Bezpečnostní pásy - ANO/NE

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Poutáte se?
Ano na 100% vždy (i jako spolujezdec) 180 %  86%  [ 180 ]
Ano, vždy, ale jen jako řidič. 2 %  0%  [ 2 ]
Na krátkou trasu ne. 19 %  9%  [ 19 ]
Jen mimo obec. 2 %  0%  [ 2 ]
Vyjímečně ano. 2 %  0%  [ 2 ]
Ne. 3 %  1%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 208

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 5. 2005 21:53

V posledni dobe se i tady na foru docitam o zbytecnosti poutani a tak jsem dal dohromady par veci ala BESIP, pro ty "chytre" lidi..

• Když prudce šlápnete na brzdy, vaše auto se náhle zastaví, ale vy se budete pohybovat dál, dokud se nezastavíte o čelní sklo, palubní desku nebo chodník.
• Použití pásů vás ochrání před nárazem do palubní desky nebo čelního skla,
případně zabrání katapultování vašeho těla ven z vozidla.

A víte, že pokud prudce sešlápnete brzdu nebo narazíte do pevné překážky při rychlosti 50 km/h, zvýší se až šedesátkrát hmotnost Vašeho těla?

Člověk o hmotnosti 90 kg zvýší svoji váhu až na 5 400 kg ( 5,4 t )
- o hmotnosti 50 kg zvýší svoji váhu až na 3 000 kg ( 3 t )
- o hmotnosti 15 kg zvýší svoji váhu až na 900 kg

Představa, že se udržíte na svém místě je naprosto mylná. Nemáte šanci. 5 t je na vaše ruce skutečně nadlidská síla

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Desetina sekundy nespoutanosti!

Jen pro názornost uvádíme pravděpodobné následky při nárazu na pevnou překážku v rychlosti 80 km/h bez použití bezpečnostních pásů, které jsou rozfázované podle času počítaného od okamžiku nárazu:

0,026 sekundy po nárazu se začíná deformovat nárazník. Na vůz působí síla rovnající se třicetinásobku váhy automobilu. Osoby v prostoru kabiny se pohybují rychlostí právě těch 80 km/h

0,039 sekundy po nárazu se řidič i se sedadlem posune o 15 cm dopředu

0,044 sekundy po nárazu dochází prudkým nárazem hrudníku k destrukci volantu

0,050 sekundy po nárazu rychlost klesá a na cestující působí síly převyšující několikanásobně jejich hmotnost

0,068 sekundy po nárazu řidič narazí na přístrojovou desku, tento náraz můžeme porovnat s dopadem břemena o hmotnosti 9 tun

0,092 sekundy po nárazu řidič a spolujezdec v jednom okamžiku prorazí hlavou čelní sklo a smrtelně si poraní hlavu

0,100 sekundy po nárazu je již zpravidla mrtvé tělo řidiče, opřené o volant,vrženo zpět

To co bylo popsáno se stalo za jednu desetinu sekundy. Představy, že nepřipoutaný řidič se drží volantu a je schopen náraz ztlumit tak, že má šanci na přežití, jsou velmi naivní, nezodpovědné a falešné.


xxxxxxxxxxxx

Při nehodách podle statistiky

Nepřipoutaná osoba umírá
- na předním sedadle 6x, v obci dokonce 8x častěji
- na zadním sedadle 3x, v obci dokonce 5x častěji než osoba připoutaná

Při jízdě v obci

- již od rychlosti 7 km/h je nutné používat bezpečnostní pásy
- 42% řidičů usmrcených v obci bylo nepřipoutaných
- 51% spolujezdců usmrcených v obci bylo nepřipoutaných
- nepřipoutaná osoba v obci umírá při nehodě až 8x častěji,než osoba připoutaná

Pokud sedíte na zadních sedadlech

- lidé si myslí, že na zadních sedadlech jsou pásy zbytečné
- 71% usmrcených osob na zadních sedadlech bylo nepřipoutaných

Statistická čísla Vám nic neříkají?

A co následující argumenty
Nepřipoutat se a havarovat v 50 km/h má pro vaše tělo stejný účinek jako pád ze 3. poschodí budovy
- v rychlosti 30 km/h padáte volným pádem "jenom" z 1. poschodí,
- v rychlosti 70 km/h se dostanete do 6. poschodí a
- v rychlosti 90 km/h padáte volným pádem z 10. poschodí.

Nepřemýšlejte o používání bezpečnostních pásů pouze v souvislosti s čelní srážkou - pomohou Vám i jindy

- fungují při jakékoliv srážce (čelní, boční, zadní, při převrácení vozu, při hromadné havárii)
- fungují po celou dobu srážky
- připoutaný uživatel může využít deformace vozidla při srážce, nepřipoutaný uživatel narazí na vnitřek vozu stejnou rychlostí, jakou jelo vozidlo před srážkou


xxxxx

Při jízdě v obci
• pásy jsou nejúčinnější do rychlosti 50 km/h
• 42% řidičů usmrcených v obci bylo nepřipoutaných
• 51% spolujezdců usmrcených v obci bylo nepřipoutaných

Dle statistiky
• Řidiči nepřipoutaní umírají 14x častěji než připoutaní, v obci 12,8x
• Přední pasa?éři nepřipoutaní umírají 5,6x častěji než připoutaní, v obci 4,7x

Zadní sedadla
• 71% usmrcených osob na zadních sedadlech bylo nepřipoutaných
• zadní pasažéři umírají 3,9x častěji než připoutaní, v obci 4,2x

xxxxx

mozna to jsou sucha cisla atd. ale prectete si vse dobre, fyziku nikdo z nas neprekona.

ZDROJ: http://www.ibesip.cz/cs/bezpecnostni_pasy/
anonymni

Odeslat příspěvekod kosch 4. 5. 2005 22:04

nezapnout si pás je prostě debilita, co víc dodat...
The universe never did make sense; I suspect it was built on government contract.
Robert A. Heinlein
kosch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod a 4. 5. 2005 22:05

pekne zhrnutie.
aj len dodam moj klasicky argument. ospalytaxikar.wmv
a
Nováček

Odeslat příspěvekod Koby 4. 5. 2005 22:11

Musim říct, že se poutám asi až poslední 4 roky, dřív moc ne. Ted máme auto s airbagama, takže se poutám naprosto vždycky. Nehledě na to, že to protivně pípá tak, že to člověka i donutí.
Mazda MX5 NC1 2.0i expression - Bilstein podvozek, samosvor LSD, 6kvalt, xenony, Bose sound, Keyless systém, kůže + výhřev atd.. = opravdová RADOST Z JÍZDY
Koby
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod George_Couser 4. 5. 2005 22:33

Ja kdyz nejsem pripoutany, tak jsem takovy nesvuj :? ....
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zdenek 4. 5. 2005 22:35

Ted s airbagama se poutam hned, driv jsem se na kratsi vzdalenosti nepoutal.
zdenek
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 5. 2005 22:54

George: Ja taky, proste mam pocit, ze mi neco chybi.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod tOplOaDer 4. 5. 2005 23:52

Poutám se vzdycky...Mám divný pocit pri nepoutání. I kdyz se jede jen 7 km tak se poutam.
tOplOaDer
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod George_Couser 5. 5. 2005 00:14

jj, prave ze nekteri argumentuji "jedu jen 7km".... :hm
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pastelka 5. 5. 2005 06:32

Já pásy používám vždy. Ale bohužel můj přítel nikoliv. A vzhledem k tomu , že už řídí aspoň 20let ( a kromě traktoru snad jezdil se vším) tak ho asi nezměním. Ne že by se nepoutal nikdy , ale tak 50 na 50 . Přesně má ty blbý kecy - "vždyť jedu jen kousek".
pastelka
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 5. 5. 2005 06:33

Ja se jednou pripoutal, i kdyz jsem sel v garazi jen pro CD do radia a vubec nemel klice - proste zvyk :-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Francis 5. 5. 2005 07:40

Poutam se odjakziva, tedy pres dvacet let co mam ridicak. Kdyz jsem jednou skoncil s autem na strome a zkratil ho skoro o metr, mel jsem jen zlomenou ruku jak jsem se drzel volantu.
Francis
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr.kkk 5. 5. 2005 13:13

Jaká rychlost je smrtelná,pokud je spolujezdec nepřipoutám?Ptám se kvůli manželce.š Favorit,náraz do pevné překážky. :?
Petr.kkk
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 13:19

Petr: no rekl bych ze 130kmh do mostniho pilire to jisti, jinak nekdo se zabije pri 10kmh, nekdo prezije 150kmh a 300metrovy pad ze srazu.... je to individualni, ale jak znam zenske a tchyne, tak tech, co se potrebuje clovek zbavit, jsou nesmrtelne :)
anonymni

Odeslat příspěvekod huugh 5. 5. 2005 14:27

jednou jsem sel preparkovat, tj popojizdel jsem asi o 200m a nepripoutal jsem se, a jelo se mi uplne divne a nepohodlne
huugh
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků