Focus RS: Hledame majitele

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod DD 27. 7. 2006 08:11

Je tu nekdo s modrym demonem ;) z Prahy ci odjinud? Docela bych se sesel a pokecal. Za posledni rok jsem potkal jiny RS pouze dvakrat - jednou v Praze a jednou u Pelhrimova..
DD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 7. 2006 08:41

no v ramci toho, kolik se jich vyrobilo a kolik prodalo v CR, mas co delat. Ja vim o jednom z Olomoucka, ktery ma FRS (blba zkratka, co?).

Ale reknu ti, ze mas super karu, tak nam o ni neco napis. Jaka je, jak ju drtis, spotreba, servisni naklady, co samosvor v beznem provozu, co samosvor v akci atd..atd.. nejake porovnani s jinymi hot-hatchi?
anonymni

Odeslat příspěvekod Marek71 27. 7. 2006 08:56

Najlepšie, keby to požičal redakcii aspoň na nejaký krátky jednodňový test :-)
Lexus GS 450h Premium 2013
Sony KD-55XE9005 + TV Box X96 (S905X) + LibreELEC
Onkyo TX-L20D + repro Elac FS 78
Marek71
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lumpo 27. 7. 2006 09:08

goes: ty jsi v tom nejel??? :hm :wink:
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 7. 2006 09:09

Zkusenosti dlouhdoobeho majitele se vzdy sejdou...
anonymni

Odeslat příspěvekod Lumpo 27. 7. 2006 09:12

goes: to je pravda... nějakej ten testík by se hodil... mohlo by to být zajímavé počtení... :lol:
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 27. 7. 2006 09:15

lumpo: zaujimave zistenie, ze ta zaujimaju aj auta co zeru viac ako 3 litre na sto :D
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DD 27. 7. 2006 09:49

Oficialne se prodaly pouze 3 kusy, dovezeno jich bylo pry 9 (info od Fordu). Nevim, co se stalo s temi 6 kusy, neco udajne rozbili novinari, neco primo lidi od Fordu pri testovacich jizdach apod. :D. A samozrejme jsou tu nejaky dovozy odjinud, takze jich je v republice cca 7. Jeden treba stoji v Letnanech uz dobre rok coby zabavenej leasing.

Svym dotazem sis trochu nabeh, protoze o FRS dokazu mluvit hodiny ;), ale zkusim to zestrucnit. A diky za lichotku ;).

Auto mam od dubna 2005, koupil jsem ho jety primo od Fordu. Meli ho jako prezentacni auto (ne novinarsky) a jezdil s nim Vasek Pech. Tohle info me zpocatku trochu vydesilo, ale protoze je o nem znamy, ze ma auta rad a nechova se k nim jako hovado, a protoze historii auta proklepavali dva kamaradi novinari nezavisle na sobe a prodejce u Charouze taky nijak nemlzil, nakonec jsem to vzal. Mam seriovy cislo 0848 z vyroby listopad 2002, u nas do provozu 02/2003, pri koupi to melo nalitano cca 23 tisic. Po Fordu to vlastnil nejaky starsi pan z Unipetrolu (podle RC je mu asi 70), ktery to mel pul roku a vratil to zpet, ze se s tim nedalo jezdit ;). Ale k autu ..

Spotreba neni nijak zavratna, dlouhodoby prumer cca 11,5 litru N98 (beru VP-R od Shellu). Vetsinu najezdim po Praze a po dalnici, auto pouzivam kazdy den (uz premyslim o druhem, protoze me muci, jak auto trpi na prazskych silnicich). Kdyz se clovek drzi a netlakuje turbo na kazdej kvalt, da se i po meste jezdit za 11 litru (obcas se pravda neudrzis). Kdyz se trosku prida, da to po meste 13-14, kdyz se jede hodne svizne, je to klidne za 16 litru. Na dalnici pri konstantnich 140 km/h to bere cca 9,5, pri 180 km/h asi 13, nejvys jsem dosah pri lonskym litani na okreskach, kde se spotreba vysplhala cca na 18 litru.

Servisni naklady prekvapive nejsou az tak pekelny, jak by se mohlo zdat. Nejdrazsi jsou pravdepodobne gumy, ktery stojej 5800/kus (nejlevnejc, co jsem sehnal). Jde o to, ze auto bylo staveny pro Micheliny a ma na nich idealni vlastnosti. Dobrou alternativou jsou jeste GY Eagle F1 anebo polozavodni Yokohamy. Vzal jsem Michelinky, pac jsem kupoval jen dve novy gumy na zadek (ano, na zadek, protoze zcela paradoxne tam maji byt lepsi pneu kvuli omezeni pretacivosti) a na predek jsem dal puvodni. Gumy ubyvaji hlavne na predku a samozrejme podle stylu jizdy, takze lonsky ubytek byl trosku vyssi diky tomu, ze jsem si uzival novyho auta ;), kazdopadne to porad neni nic drastickyho. Dalsi naklady: olej = cca 2500, brzdovy desticky predni = 6000, kotouce predni = 15000, tlumice-cela sada = 18000, spojka-cela sada = 24000. Za ten rok a neco jsem menil pouze olej na podzim a prodelal velkou kontrolu po 3 letech provozu v kvetnu, kdy se delal olej, desticky na predku, svicky, filtry, geometrie (po roce provozu na nasich silnicich totalne rozhazena) a naky drobnosti, coz vyslo na 18 tisic. V tuto chvili me kilometr vzhledem k celkovym nakladum (servis za rok, benzin za rok a leasing) vychazi cca na 14,50 korun :D :D. Musim jednim dechem dodat, ze za tu dobu auto nemelo jedinou poruchu (tuky, tuk).

A jaka je? Ve zkratce - fantasticka. Odjakziva jsem chtel Imprezu STI, ale nakonec jsem skocil po precteni recenzi, shlednuti videi a zkoumani cizich diskuzek do FRS a muzu rict, ze jsem nelitoval ani vterinu. Auto je tvrdy jako sutr, pohodli zrovna moc nepobralo, ale na druhou stranu ma tuhou karoserii a pevnej podvozek. Da se jezdit pianko, da se jezdit i rychle, hranice mezi tim je nekde kolem 3 tisic otacek. Turbo se sbira od 2000, naplno tlakuje ve 3500 a diky relativne dlouhejm kvaltum neni treba nejak casto radit. Kazdej bozi den se tesim, az si sednu za volant, at je zima nebo teplo, snih, mokro nebo sucho. Na suchu je to samozrejme nejlepsi, auto drzi stopu, vzdycky me dokaze prekvapit, jak daleko se s nim da zajit a kolikrat mam pocit, ze se mi uplne vysmiva, jak o nem treba pochybuju. Typicky kdyz si myslim, ze jedu rychle, tak mi auto zcela nestoudne signalizuje, ze jedu vlastne pomalu. Protoze nejsem zadnej extremni pilot, jezdim pri maximalni touze o prozitek na 80 % sveho zdraveho limitu, coz je mym odhadem polovicni vyuziti toho, co by auto v realu dokazalo.
Ac predokolka, samosvor na predku je naprosto nehoraznej. Dost taha za volant a ve spojeni s kolejema je to krapet adrenalin, ale na druhou stranu dovoli projet zatacku pod plynem, aniz by hrabalo vnitrni kolo nebo slo auto ven tecnou po cumaku. To samy na hrbolatych okreskach, protoze diferak balancuje vykon z kola na kolo podle prilnavosti. Dokonce i na mokru se da rozjet s natlakovanym turbem, kdy si auto hrabne na prvnim metru a pak se chytne silnice a vyrazi. To samy na snehu.

K tomu samosvoru... V beznym provozu ho vubec necejtis, jedinou vyhodou je skvela trakce na mokru a snehu. Ke slovu prichazi prave az kdyz se na predni kola zacne hrnout kroutak a vykon. Typicky nalitnes do zatacky a kdyz v apexu pridas plyn, uplne na volantu cejtis, jak se na predni naprave neco deje, jak se vykon zvejkne, auto pridrepne k silnici, gumy se chytnou a pak FRS vyrazi jako krava (jinak to rict nejde :D) ze zatacky za svisteni turbiny. Zkousel jsem to na jedny duverne znamy zatacce na chajde, kterou jsem i s P306 GTI-6 projizdel max ve 120 km/h. Tady ve Focusu (mel jsem ho druhy den) jsem tam prijel a rikam si, ze mam zase o tridu lepsi auto, tak jsem tam na ctyrku vlitnul ve 140ti pod plynem, pridal jsem v oblouku a kdyz jsem ze zatacky vyjel se 160ti na tachu, tak jsem se tlemil jako kreten a auto se zdalo velmi znudene.. Myslim, ze to nejlip popisuje charakter auta. Trosku rozdvojena osobnost ;).

Ale abych tu jen nepel ody, mam taky par negativ ;), za coz ovsem auto nemuze. Interier je strasnej, nicmene o ten vlastne vubec nejde. Diky nizky vaze a velmi limitovanemu odhlucneni je cesta po dalnici rychlosti vyssi 130 km/h mirne otravna (hluk od gum, hukot motoru..), coz je v tuto chvili bezpredmetne, protoze stejne vic nejezdim. Velmi spatna je dostupnost N98 na venkove, takze vylety po CR obvykle byvaji dost adrenalinova zalezitost, protoze pri prumernem dojezdu 400 km na nadrz je lov obstojne pumpy krapet napinavy. Stejne jako u vetsiny Focusu, i tady trpi treti dvere na volnost tesneni a maji sklon vrzat (ted opraveno) na nerovnostech. Posez za volantem taky neni 100%, protoze clovek sedi dost vysoko i pri posunuti sedadla uplne dolu, navic na sloupku volantu je ovladani radia, takze kdyz se prisunu dopredu, obvykle do toho triskam kolenem. Diky tvrdemu podvozku auto nadskakuje na nerovnostech a interieru to taky nedela dobre (nekde mi tam vrze plast na stredovym sloupku). Cesta pres dlazebni kostky je NAPROSTY utrpeni, ale to asi pro kazdy auto.

Trocha objektivity k tem jizdnim vlastnotem. Auto vyborne brzdi, spis teda dost nehorazne, skvele akceleruje, ale porad je to jenom predokolka. Takze kdyz je clovek kreten, porad muze vylitnout ze zatacky ven anebo muze bezmocne palit gumy na rozjezdu. Mne se zatim ani jedno z toho nestalo, coz bude primarne tim, ze asi nejsem kreten, ale taky tim, ze mam sebe a predevsim to auto rad a nehodlam se v nem zabit, ani ho huntovat ;). Z toho taky plyne, ze krome me (a servisu) to auto ridili zatim pouze 4 lide, pricemz jsem vsechny vyhnal od volantu cca po 15 minutach (pouze u jednoho cloveka jsem extremne trpel a vyrazil ho od volantu po 4 minutach, ale nebudu ho jmenovat, protoze je to automobilovy novinar s prenanou ridicskou sebeduverou ;).

A ted k poslednimu bodu - co ostatni.. Jedna z vyhod FRS je to, ze ho zna prekvapive malo lidi, takze se mi casto stava, ze kolem me jdou kluci a rikaj "Hezky udelanej Focus", anebo me zastavi na pumpe chlapik s tunenym Cliem a pta se me, co je to zac. Nehlede k tomu, ze umyty vypada kombinace modry a velkejch kol proste impozantne (jsem zaujatej, ja vim :D). Mimochodem, ty velky kola lakaji i hlidky PCR (zatim me zastavili jen jednou a od te doby s sebou vozim kopii TP, ze ty 18" OZ kola jsou fakt seriovy).
Obcas se mi stava, ze me lidi provokujou (na svetlech, na silnici) anebo ukazujou palec nahoru, anebo proste jen kyvou hlavou. Jsou to malickosti, ktery potesi, co si budeme povidat. Jednou kvuli me malem boural chlap v oktavce na superkvalitni okresce z J. Hradce do Dačic, ktery si myslel, ze jede hodne rychle a nepocital s tim, ze se za nim objevi nekdo, kdo jede jeste rychlejc. Byl to peknej den, silnice sucha, chtel si "zazavodit", ale dupnul na brzdy v zatacce a malem mu to nevyslo. Kdyz jsem ho pak predjizdel, jel 60 a byl uplne zelenej.

A posledni odstavec .. srovnani s novym Focusem ST. Delali jsme ho s kamaradem novinarem v dubnu. Na dalnici, vedle sebe, trojka a 3500 otacek a pak start. Tady byl rychlejsi ST, ktery tezil ze 6-kvaltu a vetsiho motoru. Byl rychlejsi velmi, velmi nevyrazne a kdyz jsme oba dosahli 200 km/h, byl cca o 3/4 auta dal nez ja. Pri mereni pruznosti akcelerace ze 140 km/h na petku (na sestku u ST) jsem mu zase ujizdel ja. Na ST me prekvapilo nekolik veci. Jednak je docela pohodlnej, ma krasnej zvuk, ma daleko vetsi turbodiru nez RS a naprosto zoufale mu chybi samosvor. Pri sjezdu z dalnice jsem na trojku v oblouku hrabal a miril k vnejsimu okraji zatacky. Coz je presne vec, kterou RS neudela. A korunu tomu dodal kamarad, kterej vylezl potom na parkovisti z RS a povida: "Kurna, 3 roky stary auto a porad to jede jako krava."

Tolik ze zivota s FRS. Napsal jsem toho az hruza, takze omluva, ale zeptal ses ;). Doplnujici dotazy klidne odpovim.
DD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DD 27. 7. 2006 09:55

Jeste bych dodal, ze FRS ma extremni smicho-faktor. Fandove aut do nej vlezou a tlemi se jeste driv, nez se vubec auto rozjede a na silnici se rezou jeste vic. Nevim cim to je, ale kdyz FRS stal pres zimu 2 mesice v garazi kvuli tomu, ze jsem potreboval vetsi auto, a pak jsem do nej vlezl a projel se, vracel jsem se vysmatej a pomalu se slzama euforie v ocich. Zvlastni ;).
DD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 27. 7. 2006 09:59

tak sem se 3x udelal, az utru klavesnici, tak pujdu zamacknout slzu a zalezu do kouta, kde budu hodinu zavidet :)
anonymni

Odeslat příspěvekod brasci 27. 7. 2006 09:59

DD: :tleskani :tleskani pekne :)
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Capricorn 27. 7. 2006 10:06

směkám...pěkně napsané :tleskani
Capricorn
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DD 27. 7. 2006 10:12

Diky vsem za pochvalu, ale primarne za to muze FRS, ze mivam literarni zachvaty :D :D.

goes> To vubec nemusis. Vem si, jak tezkej zivot mam. Az vyleze novy RS s 300 konikama a 4x4 pohonem, budu zase uplne v haji a stravim 2 mesice premyslenim, kde na nej vezmu :D :D.
DD
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod turboleon 27. 7. 2006 10:12

Asi mi nezbyde než koupit Cupru R........... :hm
turboleon
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 27. 7. 2006 10:17

DD: no myslim si, ze FRS1 nebudes este dlhuuuu dobu v haji :)
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků