cyklo koutek

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Jaké máte jízdní kolo?
silniční 34 %  15%  [ 34 ]
trekingové 24 %  11%  [ 24 ]
horské 95 %  44%  [ 95 ]
crossové 18 %  8%  [ 18 ]
jiné (např. skládačku) 7 %  3%  [ 7 ]
žádné 26 %  12%  [ 26 ]
nevim 9 %  4%  [ 9 ]
Celkem hlasů : 213

Odeslat příspěvekod mfilip 20. 4. 2011 12:26

1) 40 km je docela dost. Mych 32 km tam a 32 zpatky mi nekdy leze na nervy, nejvice jsem to dal behem roku 46x.
2) Kdyby to byl klasicky ram, tak vel. 52 znamena nejmensi tedy do 165-170 cm, na obrazku je ale slopingovy ram a tam netusim ... ja mam ram Fort, ktery dela slopingove ramy ve 3 velikostech: S/M/L a ackoliv bych mel mit nejmens S, s klidem jezdim na M urcenym pro 175-185 cm.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Řepík 20. 4. 2011 12:47

MarkFX píše:Ale jinak jako prostředek na cestu do práce nejvic v pohodě.. takoví lidi u mě stoupnou narozdíl od těch co sí vozí zadky v autě.. :D


mám to každý den 115 km do a 115 km z práce a to na kole fakt nejsem schopný dávat... :-S
this is gonna be LEGEN ... wait for it...DARY!
Řepík
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 20. 4. 2011 14:30

115km? :shock: 8-D Ty si blázen... Mě málem jebne už z deseti minut v tramvaji ...
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 20. 4. 2011 17:28

mfilip píše: 40 km je docela dost. Mych 32 km tam a 32 zpatky mi nekdy leze na nervy, nejvice jsem to dal behem roku 46x.

Já to dal i na mém starém Favoritovi, jel jsem to skoro dvě hodiny a byl jsem z toho dost vyflusanej. S novým silničním kolem to bude určitě o polovinu rychlejší. 8-)
ultima__ratio
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 21. 4. 2011 09:13

Pokud nemas v nohach, tak ti sebelepsi kolo nepomuze:-)
Tech 32 km do prace mam rekord 57.30 na soucasne silnicce 9.4 kg, predtim na silnicce 11.5 kg rekod 59.25. Na Favoritce jsem to nejel, ale kdyz jsem jezdil do jine prace 27 km, tak si pamatuju, ze 1x jsem se pod 54 minut dostal, coz by odpovidalo casu 64.00. Par minut to da:-)
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 22. 4. 2011 17:30

Já si myslím, že kvalitní silniční kolo dá dost. Ten můj Favorit už také není zrovna v TOP stavu a nemá cenu ho opravovat.
ultima__ratio
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zabier 29. 4. 2011 22:32

ultima__ratio píše:Tak vidíš sám, že vypadá jako nové, asi moc najeto nemá. Ta cena se mi zdá solidní, ale zas tomu vůbec nerozumím, proto se pro jistotu ptám. Do zaměstnání to mám docela daleko, kolem 40 km, to nemůžu jezdit na nějaké skládačce, na to potřebuji pořádné silniční kolo. Ta velikost rámu 52 je pro jak vysokou postavu?

40km do prace kazdej den (to jest 80 tam a zpatky) budes potrebovat hlavne neco pohodlnyho. Alu ram je super na zavody, ale na kazdodeni dojizdeni do prace, obzvlast v kombinaci s 23mm pneu bych volil spis ocel.

Bejt tebou tak se podivam hlavne po ocelovych (idealne) crossovych ramech. Trekovskej Erwin stoji 40k, kona honky tonk 20k, ale do ni zase nenarves zadny o moc sirsi pneu.

Pro me za me, za tech 20 bych zkusil pohledat honky tonka. Ocel dela fakt divy (a to i carbon, ale to jsme cenove uplne mimo)
Zabier
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 30. 4. 2011 10:33

Když říkáš, že nejlepší je na dlouhé cesty ocelový rám, tak to můžu ale rovnou zůstat u svého Favorita ne? Jenom na něj koupím novou přehazovačku, řetěz a kazetu, jinak je ten Favorit asi OK.

Jsou dostatečně kvalitní a vhodné pro silniční kolo tyto komponenty?

přehazovačka Shimano RDTY18GSB 6k s hákem, měnič na 6 kolo, pro vícekolečko do 28 zubů
Obrázek

řetěz Shimano CN UG51 6/7/8 kolo
Obrázek

kazeta (vícekolečko) Shimano 6 kolo MFTZO 14-28 zubů
Obrázek
ultima__ratio
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zabier 30. 4. 2011 12:38

Když říkáš, že nejlepší je na dlouhé cesty ocelový rám, tak to můžu ale rovnou zůstat u svého Favorita ne? Jenom na něj koupím novou přehazovačku, řetěz a kazetu, jinak je ten Favorit asi OK.

Zhnile lesinarske trubky ze kterych je vyrobenej favorit je neco uplne jineho nez dnesni (typicky cro-mo) ocel.

Ty komponenty ktere jsi vyjmenoval jsou lowend. Na cestu do hospody ok, ale na pravidelny jezdeni 80km na den, fakt ee. Vicekolecko je prezitej system. Kazeta, ktera se dnes misto nej pouziva, je mnohem spolehlivejsi a odolnejsi reseni. Hod tyhle komponenty na favorita a stejnak ti clovek na honky tonku ujede o nekolik trid.
Zabier
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 1. 5. 2011 19:18

Jaký je rozdíl mezi vícekolečkem a kazetou? Já myslel, že je to to samé.
ultima__ratio
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zabier 1. 5. 2011 19:48

Vicekolecko = freewheel
Kazetni system = freehub

teoretickej nakres:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... son-en.svg

Realnej vzhled:
http://www.sheldonbrown.com/images/freewheel-vs-k7.jpg

Nejvetsi pruser vicekolecka je ten, ze prava loziska jsou prilis daleko od ramu, tedy prilis blizko stredu a sily ktere pusobi na oblast osy u praveho spaceru jsou extremni. Druha vec je ta, ze sehnat dneska kvalitni vicekoleckovou nabu je nemozne, vse co se dnes prodava je tezkej lowend urcene pro deti/obcasne jezdce. Za to kdyz se ti zesere naba pro kazetu, tak mas takovej vyber, ze si vzdy neco vyberes, proste mas moznost zvolit neco drazsiho a lepsiho. U vicekoleckove naby tahle moznost proste neexistuje.

Dalsi vec je ta, ze dnes nesezenes vic nez sedmirychlosti vicekolecko, ktere je ale i tak pro silnicku vetsinou dosti nevhodne (mtb odstupnovani prevodu), kdezto vyber samotnych kazet je mnohem rozsahlejsi.
Zabier
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 2. 5. 2011 05:02

Aha, dík. Každopádně já mám na Favoritu tu verzi s tím závitem, takže musím koupit vícekolečko, jinak bych musel na tu kazetu koupit ještě jiné zadní kolo. Více než sedmirychlostní vícekolečko bych snad ani nechtěl, na ten náš rovinatý terén stačí bohatě šesti nebo pětirychlostní vícekolečko.

Jinak často mi na zadním kole u Favorita praskají dráty, jsou to vždy ty na straně vícekolečka. Mám tam nějaké kvalitnější a silnější dráty se znakem čtyřlístku a stejně to praská. Dá se to nějak omezit nějakým technickým řešením?
ultima__ratio
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zabier 2. 5. 2011 05:22

pockat, ty stale uvazujes o tom ze na favoritu budes dojizdet do prace?
Zabier
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Honza42 2. 5. 2011 06:15

A proč ne? Na to aby zjistil, že je to pitomost, favorit docela stačí. Lepší než mít potom v garáži na háku kolo za 25k.
Ať si to měsíc zkusí a uvidí.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod Zabier 2. 5. 2011 06:54

Na favoritovi se maximalne tak zabijes, pripadne si absolutne znechutis jizdu.
Zabier
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků