tumis píše:burty s krenem píše:A proč se vlastně zvedají ty závory, kdyz světla jedou a jeste pojede další vlak? Neni to trochu kravina? Nebo mi neco uniká? Jít se tam stejne nedá protože světla a možná to ten balkanec ma doma jinak a tak vyjel. A opravdu si pak myslel ze byla chyba a čekal až se to zvedne.
Svetla se vypinaji korektnim zvednutim zavor. Jde mimo jine o to, ze kdyz se nekterou nepodari zvednout do horni polohy v casovem limitu, tak jde znovu dolu. Nemuzes vypnout svetla, pustit tam lidi a mlatit je zavorou po hlave
Navic cas od detekce vlaku, behem ktereho se ma prejezd uzavrit, nepocita se zvedanim, takze kdyz se behem zvedani priblizi 2. vlak, tak jdou zavory dolu ihned, teoreticky to nicemu nevadi, protoze blika cervene svetlo a na prechodu nikdo neni, bohuzel to v praxi nebyva pravda.
V nekterych zemich (na nekterych prejezdech?) se to udajne resi jinak, zavory nejdou nahoru, pokud neni jistota, ze je tam lze chvili drzet, pokud je to v zahranici bezne, tak mohou byt cizinci u nas zmateni. Ale ono je zmateno i spousta Cechu, malokdo v praxi zazil, ze zavory spadly behem zvedani, je to nestastna shoda nahod a mimo prejezdu na frekventovanych tratich krajne nepravdepodobna.
Jinak i v pripade poruchy by asi bylo lepsi projet zavory nez cekat na pripadny vlak.
A nejlepsi je si pamatovat, ze zavory nic neznamenaji, dulezite je svetlo.