Byly náklady na vývoj nového typu auta x-násobně nižší než nejen dnes, ale třeba i 60. letech? Pokud si člověk veme, že ony náklady na vývoj musely být "rozpuštěny" v zisích za prodej skutečně nevysokého počtu kusů?
A není právě toto stinná stránka prvorepublikového autoprůmyslu - že se sice můžeme s růžovými brýlemi nad těmi všemi Aerovkami, Waltery, Pragovkami, Tatrovkami, Škodovkami (která jako jediná tedy vydržela s osobáky dodnes), ale už se nepozastavujeme nad tím, jak málo (i součtu) těch vozidel bylo vyrobeno?
Mohlo se udělat více pro vývoj nějakého skutečně LIDOVÉHO vozu, který by mohl být dostupný pro třeba 30% nejbohatších čs. rodin a který by se vyráběl v počtu přes 100 000 ks?
BTW: Jakého čs. vozu se vlastně jako prvního vyrobilo přes 100 000? Že by Octavie?