Preferujete nějakou leteckou společnost? (letecky koutek)

Diskuse na témata, která se vůbec netýkají aut

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Moucha 13. 6. 2025 10:24

m.a.x.i.m.u.s píše:Evlo to tady taky psal.

však používáme stejného informátora :mrgreen:
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m.a.x.i.m.u.s 13. 6. 2025 10:38

Ještě že ne lékaře :D
m.a.x.i.m.u.s
Potížista
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 6. 2025 10:48

:D :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 13. 6. 2025 10:49

:D Nebo češtináře.
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod Lukas063 13. 6. 2025 10:52

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 13. 6. 2025 11:24

garážmistr píše:Jinak najs rozbor, dík.

+1
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 13. 6. 2025 13:54

m.a.x.i.m.u.s píše:
Moucha píše:Clanky z roku 2015 pisou, ze Boeing planuje sw fix, ale v roce 2020 to aktualni jeste nebylo

Ale rika to chatgpt tak tomu moc neverte

Scénář, kdy by mohlo dojít ke ztrátě tahu kvůli GCU glitchi:

1. ✖ Všechna 4 GCUs (2 na motor, 2 záložní) najednou selžou po 248 dnech nepřerušeného provozu
• Pak dojde k výpadku elektrické energie, pokud se nezapne APU (pomocný generátor) nebo RAT (nouzová turbína).
• Pokud zároveň selže přepnutí na záložní napájení, mohou být některé pomocné systémy motoru (např. čidla, palivová čerpadla, řídící elektronika FADEC) nepřímo ovlivněny – a to už by mohlo vést ke ztrátě tahu nebo přepnutí motoru do „idle“.

Ale zatoven to i vyloucil vicemene a z na tohle

Evlo to tady taky psal.



V praxi je vyloučený aby letadlo bylo 248 dní online. Zvláště Dreamliner který vyhazuje pořád nějaké chyby a ty se řeší tak že se musí letadlo sem tam vyresetovat. Což je dělá tím že se zdechne, chvilku počká a pak ho znova připojíš k elektřině. Děje se to na primitivní 737, dělo se to na 777 a na Dreamu si myslím je reálný že ho budou resetovat každý 2 dny kvůli prevenci.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 13. 6. 2025 14:30

Indie přemýšlí o dočasném uzemnění své flotily Boeingů 787‑8 na dobu nutných kontrol
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 13. 6. 2025 15:27

ajajajaj
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 13. 6. 2025 16:23

poslední zachycená slova kapitána Sabharvála pouhých jedenáct sekund po startu letadla: „Mayday… žádný tah, ztráta výkonu, nemůžeme vzlétnout


Poslední slova kapitána
Podle dostupných předběžných zpráv z Cockpit Voice Recorderu (CVR) – byť samotná data z černé skříňky zatím nebyla oficiálně zveřejněna – piloti před havárií vyslali tyto informace:
„Mayday, losing power, no thrust“ (kapitán Sumit Sabharwal spolu s druhým pilotem Clive Kundarem) – varování o ztrátě tahu motorů těsně po vzletu

.
Následně zazněl Mayday – což je mezinárodně rozpoznávaný signál, že letadlo je ve vážném nebezpečí .
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 13. 6. 2025 16:26

Já furt doufám, že to zas bude nějakej tajnej systém jako měli ten mcas a ne nezapojena hadička
evlo
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Moucha 13. 6. 2025 17:00

Co je nové?
Obě černé skříňky byly nalezeny.
FDR (flight data recorder) – nalezen na střeše hostelu poté, co letadlo narazilo do budovy
standard.co.uk

.
CVR (cockpit voice recorder) – zajištěn později specializovanými týmy
theguardian.com

independent.co.uk

timesofindia.indiatimes.com

.
Dekódování již probíhá, očekává se výsledky během týdnů až měsíců .
Regulator (DGCA) nařídil dodatečné kontroly na všech Boeing 787‑8/9 Dreamlinerech s motory GE GEnx v flotile Air India – zaměří se na palivový systém, motory, hydrauliku i předletové postupy

Vyšetřování je mezinárodní, zapojena jsou FAA, NTSB, AAIB i Boeing a GE Aerospace .
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 13. 6. 2025 18:30

Zajímavá náhoda

Dva přeživší ve stejném okolnostech – stejná sedačka
Vishwash K. Ramesh, 40letý britsko-indický občan, je jediným přeživším tragického letu Air India AI171 z Ahmedabadu (12. června 2025). Seděl v 11A, těsně u nouzového východu, což mu umožnilo během kolize rychle uniknout – vzkazuje, že „měl štěstí díky otevřenému otvoru v trupu a rychlé reakci“

washingtonpost.com

.
Ruangsak Loychusak, thajský zpěvák a herec, byl v roce 1998 jediným přeživším pádu Thai Airways TG261, stejně seděl v 11A. Na Facebooku napsal:
„The lone survivor of the plane crash in India sat in the same seat number as me — 11A.“
a pak vyjádřil:
„My condolences to all those who lost loved ones in the tragedy.“

nationthailand.com
Moucha
ing. Spokojený
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 13. 6. 2025 18:36

Tak když dáme obě teorie dohromady.
Naposledy upravil evlo dne 13. 6. 2025 18:44, celkově upraveno 4
evlo
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod evlo 13. 6. 2025 18:37

Tajný nedokomunetovaný systém, který boeing tají, protože tím řeší nedostatek toho, že ledalo nedokáže fungovat normálně, protože má HW chybu a tento systém selhal, proto to spadlo a teď po měsících vyšetřování se boeing přiná k tomu, že tam tato berlička je.

Například na vámi popisovaném případu by to bylo tak, že tento systém by prováděl restart aby se zamezilo toho provozu 248dní v kuse nebo co a vyrestartoval by to při vzletu - což by neměl, ale stalo se.

Což si nemyslím, že bude takto, jen vysvětluji co si myslím, že odhalí jako příčinu obecně (tajný nedokumentovaný sýstém), pokud to teda nebude vyšetřovat jen indická alternativa faa, pak se asi příčina odhalí až když to padne znova a někde jinde.
Naposledy upravil evlo dne 13. 6. 2025 18:48, celkově upraveno 7
evlo
Trvalý BAN

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků