m.a.x.i.m.u.s píše:Evlo to tady taky psal.
však používáme stejného informátora

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
m.a.x.i.m.u.s píše:Moucha píše:Clanky z roku 2015 pisou, ze Boeing planuje sw fix, ale v roce 2020 to aktualni jeste nebylo
Ale rika to chatgpt tak tomu moc neverte
Scénář, kdy by mohlo dojít ke ztrátě tahu kvůli GCU glitchi:
1. ✖ Všechna 4 GCUs (2 na motor, 2 záložní) najednou selžou po 248 dnech nepřerušeného provozu
• Pak dojde k výpadku elektrické energie, pokud se nezapne APU (pomocný generátor) nebo RAT (nouzová turbína).
• Pokud zároveň selže přepnutí na záložní napájení, mohou být některé pomocné systémy motoru (např. čidla, palivová čerpadla, řídící elektronika FADEC) nepřímo ovlivněny – a to už by mohlo vést ke ztrátě tahu nebo přepnutí motoru do „idle“.
Ale zatoven to i vyloucil vicemene a z na tohle
Evlo to tady taky psal.
poslední zachycená slova kapitána Sabharvála pouhých jedenáct sekund po startu letadla: „Mayday… žádný tah, ztráta výkonu, nemůžeme vzlétnout
Poslední slova kapitána
Podle dostupných předběžných zpráv z Cockpit Voice Recorderu (CVR) – byť samotná data z černé skříňky zatím nebyla oficiálně zveřejněna – piloti před havárií vyslali tyto informace:
„Mayday, losing power, no thrust“ (kapitán Sumit Sabharwal spolu s druhým pilotem Clive Kundarem) – varování o ztrátě tahu motorů těsně po vzletu
.
Následně zazněl Mayday – což je mezinárodně rozpoznávaný signál, že letadlo je ve vážném nebezpečí .
Co je nové?
Obě černé skříňky byly nalezeny.
FDR (flight data recorder) – nalezen na střeše hostelu poté, co letadlo narazilo do budovy
standard.co.uk
.
CVR (cockpit voice recorder) – zajištěn později specializovanými týmy
theguardian.com
independent.co.uk
timesofindia.indiatimes.com
.
Dekódování již probíhá, očekává se výsledky během týdnů až měsíců .
Regulator (DGCA) nařídil dodatečné kontroly na všech Boeing 787‑8/9 Dreamlinerech s motory GE GEnx v flotile Air India – zaměří se na palivový systém, motory, hydrauliku i předletové postupy
Vyšetřování je mezinárodní, zapojena jsou FAA, NTSB, AAIB i Boeing a GE Aerospace .
Dva přeživší ve stejném okolnostech – stejná sedačka
Vishwash K. Ramesh, 40letý britsko-indický občan, je jediným přeživším tragického letu Air India AI171 z Ahmedabadu (12. června 2025). Seděl v 11A, těsně u nouzového východu, což mu umožnilo během kolize rychle uniknout – vzkazuje, že „měl štěstí díky otevřenému otvoru v trupu a rychlé reakci“
washingtonpost.com
.
Ruangsak Loychusak, thajský zpěvák a herec, byl v roce 1998 jediným přeživším pádu Thai Airways TG261, stejně seděl v 11A. Na Facebooku napsal:
„The lone survivor of the plane crash in India sat in the same seat number as me — 11A.“
a pak vyjádřil:
„My condolences to all those who lost loved ones in the tragedy.“
nationthailand.com
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků