Mondeo - 1.8 benzin nebo 2 tdci?

Dodge, Ford, Chrysler, Pontiac...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Wq1 11. 12. 2005 22:09

Ja myslím, že z hlediska ceny se ti ten diesl po 4-5 letech provozu zaplatí, a snadněji se ho pak zbavíš než benzínu. Problém by byl kdyby se ti u toho ropáka ucpaly vstřiky. Přece jen původní TDCI se vstřiky od f. Delphi nejsou dost spolehlivé a jejich oprava je hodně drahá. Bohužel právě Mondeo s TDCi 96kW mělo se vstřikovacím systémem nejvíce potíží. Je to dost škoda, protože ten motor je jinak docela povedený a v Mondeu se s ním jezdí velmi příjemně.
S benzínem 1,8 jsem toho zas tolik nenajezdil, po Praze to žralo přes 10l, spíše 11l, mimo město mám málo zkušeností. Osobně bych to risknul a vzal TDCi.
Každá práce se udělá sama, jen je třeba nechat jí na to dostatek času!
Wq1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mayklmaykl 12. 12. 2005 01:19

no nevim, šel bych asi do tdci ale to neni taky žádnej spořílek při rychlejším ježdění-šel bych do toho proto,že 1,8ka je na mondeo moc točivá,nic moc výkony na silnici a má vysokou spotřebu a převody že to točí snad 15000....jsou podle mýho pomalý...
ono si moc nevybereš-2,0 je prej problémovější a má 145k a docela papá-kolem 9,5- 10l, 2,5V6 je koncepčně starej většinou bezproblémovej málovýkonnej a žere jako 2,5....nevim co bych poradil asi t tdci ale drahá údržba a servis....
mayklmaykl
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod HOOK 12. 12. 2005 18:33

jardaB: Ono se uý toho 2,5 pri cca 3600 otackach prepina na kratsi sani, proto to zacne poradne zabirat az od tech otacek. jinak pianko pri 120-140 mi to sautomatem bere 8 litru, mesto 10-12
HOOK
Štamgast

Odeslat příspěvekod WinDiesel 12. 12. 2005 18:48

Vstřikovače na Mondeu nejsou o nic poruchovější než na jiných autech (viz různé diskuze na tomto i jiných serverech). Musíš prostě dát dobrou naftu. Když nemáš jistotu tak aditivum.
Ani jejich případná oprava není drahá, od nového roku se opravují (ne vyměňují jako u spol. Bosch :( ), stojí to pouze o něco víc než u klasických systémů s nepřímým vstřikem paliva. Tak už nestraš... Já mám Mondeo 2,0TDCi 2,5 roku, 105 tis. km, vstřikovače jako nové (beru Shell, případně dávám aditivum Formula Performance), nechávám si kontrolovat vstřikovače každých 25 tis. km., no problem. Všechno je o palivu.
WinDiesel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 12. 12. 2005 20:24

No, ja jsem cetl, ze primarni pricina problemu nebyla ve vstrikovacich, ale v cerpadle, ktere poustelo kovove supinky - nekde se pridiralo a to ucpavalo ty trysky.
K tomu 2.5V6 - sel bych do toho, ale ty starsi maji prave 2544cm^3 a to me se.... Mam 3l omegu a tak se mi nechce platit takovy ranec 2x. Zatim se mi libila ta 1.8, ale fakt by me zajimalo jak to jede - asi budu muset nejakou bazarovou projet. Spotrebu moc neresim, stejne by to moc nenajezdilo - hlavne potrebuju obcas kombik a manzelka furt otravuje, ze chce "svoje" auto :-)
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cz_payne 12. 12. 2005 20:49

Doma mame 2,0 v benzinu(rv 2001) a 2,0 TDCi(2002) a rozhodne radsi jezdim tim benzinem... jasne,zere to vic,kdyz na to slapnes ve 2000otackach tak se nic nedeje,ale na jizdu je mi ten benzin daleko prijemnejsi...
Jinak ty spotreby u toho benzinu bych se zas tak nebal,jde jezdit kolem 7,5l kdyz to nebudes honit(nikoliv jizda na spotrebu). Samozrejme kdyz ti neco rika cerveny pole tak pocitej s 10l/100km. Ten diesel mam prumer kolem 7,5l 70% dalnice a je to opravdu pri castem vyuzivani plneho plynu. Tot snad vse :)
cz_payne
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod cz_payne 12. 12. 2005 20:54

Jeste k ty 1,8ce... na to fakt zapomen :) sice to vypada celkem dobre 125koni nebo kolik ma,ale to auto precejenom maly neni a fakt se s tim motorem budes trapit a aby si z neho neco dostal tak na to budes muset hamtat jak blbec.... kdyz uz,tak uvazuj o 2,0 vys,k tomu autu se to opravdu hodi.
cz_payne
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pavel Mareš 12. 12. 2005 21:10

Mám Mondeo 2002 1.8 81kW.Velmi oceňuji tichost.Záleží jaké máš priority.Mě zaujal vnitřní prostor,který je téměř bezkonkurenční zejména na zadních sedadlech.Tento motor není na závodění,dravost se projevuje po 4000 otáčkách.Dá se s ním jezdit i úsporně.Při klidné jízdě jsem jel asi 1000 km za 7,5.A to jsem nejel přímo economy run.Jinak běžně jezdím kolem 8,5.
Pavel Mareš
Missák Garáže 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bártík 13. 12. 2005 09:19

duee: docela jsem se zasmál. Takže Ty považuješ tichost motoru za jeho mínus? To se potom nedivím že máš TDI. Tam si rámusu (dunění) užiješ dosytosti.
Jasně, že 81 kW TDI pojede subjektivně líp. Je tam cítit nástup turba. Jinak si myslím, že s dynamikou (při správných otáčkách jak pro benzín, tak pro diesel) to bude nestejno.
Jinak pro zájmce o zkušenosti mondei je http://forum.fordclubs.org nebo http://cmc.fordclubs.org
Ford Mondeo Combi 2.0 16V
Bártík
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deadlift 16. 12. 2005 22:31

Skusil bych 1.8 SCi
Deadlift
Nováček

Odeslat příspěvekod MAN737 16. 12. 2005 23:35

Mondea brát jen v benzínu.nejde o pověry a předsudky....
....ale to si povíme za 5let.
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deadlift 17. 12. 2005 00:21

737888840 píše:Mondea brát jen v benzínu.nejde o pověry a předsudky....
....ale to si povíme za 5let.5/quote]


To zas ne TDCi je ok.
Deadlift
Nováček

Odeslat příspěvekod MAN737 17. 12. 2005 00:23

Je ok.Kolik máš najeto??? Za 5 let si pokecáme,jo?
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Deadlift 17. 12. 2005 01:31

Nevim co resis, za pet let budem jezdit na ethanol tak asi tak :D
Deadlift
Nováček

Odeslat příspěvekod ITTI 17. 12. 2005 10:37

Jestli mohu mít názor a není to jenom ten,viz. odkaz. Rok výroby a TDCI je trochu riziková záležitost.Vím i od mého zaměstnance,špičkový automechanik,dělá dost Fordy,opraví i C-R,spolupracuje,resp. dělá pro kluky,kteří se specializují na naftu.Ten problém s čerpadlem byl,dnes je to OK,ale :pokud se koupí auto z tohoto roku,je otázka,jestli byl systém vyměněn v rámci záruky,nebo dán jenom jemnější filtr.Pokud jenom filtr,je to polovičaté řešení.Osobně bych do toho nešel.Takže benzín.Ta vyšší spotřeba a trochu cena za benzín je nepříjemná,ale pokud s tím někdo nejezdil na hodně dobrou naftu(jak to zjisitit) a je tam vyměněn jen ten filtr-pryč od toho.Novější modely jsou už v pohodě. Nebo vzít ještě starý ropák z 2001-trochu rachotí,ale není tam problém.Rok 2002 a TDCi je loterie.Je lepší být obezřetný,seč se to dá opravit dnes už poměrně levně,ale stejně....Nešlo jenom o palivo,ale v důsledku kavitace se uvolňovaly mikroskopické částice v čerpadle-že kov v palivu není dobá věc,to je realita.
Zde je odkaz a bohužel je pravdivý:
http://www.part.cz/buxus/generate_page.php3?page_id=7142
ITTI
Servismen

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků