Otázky z dovolené

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 8. 2019 08:10

Jsem zas vytáhnul paty z domu, strávil dovolenou na Mallorce a mám z pobytu pár otázek, na které jistě dostanu odpověd, zejména od Ace2ho.

- čuměl jsem vždy z pláže na letadla startující z 4km vzdáleného letiště. Startovalo jedno za druhým v intervalech 90-120s. Startovala a letěla směrem na moře, tudiž přistávající letadla přiletávala směrem od ostrova, stejně jako naše. Jen jeden den byla situace opačná a to, že letadla smětem od moře přistávala a vzlétavala nad ostrov. Na čem to záleží. Já jsem tipoval, že roli může hrát vítr, že pokud letadla startují proti větru, je to lepší, stejně jako přistání po větru ... ale zdá se mi to jako moc jednoduché vysvětlení

- letěli jsme Airbus A320, YR-SEA. Absolutně bez šance chytit GPS na smartphone nebo na hodinkách po celou dobu letu, zkoušel jsem u okna i uprostřed. To se mi ještě nestalo, před 2 i 3 roky to šlo bez problémů na stejných hodinkách, smartphone jsem měl jiný ... a bohužel nevím, jestli to byl airbus nebo boeing

- měl jsem půjčený Fiat 500 L, diesel, zřejmě 88kW. To je normální, že měl otáčkoměr do 7000ot/min?
Byla totiž historka. 3x mi borec při předávání zdůrazňoval, že mám natankova gasolinu 95. Jen a pouze. Zapsal to i do papírů. Tak auto přeberu a po pár km říkám, to je zajímavé, je to benzín, ale pocitově zní jako diesel ... aktuální spotřeba při 90-100 se pohybovala v přepočtu z km na 1l, cca mezi 4-6l, dlouhodobá na 7000km byla 15km/1l ... si říkám, to není na benzín špatné ... tak teda přijedu suverenně ke stojanu s gasolina 95 a pistole nejde zastrčit. Na víčku diesel. Je to asi kvůli klíčkům v zapalování, vyndám je a furt nejde pistol zastrčit. Tak otvírám kapotu, jestli to nepoznám, na pohled podobný mému dieselu v Insignii .., znovu čumím na otáčkoměr, že je do 7000. Příjde borec ze stanice, jestli může pomoci, tak mu to vysvětlím a on říká, že by tam nalil diesel, že víčko nelže, s čím jsem souhlasil, ale řekl, že radši zavolám delegátce, přes kterou jsem auto půjčoval. Po chvilce a nahlášení RZ potvrdila, že to je diesel. Ještě podotýkám, že jsem zaparkoval u stojanu, kde byla pouze pistole natural a pistole na naftu byla zabalena v igelitu a nedala se vyzkoušet. Taky jsem si furt říkal, že otvor pro naftu musí být větší a užší pistole pro natural tam musí vždy jít, ale v otvoru byla nějaká záklopka a já zpočátku hlavně řešil proč přes ní nejde pistole dostat a ve chvíli, kdy to nešlo, tak jsem si všimnul nápisu diesel na víčku

- ještě jsem cosikej chtěl, ale momentálně si nevzpomenu. BTW spotřeba na 200km tripu vycházela na 5.68l/100km a myslím, že s mojí Insignii by to bylo o něco méně.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 13. 8. 2019 08:15

Ad pristavani - je to o vetru
Gos netusim
Fiatje unikat. Zrejme meli dizl na benzin jako mazda uz pred hafo lety
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 13. 8. 2019 08:19

Měl jsem loni půjčený Peugeot Partner a taky s otáčkoměrem do vysokých hodnot. Napřed jsem taky váhal jestli to není benzín a pochvaloval si že to bude dobé dělo protože už dole pěkně táhnul. Nicméně po prvním roztočení nad 3000 ot. bylo jasno
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 13. 8. 2019 08:25

Jinak panda jtd mela taky otackimer benzinove
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gotha 13. 8. 2019 09:09

Do novšieho naftového auta nestrčíš benzínovú pištoľu. Aj keď je naftové hrdlo väčšie, musíš ho "odomknúť" správnym tvarom pištole.
Preto aj pri nalievaní nafty z kanistru musíš použiť originálny lievik, ktorý ti otvorí tú naftovú záklopku.
Mali sme podobný problém kdesi v delte Dunaja na východe Rumunska. Nejaká dedinská čerpacia stanica, naftové stojany boli prerobené zo starých benzinových. A pištoľ nešla dnu ani za svet. Benzinkár došiel z klincom 200kou, skúšal do toho viečka strkať, ale odohnali sme ho radšej. Potom sme sa rozhodli, že pôjdeme s naftou uplne na doraz, a snaď dojdeme do mesta. Podarilo sa.
gotha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 13. 8. 2019 09:30

Jeste ze tak. Jinak bys tam byl doted.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gotha 13. 8. 2019 11:46

Ale nebyli goates. Mali sme lievik na otvorenie nádrže predsa.
gotha
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 8. 2019 12:10

gotha píše:Do novšieho naftového auta nestrčíš benzínovú pištoľu. Aj keď je naftové hrdlo väčšie, musíš ho "odomknúť" správnym tvarom pištole.
Preto aj pri nalievaní nafty z kanistru musíš použiť originálny lievik, ktorý ti otvorí tú naftovú záklopku.
Mali sme podobný problém kdesi v delte Dunaja na východe Rumunska. Nejaká dedinská čerpacia stanica, naftové stojany boli prerobené zo starých benzinových. A pištoľ nešla dnu ani za svet. Benzinkár došiel z klincom 200kou, skúšal do toho viečka strkať, ale odohnali sme ho radšej. Potom sme sa rozhodli, že pôjdeme s naftou uplne na doraz, a snaď dojdeme do mesta. Podarilo sa.

Je to dobra pojistka. I kdyz jsem ji videl poprve, mam diesela MR2015 a nic takoveho tam nemam, proto mne to prekvapilo.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 13. 8. 2019 13:51

Je pravda do I Scudo jsem zasunul i pistoli na náklaďáky do II ani náhodou.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 13. 8. 2019 13:59

Mně letos na Hujaheji GPS v letounu u okýnka fachčilo, rychlost to začalo měřit až klesla na 350 kmh. Asi na té špionáži fakt něco bude :D
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 13. 8. 2019 14:15

:D
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 13. 8. 2019 14:33

Hustoles píše:Mně letos na Hujaheji GPS v letounu u okýnka fachčilo, rychlost to začalo měřit až klesla na 350 kmh. Asi na té špionáži fakt něco bude :D

Hodinky Suunto mi normalne merily rychlost do nejakych 990km/h, ale aktualni vysku max do 9999 m :D. Ovsem ne ted v tom Airbusu. A Sygic mi fungoval na Lenovo Vibe Shot pokud dobre pamatuju, normalne preklesloval, prepocitaval, ted mam teda Honor, no, ale ani Suunto se nechytalz vubec.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod podikk 13. 8. 2019 16:33

Pro to letadlo je lepsi i pristani proti vetru ne po vetru. Nepotrebuje takovou rychlost vuci zemi. Kdyz bude foukat treba 300 km/h, tak letadlu bude stacit treba draha 5m na start. Stejne tak pri pristani, nemusi pak brzdit jako krava

Ale to mluvim jen z pozice koupaka, ace urcite bude mit lepsi vysvetleni. Jen vim, ze jsou 2 rychlosti. Rychlost vuci zemi a rychlost vuci okoli neno tak nejak
podikk
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 13. 8. 2019 16:38

Bude vedet ace... ale dle meho ma letiste nejaky primarni smer pristavani a do nejake miry vetru a situace se tak pristava.
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod podikk 13. 8. 2019 16:41

Nejak tak to bude. Tady je to pekne videt.
https://youtu.be/WMrV3OZ6tjM
A tady pristani
https://youtu.be/7vP13XPMNfc
podikk
Štamgast
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků