , Meta
metyn
Inventář

Odeslat příspěvekod Vagi 17. 10. 2018 07:33

:D
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 17. 10. 2018 11:34

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků